YZ450F 2012. Jak prawidłowo sprawdzić poziom oleju. Oraz lekkie kopcenie.
-
Autor tematukielonDXB
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: śr, 7 lis 2018, 18:56
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
YZ450F 2012. Jak prawidłowo sprawdzić poziom oleju. Oraz lekkie kopcenie.
Czołem panowie, mam do was pytanie, otóż posiadam yamahe yz450f z 2012r. Mam ostatnio wrażenie, że bierze olej więc wymienilem olej żeby to sprawdzić, i tu jest zagwostka, w tej oto yamaszce "okienko" oleju jest nad korbowodem, z tego co czytałem na zagranicznych forach, posiadam tak zwany " dry sump system ". Problem mam taki, za cholere nie wiem jak mam sprawdzać poziom tego cholernego oleju. W instrukcjach czytałem, że po spuszczeniu starego i wlaniu nowego oleju w okienku powinienem widziec 1/2 (oczywiscie po pracy silnika 1-2 minuty i nastepnie odczekania ok 5min). I teraz, spuscilem stary, wlalem nowy, odpalilem moto na minutkie dwie, zgasilem, odczekalem 5 minut, sprawdzilem stan oleju, okej, 1/2 byla w oknie. Pojechałem w teren na ok 30-60 min. Po powrocie sprawdziłem stan raz jeszcze, i już zadnego oleju w okienku nie widzialem. Zauwazylem że przy dodawaniu gazu puszcza czarny dym aczkolwiek nie kopci jak stary passat tylko przy ostrym odkrecaniu manetki da sie zauywazyc czarny dym.
I teraz pytanie, czy po prostu motocykl mi ten olej zjadł? Czy w tym modelu działa to trochę inaczej a mianowicie, po 1 wymianie oleju to okienko działa jak rezerwuar i tą 1/2 okienka widać tylko po pierwszej wymianie (oczywiscie po rozgrzaniu silnika sprawdzane) i pozniej to gdzies sie rozchodzi po skrzyni i juz tego oleju tam po postoju nie zobacze?
Dodam też że silnik jest po totalnym rebuildzie łącznie z wymiana cylindra.
Strasznie mnie to meczy bo nie wiem teraz jak mam sprawdzic czy zjada mi olej.
Gdyby okienko było na dole skrzyni w okolicach drążka zmiany biegów to jeszcze jako tako miałbym jak to sprawdzić, ale że to jest nad korbowodem to nie wiem co mam o tym myśleć.
Z góry dziękuje za pomoc panowie.
I teraz pytanie, czy po prostu motocykl mi ten olej zjadł? Czy w tym modelu działa to trochę inaczej a mianowicie, po 1 wymianie oleju to okienko działa jak rezerwuar i tą 1/2 okienka widać tylko po pierwszej wymianie (oczywiscie po rozgrzaniu silnika sprawdzane) i pozniej to gdzies sie rozchodzi po skrzyni i juz tego oleju tam po postoju nie zobacze?
Dodam też że silnik jest po totalnym rebuildzie łącznie z wymiana cylindra.
Strasznie mnie to meczy bo nie wiem teraz jak mam sprawdzic czy zjada mi olej.
Gdyby okienko było na dole skrzyni w okolicach drążka zmiany biegów to jeszcze jako tako miałbym jak to sprawdzić, ale że to jest nad korbowodem to nie wiem co mam o tym myśleć.
Z góry dziękuje za pomoc panowie.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZ450F 2012. Jak prawidłowo sprawdzić poziom oleju. Oraz lekkie kopcenie.
Sprawdź w takich samych warunkach jak po wymianie oleju, ma być ta 1/2 okienka.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematukielonDXB
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: śr, 7 lis 2018, 18:56
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ450F 2012. Jak prawidłowo sprawdzić poziom oleju. Oraz lekkie kopcenie.
Na 100%? Bo zastanawia mnie fakt z jakiej okazji mialbym widziec tam olej w tym okienku przy zgaszonym silniku po odczekaniu ok 5 minut, skoro to okienko jest moze lekko powyzej walu, a przeciez olej scieka. Chyba ze o to wlasnie chodzi w tym "dry sump system", ze ten olej zatrzymuje sie w okolicy tego okienka, ma ktos jakas zagraniczna strone dobrze to opisujaca, jakies zdjecie, cokolwiek?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZ450F 2012. Jak prawidłowo sprawdzić poziom oleju. Oraz lekkie kopcenie.
Dry sump pomp to sucha miska olejowa. Podczas pracy olej jest tloczony przez pompę olejową (przecież dobrze wiesz że olej masz w silniku, zbiorniku i w ramie) masz serwisowke do tego motocykla? Jeśli nie to w dziale FAQ możesz ją pobrac.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl