Honda cr 125 1996r. Slizga sprzęgło na każdym biegu
-
Autor tematutom940
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 26
- Rejestracja: pn, 17 wrz 2018, 14:40
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Honda cr 125 1996r. Slizga sprzęgło na każdym biegu
Witam, przy ostatniej jeździe zaczęło mi się slizgac sprzęgło I to dość konkretnie. Na zimnym silniku praktycznie nie da się przyspieszać, każde dodanie gazu to momentalny wzrost obrotów a motor nie przyspiesza. Na rozgrzanym jest lepiej sporo, ale i tak gdy silnik wchodzi w rezonans to i tak czuć to slizganie.
Rozłożyłem sprzęgło, I teraz brakuje mi 1 informacji której nie widzę w serwisówce.
Tarcze maja grubość między 2.97mm-2.88mm. Wg. Serwisowki wartość graniczna to 2.95mm.
Nie wiem jakie wymiary muszą mieć przekładki, moje maja grubość między 1.40mm-1.28mm., z tym że to wymiary rantu a w środku czuć wglebienie jakby od środka się lekko zjechały. Czy tak może być czy raczej są do wymiany i mogą być przyczyną slizgania się sprzęgła?
No i też trochę ciągnie to sprzęgło, gdy chce odpalić na pych to nie mogę wrzucić biegu i pchać na sprzęgle, bo koło jest zablokowane jakby był normalnie na biegu bez sprzęgła.
Czy to może też wina sprezynek? Jakie wymiary muszą spełniać?
Rozłożyłem sprzęgło, I teraz brakuje mi 1 informacji której nie widzę w serwisówce.
Tarcze maja grubość między 2.97mm-2.88mm. Wg. Serwisowki wartość graniczna to 2.95mm.
Nie wiem jakie wymiary muszą mieć przekładki, moje maja grubość między 1.40mm-1.28mm., z tym że to wymiary rantu a w środku czuć wglebienie jakby od środka się lekko zjechały. Czy tak może być czy raczej są do wymiany i mogą być przyczyną slizgania się sprzęgła?
No i też trochę ciągnie to sprzęgło, gdy chce odpalić na pych to nie mogę wrzucić biegu i pchać na sprzęgle, bo koło jest zablokowane jakby był normalnie na biegu bez sprzęgła.
Czy to może też wina sprezynek? Jakie wymiary muszą spełniać?
-
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda cr 125 1996r. Slizga sprzęgło na każdym biegu
Rownie dobrze możesz mieć zjarane te tarcze, coś nie tak z olejem. Od kiedy to się zaczęło dziać?
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 455
- Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
- Motocykl: cyryfy
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda cr 125 1996r. Slizga sprzęgło na każdym biegu
sprawdz w serwisowce wymiary sprezyn od sprzegla.
jak wyglada docisk i kosz zewnetrzny/wewnetrzny?
zalozylem podobny temat ostatnio,ale nikt nie byl w stanie podpowiedziec nic logicznego,dlatego po 10 razie w ktorym rozbieralem juz prawie kompletnie nowe sprzeglo skupilem sie na 'grzybku',ktory popychany tym metalowym popychaczem od strony ciegna linki wypycha caly docisk.
okazalo sie,ze ktos wsadzil tam gruba,budowlana podkladke okolo 3mm i ona powodowala,ze docisk nie dolegal idealnie do powierzchni pierwszej tarczy-efekt byl taki,jak u Ciebie.
jak wyglada docisk i kosz zewnetrzny/wewnetrzny?
zalozylem podobny temat ostatnio,ale nikt nie byl w stanie podpowiedziec nic logicznego,dlatego po 10 razie w ktorym rozbieralem juz prawie kompletnie nowe sprzeglo skupilem sie na 'grzybku',ktory popychany tym metalowym popychaczem od strony ciegna linki wypycha caly docisk.
okazalo sie,ze ktos wsadzil tam gruba,budowlana podkladke okolo 3mm i ona powodowala,ze docisk nie dolegal idealnie do powierzchni pierwszej tarczy-efekt byl taki,jak u Ciebie.
---------------------------
-
Autor tematutom940
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 26
- Rejestracja: pn, 17 wrz 2018, 14:40
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda cr 125 1996r. Slizga sprzęgło na każdym biegu
Kosz zewnętrzny jest już zuzyty, przesylam zdjęcie jak wygląda. Ma już rowki w miejscach gdzie wsuwają sie tarcze.
http://pl.tinypic.com/r/29e3fk2/9
Docisk i kosz wewnętrzny jest w dobrym stanie.
A więc tak. Tarcze i przekładki wyjąłem i dobrze oczyściłem oraz odtłuściłem. Tarcze włożyłem na 3h do nowego oleju po czym zamontowałem z powrotem. Zalałem świeżym olejem 10w40 valvoline. Odpaliłem moto i zostawiłem 10 minut aby się nagrzał silnik oraz olej się rozprowadził.
