YAMAHA YZ450F 2008 Problem ze znalezieniem łożysk na wałki rozrządu  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
mar8011
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 20
Rejestracja: czw, 5 sie 2010, 22:51
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

YAMAHA YZ450F 2008 Problem ze znalezieniem łożysk na wałki rozrządu

Post autor: mar8011 » ndz, 3 cze 2018, 18:48

Tak jak w tytule,szukam i nigdzie nie mogę znaleźć.Jakby ktoś dał namiar to bym był bardzo wdzięczny.Na łożysku jest oznaczenie 60\22N,oczywiście z rowkiem na pierścień.Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
seba8121
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 603
Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
Motocykl: RMZ 250 10'
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZ450F 2008 Problem ze znalezieniem łożysk na wałki rozrządu

Post autor: seba8121 » ndz, 3 cze 2018, 20:40

Jesteś pewien, że te łożyska są wymienne? W serwisówce jest opisane jako całe wałki.

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: YAMAHA YZ450F 2008 Problem ze znalezieniem łożysk na wałki rozrządu  [ROZWIĄZANY]

Post autor: solaris » pn, 4 cze 2018, 14:06

Musisz wymienić cały wałek. :)

Z tego co wiem to chyba ogólnie istnieje możliwość ich rozdzielenia bo wszystkie elementy sa sprasowane. Ale nie jest to zalecane! Nie sprasujesz później tego jak było to zrobione fabrycznie elementy te będą sprasowane luźniej. Także próbując wymienić samodzielnie łożysko możesz pożegnać się z silnikiem :)

https://thumpertalk.com/forums/topic/45 ... g-removal/

Autor tematu
mar8011
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 20
Rejestracja: czw, 5 sie 2010, 22:51
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZ450F 2008 Problem ze znalezieniem łożysk na wałki rozrządu

Post autor: mar8011 » sob, 9 cze 2018, 00:54

W sumie to problem rozwiązany.Łożysko kopiłem za 40 ,Tokarz policzył 20 za zrobienie rowka,plus poprawienie gwintu ośki wahacza(co musiałem poprawiać gwintownikiem),rowek wyszedł bardzo dobrze,musiałem lekko docisnąć żeby wskoczył.Pierwszy był wyciskany ten (nypel)na zębatce,koleś kręcił chyba 13 w prawo i lewo na przemian , a ja podważałem śrubokrętem, zębatka na kielichu wałek wciskany na prasie (siedział chyba mocno bo metal trzaskał) ale w sumie wyszedł gładko(prasa :) ) ,tak jak zębatka wyszło łożysko(zaparte o zewnętrzny pierścień,bo do wewnętrznego nie za bardzo jest dojście ),wcześniej zaznaczyłem małą kreskę boszkiem zębatkę z wałkiem(punktaki nie dawały rady).20 poszło na klej do osadzanie łożysk,czopów itd...Mimo pewnych obaw operacja przeszła gładko,koszt 80zł,zabieg u Kolesia na warsztacie ful narzędzi ,prasa itd..30 minut jazdy było i wszystko w porządku,idzie jak trzeba.Teraz przegląd,sprawdzenie zaworów i heja :) Dzięki za rady pozdrawiam !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”