CRF 250 '08 falujące obroty

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Limbo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

CRF 250 '08 falujące obroty

Post autor: Limbo » śr, 19 wrz 2018, 14:18

Cześć,

od dłuższego czasu borykam się z falującymi obrotami w CRF. Opiszę objawy:
1. Po odpaleniu silnik sam bardzo delikatnie podnosi lub opuszcza obroty.
- sprawdzałem króciec dolotowy- lewe powietrze wykluczam
- próbowałem różnych ustawień pilota i idle screw
2. Często zdarza się również, że moto po przygazowaniu trzyma podbite obroty. Po chwili same spadają, lub gdy przygazuje raz jeszcze.

Więcej problemów z silnikiem brak. Moc jest w pełnym zakresie obrotów, bez czkawek, bogów itp. Z tego też powodu wykluczam kłopoty z wyregulowaniem gaźnika.

Proszę was o pomoc w podpowiedzi co jeszcze powinienem sprawdzić a w planie mam:
1. ciepłe ssanie
2. rozbiórka gaźnika, poszukiwanie uszkodzonych uszczelek oraz iglic
3. w gaźniku wkręcona jest "tuningowa" śruba do regulacji mieszanki. Może ona jest powodem?

Za podpowiedzi będę wdzięczny

Awatar użytkownika
KaLi
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 455
Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
Motocykl: sxf 250, TXT 300
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Gielniów
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 6 razy
Status : Offline

Re: CRF 250 '08 falujące obroty

Post autor: KaLi » śr, 19 wrz 2018, 14:29

Można sprawdzić jeszcze linki gazu, tps, czujnik luzu tam jest ?
Rozbiera gaznik wyczyść, najbardziej zdaje się właśnie, że to jakiś skapciały oring itp. Może niema w ogóle oringu na tej tuningowej srubie? Powinna iść śruba sprężyna podkładka i gumowy oring, sprawdź to.
Użytkownicy którzy podziękowali użytkownikowi KaLi za post:
Limbo
360

FB: PatRyk
IG: pkali360

Serwis Motocykli:
Zapraszam do polubienia mojego FanPage na FB:
MOTOFUN
796 280 122

Autor tematu
Limbo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: CRF 250 '08 falujące obroty

Post autor: Limbo » śr, 19 wrz 2018, 14:36

dzięki za odpowiedź.
Spojrzę na linki ale różnica w obrotach jest na tyle mała, że wątpię aby to one były przyczyną.
Zakładałem śrubę poprawie..sprawdzę oczywiście i ją, może coś się uszkodziło albo pękło.

Czytałem gdzieś o tym, że może być już wyrobiony luz w gaźniku.. ale jakoś ciężko mi w to uwierzyć, bo niby gdzie?

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 250 '08 falujące obroty

Post autor: solaris » śr, 19 wrz 2018, 18:20

Zobacz jeszcze tutaj podobny temat viewtopic.php?f=100&t=38325

Problemy te występują tylko na biegu jałowym rozumiem? Podczas jazdy wszystko jest w porządku?
Użytkownicy którzy podziękowali użytkownikowi solaris za post:
Limbo

Autor tematu
Limbo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: CRF 250 '08 falujące obroty

Post autor: Limbo » czw, 20 wrz 2018, 08:39

tak problemy tylko na jałowym.
Rozebrałem wczoraj pół CRF aby dobrać się do gaźnika.
Gaźnik rozebrałem i znalazłem następujące prawdopodobne przyczyny sytuacji:
1. Dwie uszczelki pod deklami były brudne - czyli do wymiany lub za śruby się zluzowały i nie do końca dociskały
2. dźwignia do unoszenia przepustnicy była porośnięta wykwitami koloru żółtego, wykwity się sypały i mogły powodować jakieś zacięcia w pracy, prawdopodobnie powstało to właśnie przez te uszczelki z punktu 1.
3. oring na pilot srew- WYPAROWAŁ. Nie wiem, może pękł i odpadł?
4. reszta wygląda i pracuje wdg. mnie poprawnie.
5. ciepłe ssanie i ssanie wygląda poprawnie, bez luzu czy uszkodzonego gwintu,
6. iglice wyglądają zdrowo bez wytarć czy widocznych uszkodzeń,

Dziś wszystko skręcę i będę odpalał. Dam znać jak wyszło.

Dodano po 23 godzinach 3 minutach 50 sekundach:
złożyłem wszystko do kupy.
Problem falujących obrotów zniknął. Największy problem załatwiony.
Pozostał jednak problem z podbitymi obrotami po przytrzymaniu gazu.
Jak strzele gazem i puszcze to wszystko gra, ładnie wchodzi na obroty i spada do jałowych.
Jeśli dodam gazu i przytrzymam to obroty spadną ale nie całkowicie do jałowych (myślę, że o jakieś 200 obrotów więcej) i po kilku chwilach może 2- 3 sekundy opadają obroty do jałowych. Nie zawsze tak się dzieje.
Niby w niczym to nie przeszkadza ale lubię wszystko mieć TIP-TOP.
Jakieś pomysły co może być przyczyną?
Pozostaje mi jeszcze regulacja taka już dokładna bo teraz jest ustawiony na "fabryczne" może to być przyczyną?
dzięki za podpowiedzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”