CRF 250 '08 falujące obroty
-
Autor tematuLimbo
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
CRF 250 '08 falujące obroty
Cześć,
od dłuższego czasu borykam się z falującymi obrotami w CRF. Opiszę objawy:
1. Po odpaleniu silnik sam bardzo delikatnie podnosi lub opuszcza obroty.
- sprawdzałem króciec dolotowy- lewe powietrze wykluczam
- próbowałem różnych ustawień pilota i idle screw
2. Często zdarza się również, że moto po przygazowaniu trzyma podbite obroty. Po chwili same spadają, lub gdy przygazuje raz jeszcze.
Więcej problemów z silnikiem brak. Moc jest w pełnym zakresie obrotów, bez czkawek, bogów itp. Z tego też powodu wykluczam kłopoty z wyregulowaniem gaźnika.
Proszę was o pomoc w podpowiedzi co jeszcze powinienem sprawdzić a w planie mam:
1. ciepłe ssanie
2. rozbiórka gaźnika, poszukiwanie uszkodzonych uszczelek oraz iglic
3. w gaźniku wkręcona jest "tuningowa" śruba do regulacji mieszanki. Może ona jest powodem?
Za podpowiedzi będę wdzięczny
od dłuższego czasu borykam się z falującymi obrotami w CRF. Opiszę objawy:
1. Po odpaleniu silnik sam bardzo delikatnie podnosi lub opuszcza obroty.
- sprawdzałem króciec dolotowy- lewe powietrze wykluczam
- próbowałem różnych ustawień pilota i idle screw
2. Często zdarza się również, że moto po przygazowaniu trzyma podbite obroty. Po chwili same spadają, lub gdy przygazuje raz jeszcze.
Więcej problemów z silnikiem brak. Moc jest w pełnym zakresie obrotów, bez czkawek, bogów itp. Z tego też powodu wykluczam kłopoty z wyregulowaniem gaźnika.
Proszę was o pomoc w podpowiedzi co jeszcze powinienem sprawdzić a w planie mam:
1. ciepłe ssanie
2. rozbiórka gaźnika, poszukiwanie uszkodzonych uszczelek oraz iglic
3. w gaźniku wkręcona jest "tuningowa" śruba do regulacji mieszanki. Może ona jest powodem?
Za podpowiedzi będę wdzięczny
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
Re: CRF 250 '08 falujące obroty
Można sprawdzić jeszcze linki gazu, tps, czujnik luzu tam jest ?
Rozbiera gaznik wyczyść, najbardziej zdaje się właśnie, że to jakiś skapciały oring itp. Może niema w ogóle oringu na tej tuningowej srubie? Powinna iść śruba sprężyna podkładka i gumowy oring, sprawdź to.
Rozbiera gaznik wyczyść, najbardziej zdaje się właśnie, że to jakiś skapciały oring itp. Może niema w ogóle oringu na tej tuningowej srubie? Powinna iść śruba sprężyna podkładka i gumowy oring, sprawdź to.
-
Autor tematuLimbo
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: CRF 250 '08 falujące obroty
dzięki za odpowiedź.
Spojrzę na linki ale różnica w obrotach jest na tyle mała, że wątpię aby to one były przyczyną.
Zakładałem śrubę poprawie..sprawdzę oczywiście i ją, może coś się uszkodziło albo pękło.
Czytałem gdzieś o tym, że może być już wyrobiony luz w gaźniku.. ale jakoś ciężko mi w to uwierzyć, bo niby gdzie?
Spojrzę na linki ale różnica w obrotach jest na tyle mała, że wątpię aby to one były przyczyną.
Zakładałem śrubę poprawie..sprawdzę oczywiście i ją, może coś się uszkodziło albo pękło.
Czytałem gdzieś o tym, że może być już wyrobiony luz w gaźniku.. ale jakoś ciężko mi w to uwierzyć, bo niby gdzie?
-
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: CRF 250 '08 falujące obroty
Zobacz jeszcze tutaj podobny temat viewtopic.php?f=100&t=38325
Problemy te występują tylko na biegu jałowym rozumiem? Podczas jazdy wszystko jest w porządku?
Problemy te występują tylko na biegu jałowym rozumiem? Podczas jazdy wszystko jest w porządku?
-
Autor tematuLimbo
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: CRF 250 '08 falujące obroty
tak problemy tylko na jałowym.
Rozebrałem wczoraj pół CRF aby dobrać się do gaźnika.
Gaźnik rozebrałem i znalazłem następujące prawdopodobne przyczyny sytuacji:
1. Dwie uszczelki pod deklami były brudne - czyli do wymiany lub za śruby się zluzowały i nie do końca dociskały
2. dźwignia do unoszenia przepustnicy była porośnięta wykwitami koloru żółtego, wykwity się sypały i mogły powodować jakieś zacięcia w pracy, prawdopodobnie powstało to właśnie przez te uszczelki z punktu 1.
3. oring na pilot srew- WYPAROWAŁ. Nie wiem, może pękł i odpadł?
4. reszta wygląda i pracuje wdg. mnie poprawnie.
5. ciepłe ssanie i ssanie wygląda poprawnie, bez luzu czy uszkodzonego gwintu,
6. iglice wyglądają zdrowo bez wytarć czy widocznych uszkodzeń,
Dziś wszystko skręcę i będę odpalał. Dam znać jak wyszło.
Dodano po 23 godzinach 3 minutach 50 sekundach:
złożyłem wszystko do kupy.
Problem falujących obrotów zniknął. Największy problem załatwiony.
Pozostał jednak problem z podbitymi obrotami po przytrzymaniu gazu.
Jak strzele gazem i puszcze to wszystko gra, ładnie wchodzi na obroty i spada do jałowych.
Jeśli dodam gazu i przytrzymam to obroty spadną ale nie całkowicie do jałowych (myślę, że o jakieś 200 obrotów więcej) i po kilku chwilach może 2- 3 sekundy opadają obroty do jałowych. Nie zawsze tak się dzieje.
Niby w niczym to nie przeszkadza ale lubię wszystko mieć TIP-TOP.
Jakieś pomysły co może być przyczyną?
Pozostaje mi jeszcze regulacja taka już dokładna bo teraz jest ustawiony na "fabryczne" może to być przyczyną?
dzięki za podpowiedzi
Rozebrałem wczoraj pół CRF aby dobrać się do gaźnika.
Gaźnik rozebrałem i znalazłem następujące prawdopodobne przyczyny sytuacji:
1. Dwie uszczelki pod deklami były brudne - czyli do wymiany lub za śruby się zluzowały i nie do końca dociskały
2. dźwignia do unoszenia przepustnicy była porośnięta wykwitami koloru żółtego, wykwity się sypały i mogły powodować jakieś zacięcia w pracy, prawdopodobnie powstało to właśnie przez te uszczelki z punktu 1.
3. oring na pilot srew- WYPAROWAŁ. Nie wiem, może pękł i odpadł?
4. reszta wygląda i pracuje wdg. mnie poprawnie.
5. ciepłe ssanie i ssanie wygląda poprawnie, bez luzu czy uszkodzonego gwintu,
6. iglice wyglądają zdrowo bez wytarć czy widocznych uszkodzeń,
Dziś wszystko skręcę i będę odpalał. Dam znać jak wyszło.
Dodano po 23 godzinach 3 minutach 50 sekundach:
złożyłem wszystko do kupy.
Problem falujących obrotów zniknął. Największy problem załatwiony.
Pozostał jednak problem z podbitymi obrotami po przytrzymaniu gazu.
Jak strzele gazem i puszcze to wszystko gra, ładnie wchodzi na obroty i spada do jałowych.
Jeśli dodam gazu i przytrzymam to obroty spadną ale nie całkowicie do jałowych (myślę, że o jakieś 200 obrotów więcej) i po kilku chwilach może 2- 3 sekundy opadają obroty do jałowych. Nie zawsze tak się dzieje.
Niby w niczym to nie przeszkadza ale lubię wszystko mieć TIP-TOP.
Jakieś pomysły co może być przyczyną?
Pozostaje mi jeszcze regulacja taka już dokładna bo teraz jest ustawiony na "fabryczne" może to być przyczyną?
dzięki za podpowiedzi