KTM SX 125 2003r , faluje na jałowym jest wyraźnie słabszy
-
Autor tematuOjej
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: sob, 7 lip 2018, 08:55
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
KTM SX 125 2003r , faluje na jałowym jest wyraźnie słabszy
Witam.
Pacjent KTM SX 125 2003r. Mam go od lutego po poprzednim właścicielu profilaktycznie sprawdziliśmy tłok i korbe oba elementy w dobrym stanie. Motor od zakupu chodził rewelacyjnie. Zaczeło mu się troche zamulać ale po wypaleniu dyfuzora odżył.Ostatnio pojawił się problem braku wolnych obrotów mimo wkręconej regulacji na maxa i ogólnie zaczął ciężej odpalać.
Po wyczyszczeniu filtra oraz gaźnika efekt jest taki ,że po ustawieniu mieszanki oraz wolnych obrotów... motor chwile pochodzi po czym wchodzi na obroty (nie jakoś strasznie ale znacząco) i po chwili schodzi z obrotów. Dodatkowo jeżeli przechylę go w prawo obroty spadają do właściwych a jak w lewo rosną jeszcze bardziej.Iglica lądowała już na wszystkich pozycjach ale cały czas faluje.
Druga sprawa to pomijając obroty motor jest dużo słabszy.Nie dławi go ale wkręca się bez szału.
I jeszcze jedno pytanie w KTM nie ma "klucza" na króćcu gaźnika... w takiej sytuacji jak prawidłowo powinien być ustawiony gaźnik w osi?
Pacjent KTM SX 125 2003r. Mam go od lutego po poprzednim właścicielu profilaktycznie sprawdziliśmy tłok i korbe oba elementy w dobrym stanie. Motor od zakupu chodził rewelacyjnie. Zaczeło mu się troche zamulać ale po wypaleniu dyfuzora odżył.Ostatnio pojawił się problem braku wolnych obrotów mimo wkręconej regulacji na maxa i ogólnie zaczął ciężej odpalać.
Po wyczyszczeniu filtra oraz gaźnika efekt jest taki ,że po ustawieniu mieszanki oraz wolnych obrotów... motor chwile pochodzi po czym wchodzi na obroty (nie jakoś strasznie ale znacząco) i po chwili schodzi z obrotów. Dodatkowo jeżeli przechylę go w prawo obroty spadają do właściwych a jak w lewo rosną jeszcze bardziej.Iglica lądowała już na wszystkich pozycjach ale cały czas faluje.
Druga sprawa to pomijając obroty motor jest dużo słabszy.Nie dławi go ale wkręca się bez szału.
I jeszcze jedno pytanie w KTM nie ma "klucza" na króćcu gaźnika... w takiej sytuacji jak prawidłowo powinien być ustawiony gaźnik w osi?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 83
- Rejestracja: pn, 25 wrz 2017, 21:24
- Motocykl: Honda CR 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 125 2003r , faluje na jałowym jest wyraźnie słabszy
Ja jak miałem takie akcje że jak przechyliłem motor to wzrastały obroty to przyczyną była linka gazu która się naprężała i dodawała gazu.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM SX 125 2003r , faluje na jałowym jest wyraźnie słabszy
Należy się zająć regulacją gaźnika, a dokładniej układem utrzymywania wolnych obrotów. Ty ingerujesz układ zasilania głównego.
-
Autor tematuOjej
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: sob, 7 lip 2018, 08:55
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 125 2003r , faluje na jałowym jest wyraźnie słabszy
Regulowalismy gaznik kilka razy i zawsze bylo ok. Cyrki zaczęły się w zeszłym tygodniu
Ustawiam obroty chodzi ok po 30s wchodzi i schodzi sam z obrotow
Oddasz gazu raz zejdzie normalnie a raz zgasnie
Wiem ze mam za duza dysze główna 195 , wolnych obrotow 48
Zacznę od zmiany na seryjne jak tylko znajdę w serwisowce na jakie.
Chyba ze ktos ma takie info
Ustawiam obroty chodzi ok po 30s wchodzi i schodzi sam z obrotow
Oddasz gazu raz zejdzie normalnie a raz zgasnie
Wiem ze mam za duza dysze główna 195 , wolnych obrotow 48
Zacznę od zmiany na seryjne jak tylko znajdę w serwisowce na jakie.
Chyba ze ktos ma takie info
-
Autor tematuOjej
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: sob, 7 lip 2018, 08:55
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 125 2003r , faluje na jałowym jest wyraźnie słabszy
Ok. Sytuacja taka że profilaktycznie zerkelismy do cylindra. Wszystko jest ok. Nadal nie ma wolnych obrotow bez znaczenia jaka dysze damy ,jak wysoko ustawimy iglice. Śruba wolnych obrotow wkrecona na maxa a motor gaśnie . Zaczyna dopiero utrzymywać obroty jak linka jest naciągnięte tak ze dźwiga iglice. . Ja rozkladam ręce.
Zna ktoś kogoś ogarnietego z Katowic lub okolic co mógłby się tematowi przyjrzeć ?
Zna ktoś kogoś ogarnietego z Katowic lub okolic co mógłby się tematowi przyjrzeć ?
-
- Moderator
- Posty: 762
- Rejestracja: wt, 25 lip 2006, 14:56
- Motocykl: KTM XC 300 2016r.
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Wisła
- Podziękował: 10 razy
- Podziękowania: 4 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM SX 125 2003r , faluje na jałowym jest wyraźnie słabszy
W Bielsku-Białej masz Mateusza Ognistego i Sebastiana Krywulta z Auner KTM. Do któregoś z tych Panów możesz zgłosić się na serwis.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: KTM SX 125 2003r , faluje na jałowym jest wyraźnie słabszy
Z opisu wiele wskazuje na nieszczelność. Silnik łapie lewe powietrze. Najczęściej na króćcu ssącym.
Sprawdź jeszcze jak będzie się zachowywał gdy całkiem zdejmiesz filtr powietrza.
Sprawdź jeszcze jak będzie się zachowywał gdy całkiem zdejmiesz filtr powietrza.