Yamaha YZ250F | Wolne obroty i odpalanie [ROZWIĄZANY]
-
Autor tematuMaciekRM
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz, 13 mar 2016, 18:03
- Motocykl: Yamaha YZF 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Yamaha YZ250F | Wolne obroty i odpalanie
Witam, posiadam yz250f 04'.
Przy kupnie strzelała strasznie w wydech, nie trzymała obrotów...
Wyregulowałem zawory książkowo, ustawiłem rozrząd bo był przestawiony o jeden ząb (dziwna sprawa), zakupiłem i wymieniłem nowy króciec ssący oraz wyregulowałem gaźnik, wcześniej miałem tylko dwusuwy, wybrałem się z motyką na księżyc ale jakoś się udało moto jeździ.
Problem w tym że teraz w ciepłe dni na ciepło ciężko pali. Na zimno ze ssaniem od strzała zawsze i wszędzie.
Dodam że odrazu po odpalaniu motocykl sobie pracuje ciepły czy zimny bez znaczenia ma lekko zawyżone obroty, ruszę manetkę - dosłownie musnę i obroty obniżają się delikatnie, czym to może być spowodowane? Myślałem o czujniku położeniu przepustnicy, w sensie że jest źle ustawiony?
Pozdrawiam Maciek
Przy kupnie strzelała strasznie w wydech, nie trzymała obrotów...
Wyregulowałem zawory książkowo, ustawiłem rozrząd bo był przestawiony o jeden ząb (dziwna sprawa), zakupiłem i wymieniłem nowy króciec ssący oraz wyregulowałem gaźnik, wcześniej miałem tylko dwusuwy, wybrałem się z motyką na księżyc ale jakoś się udało moto jeździ.
Problem w tym że teraz w ciepłe dni na ciepło ciężko pali. Na zimno ze ssaniem od strzała zawsze i wszędzie.
Dodam że odrazu po odpalaniu motocykl sobie pracuje ciepły czy zimny bez znaczenia ma lekko zawyżone obroty, ruszę manetkę - dosłownie musnę i obroty obniżają się delikatnie, czym to może być spowodowane? Myślałem o czujniku położeniu przepustnicy, w sensie że jest źle ustawiony?
Pozdrawiam Maciek
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250F | Wolne obroty i odpalanie
Poszukaj lewego powietrza. Miałem podobny problem kiedyś w YZF dopiero przed sprzedażą lepiej doszedłem z nią co jest nie tak.
Sprawdź czy masz WSZYSTKIE oringi w gaźniku, jeżeli tak to również ich stan. Przepustnica, iglica, dysze. Łączenie airbox, króciec, świeca.
Sprawdź czy masz WSZYSTKIE oringi w gaźniku, jeżeli tak to również ich stan. Przepustnica, iglica, dysze. Łączenie airbox, króciec, świeca.
-
Autor tematuMaciekRM
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz, 13 mar 2016, 18:03
- Motocykl: Yamaha YZF 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250F | Wolne obroty i odpalanie
Gaźnik dodam że też czyściłem, jedyne czego zapomniałem chyba sprawdzić to czy jest o-ring pod śrubą od regulacji składu na wolnych obrotach, jutro sprawdzę
Przepustnica ma delikatne luzy, ale czy jest jakiś sensowny sposób aby sprawdzić jej stan zużycia?
Króciec nowy i świeca też nowa - pokusiłem się na irydówkę...
Dzięki za pomoc
Przepustnica ma delikatne luzy, ale czy jest jakiś sensowny sposób aby sprawdzić jej stan zużycia?
Króciec nowy i świeca też nowa - pokusiłem się na irydówkę...
Dzięki za pomoc
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250F | Wolne obroty i odpalanie
U mnie polepszylo sytuacje wymiana takiego specyficznego oringu na ssaniu o ile dobrze pamiętam. Sprawdź także czy wózka nie zalozyleś odwrotnie o ile się da i pasuje inaczej.
-
Autor tematuMaciekRM
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz, 13 mar 2016, 18:03
- Motocykl: Yamaha YZF 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250F | Wolne obroty i odpalanie [ROZWIĄZANY]
Problem odpalania zażegnany:
Od zawsze nie miałem w tym gaźniku ciepłego ssania (brak dzwigienki + zatarta linka od hotstartu). Przy czyszczeniu tego gaznika nie moglem wyciagnac tego tloczka, okazalo sie ze byla tam masa brudu po wyczyszczeniu tego przestał trzymac wolne obroty, czyli musialo się tam coś dziać. Ustawilem od zera skład na wolnych obrotach moto pali ślicznie, jednakże zaczął przerywać kiedy jadę na równym gazie powyżej 1/3 manetki. Zmiana ustawien iglicy nic nie zmienia. Gdzieś przeczytałem że może być to przez TPS, jeszcze nie próbowalem jechać z odpiętym czujnikiem. Myślicie że to przez to? Jak się go ustawia?
Edit:
Z odpiętym tps motocykl nie przerywał, jednakże stracił na mocy, przeszukałem zagraniczne fora w celu ustawienia tego tps, udało mi się, maszynka lata teraz jak wściekła
Od zawsze nie miałem w tym gaźniku ciepłego ssania (brak dzwigienki + zatarta linka od hotstartu). Przy czyszczeniu tego gaznika nie moglem wyciagnac tego tloczka, okazalo sie ze byla tam masa brudu po wyczyszczeniu tego przestał trzymac wolne obroty, czyli musialo się tam coś dziać. Ustawilem od zera skład na wolnych obrotach moto pali ślicznie, jednakże zaczął przerywać kiedy jadę na równym gazie powyżej 1/3 manetki. Zmiana ustawien iglicy nic nie zmienia. Gdzieś przeczytałem że może być to przez TPS, jeszcze nie próbowalem jechać z odpiętym czujnikiem. Myślicie że to przez to? Jak się go ustawia?
Edit:
Z odpiętym tps motocykl nie przerywał, jednakże stracił na mocy, przeszukałem zagraniczne fora w celu ustawienia tego tps, udało mi się, maszynka lata teraz jak wściekła