kompresja w Suzi Rm 125cm

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
spedboy17
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 57
Rejestracja: czw, 11 sty 2007, 18:29
Motocykl: Suzi Rm 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: opolskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

kompresja w Suzi Rm 125cm

Post autor: spedboy17 » śr, 22 sie 2007, 09:23

Witam,ostatnio kusilo mnie zeby sprawdzic kompresje w mojej secie,poniewaz mam przeczucie ze trzeba bedzie tloczek wymieniac. Skombinowalem sobie manometr (to urzadzenie do mierzenia cisnienia) no i zrobilem pomiar... wyszlo 0,5 Mpa czyli jak sie nie myle 5 atm,czy tutaj juz bedzie natychmiastowo tloczek do wymiany??? czytalem co nieco na forum i ktos pisal ze w 2t nie da sie prawidlowo sprawdzic kompresji poniewaz w polowie suwu jest kanal wydechowy i przy sprawdzaniu komprechy na "kopke" wychodzi podobno max do 8 atm a w stopien sprezania w crossach to niby 14atm co wy na to???
dzieki za pomoc
pozdro
searching new one :P

był Suzuki Rm 125 95r - czarna maszyna :D

był Suzuki Rm 250 87r

wo09
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 2 paź 2006, 19:30
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: kompresja w Suzi Rm 125cm

Post autor: wo09 » śr, 22 sie 2007, 10:21

To akurat nie jest istotne, że nie da się dokładnie zmierzyć kompresji przez kanał wydechowy. Jak remontowałem motor to pomiar uzyskałem 7.5 atm, z pewnością motor jeszcze by pojeździł ale po co niszczyć sobie cylinder. Po remoncie kompresja wynosiła ok 11 atm.
Śmiem twierdzić, że powinieneś już zmienić tłok - najwyższa pora, a przy 5 atm pewnie już niedługo moto miałoby problem z odpalaniem przy zimnym silniku.
Jeszcze jedna ważna informacja, przy pomiarze kompresji manometrem powinno sie zdemontować filtr powietrza i podczas pomiaru trzymać otwartą przepustnicę - czyli manetka do końca.

jankiel
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 94
Rejestracja: wt, 20 mar 2007, 22:41
Motocykl: aReMZi tufifti K8
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: kompresja w Suzi Rm 125cm

Post autor: jankiel » śr, 22 sie 2007, 15:05

spedboy17 pisze:Witam,ostatnio kusilo mnie zeby sprawdzic kompresje w mojej secie,poniewaz mam przeczucie ze trzeba bedzie tloczek wymieniac. Skombinowalem sobie manometr (to urzadzenie do mierzenia cisnienia) no i zrobilem pomiar... wyszlo 0,5 Mpa czyli jak sie nie myle 5 atm,czy tutaj juz bedzie natychmiastowo tloczek do wymiany??? czytalem co nieco na forum i ktos pisal ze w 2t nie da sie prawidlowo sprawdzic kompresji poniewaz w polowie suwu jest kanal wydechowy i przy sprawdzaniu komprechy na "kopke" wychodzi podobno max do 8 atm a w stopien sprezania w crossach to niby 14atm co wy na to???
dzieki za pomoc
pozdro
Skoro się doczytałeś o problemach z pomiarem kompresji w 2T to doczytałeś się pewnie także o pomiarze z zalanym cylindrem olejem i porównaniem z pomiarem na "sucho". Jeśli różnica jest duża to pierścienie już puszczają ... Możesz spróbować ... Jeśli jednak faktycznie masz 5 atm to IMHO tłoczek do bezwzględnej wymiany :] chociaż nie wydaje mi sie że gdyby miał faktycznie tyle, żeby moto normalnie paliło na zimnym i chodziło :] 5 atm to bardzo mało :roll:

Pozdrawiam

Autor tematu
spedboy17
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 57
Rejestracja: czw, 11 sty 2007, 18:29
Motocykl: Suzi Rm 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: opolskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: spedboy17 » śr, 22 sie 2007, 17:49

tam chyba jest tylko jeden pierscien wiec watpie czy da cos jego wymiana...
pomiar robilem niestety przy zamknietej przepustnicy,moze to tez ma jakis wplyw na to,a co do tego jak chodzil to bylo wyczuc mala kompresje podczas kopania i na niskich obrotach trudno mu bylo je utrzymywac. Wiec wszystkie objawy wskazuja na wymiane tloka....no coz,mam nadzieje ze wystarczy dac
cylinder do honowania i odpowiedni tloczek wsadzic...

zastanawiam sie gdzie zrobic to wszystko,bo sam nie wymierze rozmiaru cylindra,a blisko mnie(opolskie) nie ma zbytnio takiego wyspecjalizowanego warsztatu gdzie robia crossy i wiedza ze pasuje sie taki tlok na 4 do 6 setek luzu...
searching new one :P

był Suzuki Rm 125 95r - czarna maszyna :D

był Suzuki Rm 250 87r

jankiel
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 94
Rejestracja: wt, 20 mar 2007, 22:41
Motocykl: aReMZi tufifti K8
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: jankiel » śr, 22 sie 2007, 19:48

spedboy17 pisze:tam chyba jest tylko jeden pierscien wiec watpie czy da cos jego wymiana...
pomiar robilem niestety przy zamknietej przepustnicy,moze to tez ma jakis wplyw na to,a co do tego jak chodzil to bylo wyczuc mala kompresje podczas kopania i na niskich obrotach trudno mu bylo je utrzymywac. Wiec wszystkie objawy wskazuja na wymiane tloka....no coz,mam nadzieje ze wystarczy dac
cylinder do honowania i odpowiedni tloczek wsadzic...

zastanawiam sie gdzie zrobic to wszystko,bo sam nie wymierze rozmiaru cylindra,a blisko mnie(opolskie) nie ma zbytnio takiego wyspecjalizowanego warsztatu gdzie robia crossy i wiedza ze pasuje sie taki tlok na 4 do 6 setek luzu...
Wymiana samego pierścienia to fatalny pomysł :P jeśli pierścienie nie trzymają to cały tłok z pierścieniem do wymiany :] Jeśli już były takie objawy to lepiej zrób to jak najszybciej bo szkoda by było żeby w silniku narobił się bigos :| wtedy to już będą większe koszty. Cylinder na pewno musisz gdzieś oddać do pomiaru chyba że masz średnicówkę ... zrobi ci to chyba każdy szlifierz :) wiec nie ma problemu jak będziesz miał wymiar cylindra to zakup odpowiedniego tłoczka i jazda .... :)

A tak w ogóle masz tuleje czy nikasil ??

Pozdrawiam

Autor tematu
spedboy17
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 57
Rejestracja: czw, 11 sty 2007, 18:29
Motocykl: Suzi Rm 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: opolskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: spedboy17 » czw, 23 sie 2007, 18:29

oj nie wiem :? sie okaze jak zdejme cylinder...
searching new one :P

był Suzuki Rm 125 95r - czarna maszyna :D

był Suzuki Rm 250 87r

Motocross_Świebodzin
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 127
Rejestracja: czw, 1 wrz 2005, 22:12
Motocykl: Yz250f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Motocross_Świebodzin » pn, 27 sie 2007, 00:16

Ja w mojej secie przy nowym cylindrze i tłoczku miałem 13 atm :) :D
Yamaha Yz250f 06 - Zajebista Furaa:)
Yamaha Yz 125 99 - Remonty i remonty

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”