Problem z niskim zakresem obrotów,mocy silnika TM MX 125

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
kubam95
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: czw, 17 lip 2014, 22:01
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Problem z niskim zakresem obrotów,mocy silnika TM MX 125

Post autor: kubam95 » śr, 10 sty 2018, 19:52

Cześć wszystkim,

w moim motocyklu TM MX 125 rok modelowy 2015,elektroniczny zawór wydechowy jest problem z dołem,niskim zakresem obrotów,motocykl się trochę dławi nie jedzie tak jak powinien.
Sprawy które sprawdziłem to na tłoku który wymieniłem sel.D wossner są widoczne ryski ale pod palcem ich nie czuć ,kompresja bywała lepsza ale jest to spowodane moim zdaniem małą ryską na Nicasilu która jest lekko wyczuwalna,mam też dwa małe odpryski nicasilu ale znajdują się pod komorą spalania,gaźnik,zawór membranowy jest czysty i dobrym stanie,filtr powietrza czysty.
Sprawa z zaworem wydechowym wygląda tak że został zeszlifowany żeby pasował do nowego cylindra w poprzednim była wbita tuleja,po przełożeniu do ori na nicasilu tylko używanym,zawór stał koślawił sztyce na której pracuje nie dało się tego złożyć. Czy brak dołu może być z tym związany ?
Druga sprawa która mnie nurtuje to zmiana dysz w gaźniku ,nie wiem jaka jest-tyle że jest czysta. Czy brak dołu może być związany z tym ?
Podeślijcie proszę swoje sugestie bo nie wiem czy brać się za regenracje Nicasilu,czy w jakiś sposób da się założyć nowe klapki do tego zaworu? Boje sie kupic dlatego bo w pełnym wymiarze mogą nie pasować do cylka w którym dam nowy Nicasil
Z góry dzięki za odpowiedzi jestem już w kropce :violence-axechase:

Dodano po 5 minutach 36 sekundach:
Co do odgłosu który wydobywa się w tedy z silnika to jest to buczenie,kompletny muł,

Dodano po 1 minucie 44 sekundach:
Z tym zaworem precyzując szlifowałem klapki które się tam opuszczają,chodzi mi o to że zmniejszenie ich wymiaru mogło spowodować pogorszenie prac od strony elektronicznej jest ok,resetowałem i nie eletronika,sterowanie działa.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z niskim zakresem obrotów,mocy silnika TM MX 125

Post autor: kris514 » śr, 10 sty 2018, 20:01

Czyli tak:
-masz tłok do wymiany,
-Porysowany nicasil
-odprysniety nicasil
-Zawór wydechowy nie działa jak trzeba
- Nie masz pojęcia jak ustawiony jest gaźnik.


Po przekladce zaworu z tulei na nicasil nie trzeba nic robić, widocznie u Ciebie jest coś nie tak z tym cylindrem. Pierwsze oznaki braku kompresji to właśnie problemy z niskimi obrotami. Spróbuj pobawić się śrubką od składu mieszanki ( spróbuj ją wkręcić o obrót) jeśli to nie pomoże to prawdopodobnie to wina niestety ale cylindra, tłoka i zaworu wydechowego.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Autor tematu
kubam95
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: czw, 17 lip 2014, 22:01
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z niskim zakresem obrotów,mocy silnika TM MX 125

Post autor: kubam95 » pt, 12 sty 2018, 11:49

Rozumiem że jak dam nowy Nicasil i potem tłoczek A to powinno poprawić sytuację,jesli chodzi o zawór wydechowy to podejrzewam ze jakieś zatarcia,zadry muszą być w kanale wydechowym i tutaj nasuwa mi się pytanie czy jak dam na Nicasilowanie to tam mogli by coś na to poradzić żeby cylinder który otrzymam nie stawiał oporu tym klapką i wszystko dobrze pracowało ?

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z niskim zakresem obrotów,mocy silnika TM MX 125

Post autor: kris514 » pt, 12 sty 2018, 12:28

Sklep motox wysyła cylindry do Anglii i proponuję tam zadzwonić i się dopytać.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”