Pierwsze co zauważyłem to znacznie mniej ciągnie sprzęgło. Podczas wrzucania biegu jest tylko lekkie "cyk" i bieg wbity, a moto bez gazu po wbiciu biegu nie gaśnie. Jutro znowu rozgrzeje dobrze silnik i zrobię jazdę próbną.
Pytanie, na youtube na kanale LoboMoto jest pełna instrukcja rozłożenia i złożenia sprzęgła w CR 125 https://www.youtube.com/watch?v=uHiuOhkp5WA
Widać że kolega w filmie piłuje te rowki w koszu zewnętrznym aby uzyskać gładką powierzchnie, Czy w moim przypadku mógłbym to zrobić i oczekiwać poprawy?
@Edit
Solaris, tydzień temu moto przeszło kompleksowy remont, pojezdzilem że 4h I było ok wszystko. Odstawilem moto I po 4 dniach jak chciałem się przejechać to zaczęło się slizgac sprzęgło.
http://pl.tinypic.com/r/29e3fk2/9
Docisk i kosz wewnętrzny jest w dobrym stanie.
A więc tak. Tarcze i przekładki wyjąłem i dobrze oczyściłem oraz odtłuściłem. Tarcze włożyłem na 3h do nowego oleju po czym zamontowałem z powrotem. Zalałem świeżym olejem 10w40 valvoline. Odpaliłem moto i zostawiłem 10 minut aby się nagrzał silnik oraz olej się rozprowadził.
Pierwsze co zauważyłem to znacznie mniej ciągnie sprzęgło. Podczas wrzucania biegu jest tylko lekkie "cyk" i bieg wbity, a moto bez gazu po wbiciu biegu nie gaśnie. Jutro znowu rozgrzeje dobrze silnik i zrobię jazdę próbną.
Pytanie, na youtube na kanale LoboMoto jest pełna instrukcja rozłożenia i złożenia sprzęgła w CR 125 https://www.youtube.com/watch?v=uHiuOhkp5WA
Widać że kolega w filmie piłuje te rowki w koszu zewnętrznym aby uzyskać gładką powierzchnie, Czy w moim przypadku mógłbym to zrobić i oczekiwać poprawy?
@Edit
Solaris, tydzień temu moto przeszło kompleksowy remont, pojezdzilem że 4h I było ok wszystko. Odstawilem moto I po 4 dniach jak chciałem się przejechać to zaczęło się slizgac sprzęgło.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda cr 125 1996r. Slizga sprzęgło na każdym biegu
Tarcze mówisz że masz poniżej minimum, czyli do wymiany. Przekładki mają wyczuwalny próg czyli tak samo jak tarcze nadają się do wymiany. Po wymianie tarcz i przekładek sprzęgło nie będzie się ślizgać. Pozostają rowki na koszu które powodują szarpanie przy ruszaniu. A to że na zgaszonym motocykl nie wysprzęgla to raczej norma w każdym i tym bym się nie przejmował.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda cr 125 1996r. Slizga sprzęgło na każdym biegu
Mam pytanie. Czy po remoncie ustawiles odpowiedni luz na lince sprzegla? Luz na lince (tam gdzie klamka) powinien wynosic cos ok 0.5mm i więcej
Bo jesli za bardzo ja naciagneles to podczas jazdy najzwyczajniej w świecie spaliles sprzeglo.
Bo jesli za bardzo ja naciagneles to podczas jazdy najzwyczajniej w świecie spaliles sprzeglo.
-
Autor tematutom940
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 26
- Rejestracja: pn, 17 wrz 2018, 14:40
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda cr 125 1996r. Slizga sprzęgło na każdym biegu
Luz delikatny był, ale zdziwił mnie fakt że sprzęgło zaczęło puszczać dopiero na samym końcu puszczania klamki. Ustawiłem nawet większy luz na klamce że trochę latala, a mimo po wbiciu biegu mogłem ruszać w całej skali pracy klamki i dopiero przy samym końcu zaczęło wysprzeglac.
Faktycznie mogły się nadpalic, mój brat że mną jechał quadem w automacie i go dość mocno pałował i było czuć sprzęgło, myślałem że to od niego.
Wracając do wysprzeglania, można gdzieś ustawić żeby wcześniej to sprzęgło łapało a nie na końcu klamki?
Faktycznie mogły się nadpalic, mój brat że mną jechał quadem w automacie i go dość mocno pałował i było czuć sprzęgło, myślałem że to od niego.
Wracając do wysprzeglania, można gdzieś ustawić żeby wcześniej to sprzęgło łapało a nie na końcu klamki?
-
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda cr 125 1996r. Slizga sprzęgło na każdym biegu
no nic masz ewidentnie do wymiany tarcze. Nie wiem jak z podkladkami (je akurat ciezko spalic) i sprezynami
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda cr 125 1996r. Slizga sprzęgło na każdym biegu
Tarcze, przekładki i kosz zewnętrzny - zużyte.
Docisk sprzęgła zapewne też.
Docisk sprzęgła zapewne też.