Jak wyregulować gaźnik podczas docierania honda CR 125 1996r.
-
Autor tematutom940
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 26
- Rejestracja: pn, 17 wrz 2018, 14:40
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Jak wyregulować gaźnik podczas docierania honda CR 125 1996r.
Witam,
jakiś czas temu odebrałem motocykl od mechanika po kompletnym remoncie silnika. Wymieniony został tłok, korbowód, uszczelniacze i łożyska wału, reperaturka pompy wody, magneto, głowica na nową, zrobiony szlif cylindra. Motocykl powiedzmy że pracuje dobrze, chociaż przed remontem miałem wrażenie że pracuje równiej.
Problem pojawia się z odpaleniem motocykla, czy to na zimno czy ciepło. Przed remontem motocykl mógł stać tydzień czasu i odpalał na "kopa" od razu. Teraz musze się nakopać by odpalił. Pojeździłem ok. 3h łącznie i świeca jest czarna i wilgotna. W gaźniku widzę tylko po lewej stronie śrubkę do ustawiania mieszanki paliwo-powietrze, która za dużo nie pomaga. Też jest kwestia z obrotami które są na wolnych dość nierówne i często motocykl gaśnie.
Gdzie jeszcze szukać regulacji w gaźniku? Czy po szlifie cylindra gaźnik może być ponownie do ustawienia od nowa?
jakiś czas temu odebrałem motocykl od mechanika po kompletnym remoncie silnika. Wymieniony został tłok, korbowód, uszczelniacze i łożyska wału, reperaturka pompy wody, magneto, głowica na nową, zrobiony szlif cylindra. Motocykl powiedzmy że pracuje dobrze, chociaż przed remontem miałem wrażenie że pracuje równiej.
Problem pojawia się z odpaleniem motocykla, czy to na zimno czy ciepło. Przed remontem motocykl mógł stać tydzień czasu i odpalał na "kopa" od razu. Teraz musze się nakopać by odpalił. Pojeździłem ok. 3h łącznie i świeca jest czarna i wilgotna. W gaźniku widzę tylko po lewej stronie śrubkę do ustawiania mieszanki paliwo-powietrze, która za dużo nie pomaga. Też jest kwestia z obrotami które są na wolnych dość nierówne i często motocykl gaśnie.
Gdzie jeszcze szukać regulacji w gaźniku? Czy po szlifie cylindra gaźnik może być ponownie do ustawienia od nowa?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Jak wyregulować gaźnik podczas docierania honda CR 125 1996r.
Prawdopodobnie mechanik dał większą dyszę główną żeby motocykl na dotarciu się nie zatarł, najszybciej będzie podjechać do mechanika i niech ustawi gaźnik (skoro już dotarty). Jakbyś sam chciał się w to bawić to powinieneś zaopatrzyc się w zestaw dysz głównych rozbierać gaznik zmniejszać stopniowo dyszę aż świeca uzyska właściwy kolor.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematutom940
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 26
- Rejestracja: pn, 17 wrz 2018, 14:40
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jak wyregulować gaźnik podczas docierania honda CR 125 1996r.
Dyszy na pewno nie zmieniał, została seryjna. Wyjąłem iglice i ustawiłem na środkowym ząbku (wcześniej była na 4 od góry czyli dostawał więcej paliwa?), śrubka od składu paliwo-powietrze ustawiona na 1,5 obrotu. Motocykl odpalił na ssaniu od 1 kopa po kilku dniach stania. Problem jest tylko z tymi niskimi obrotami, nie chce ich trzymać.
Czy to prawda że w gaźniku Keihin PJ wolne obroty ustawia się kręcąc grzybkiem od ssania? Gdzieś to wyczytałem, ale nie moge znaleźć więcej info na ten temat. Wydaje mi się to bardzo dziwne.
Czy to prawda że w gaźniku Keihin PJ wolne obroty ustawia się kręcąc grzybkiem od ssania? Gdzieś to wyczytałem, ale nie moge znaleźć więcej info na ten temat. Wydaje mi się to bardzo dziwne.