YAMAHA YZ 125, zatarcie po całkowitym remoncie.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Szymon121
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: śr, 19 lip 2017, 00:03
Motocykl: Yamaha yz 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

YAMAHA YZ 125, zatarcie po całkowitym remoncie.

Post autor: Szymon121 » śr, 19 lip 2017, 00:57

Witam. Zwracam się do Was z prośbą o poradę dotyczącej przyszłości mojej crossówki. Mianowicie jest to Yamaha YZ 125, rok 2000. Kupiłem ją dosyć niedawno, po ok.10 mth motocykl się zatarł (szlif cylindra-żeliwnej tulei, tłok wossner, selekcja "E" 54.95 mm.). Po pierwszym remoncie przyszedł czas na delikatnie docieranie (większa dawka oleju, ok. 2 baki wyjeździłem bez dużego obciążenia). Stopniowo coraz bardziej odkręcałem crossa, aż w końcu motocykl stanął- zablokowane koło, kopka. Zdałem sobie od razu sprawę, że to łożyska na wale. Tak własnie było, wymieniłem wał i łożyska. Dzień po drugim remoncie wyjechałem na krótką przejażdżkę. Przed jazdą rozgrzałem motor, przejechałem się kawałek a on nagle zgasł. Wystraszony, że znowu się zatarł zaraz go wysprzęgliłem i sprawdziłem kompresje. Wszystko było okej, więc zabrałem się za odpalanie. Motocykl po pewnym czasie odpalił- uznałem, że to wina świecy. Po wyjechaniu ok. 4l paliwa, wróciłem do domu. Motocykl stał swobodnie ok. 10-15 min po czym wsiadłem na niego i pojechałem. Dużo czasu nie minęło i stało się to samo, co podczas pierwszej awarii. Cross zadusił się, ruszając kopką zdałem sobie sprawę, że znowu nie ma kompresji...Długo się nie zastanawiałem, ściągnąłem cylinder (efekty w załączniku). Dodam jeszcze, że podczas ostatniej wyprawy motor nie był odkręcany do końca, często zatrzymywałem się aby go nie przegrzać.... Posiadam również termometr wetknięty w chłodniczkę, po przekroczeniu 65 stopni odpoczywałem i kontynuowałem jazdę. Nie czułem żadnego bijącego ciepła z silnika, czy też jakiś niepokojących dźwięków, stało się to nagle praktycznie na zimnym silniku....

Zebrane specyfikacje:
-Yamaha YZ 125 2000r.
-tuleja żeliwna wprasowana w cylinder, tłok Wossner (selekcja "E" 54,95 mm.)
-olej przekładniowy Motul,
-do benzyny też lałem jakiś dobry(zapomniałem nazwy), ale jest to specjalny olej do crossów 2t,
-mieszanka 1:30,

Pytania:
Jest sens kupna nowego cylindra? Mam pewność, że sytuacja się nie powtórzy? Co mogło być przyczyną zatarcia? Opłaca się inwestować jeszcze w tego pechowca? Zawory są w dobrym stanie? Nie wymagają wymiany (zdaję sobie sprawę z kosztów)? Jest możliwość, że to one przyczyniły się do zatarcia?

Skończył się moje pomysły, dlatego piszę do Was. Liczę na zrozumienie mojej sytuacje i rzetelne odpowiedzi. Za wszelkie porady z góry już dziękuję :) .

Załączniki:
http://i68.tinypic.com/2vcw0fs.jpg
http://i64.tinypic.com/far4m0.jpg
http://i64.tinypic.com/2zdzz1f.jpg
http://i65.tinypic.com/2rrxiqf.jpg

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: YAMAHA YZ 125, zatarcie po całkowitym remoncie.

Post autor: kris514 » śr, 19 lip 2017, 09:13

Widać że lewy zawór miał kontakt z tłokiem, niestety ale przy każdym szlifie trzeba kontrolować to czy zawory nie wystają, a jeśli wystają to się je szlifuje by nie wystawały. Sądząc po wymiarze był to już jeden z ostatnich szlifów tego cylindra.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Autor tematu
Szymon121
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: śr, 19 lip 2017, 00:03
Motocykl: Yamaha yz 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZ 125, zatarcie po całkowitym remoncie.

Post autor: Szymon121 » śr, 19 lip 2017, 12:57

Wymiana cylindra zapewni mi pewność, że awaria się nie powtórzy? Zawory będą w podstawowym nominale pracować prawidłowo? Jak to sprawdzić? Druga sprawa, to docieranie nowego cylindra. Jakie procedury zastosować aby miał pewność, co do dopasowania się wszystkich podzespołów?

Autor tematu
Szymon121
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: śr, 19 lip 2017, 00:03
Motocykl: Yamaha yz 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZ 125, zatarcie po całkowitym remoncie.

Post autor: Szymon121 » śr, 19 lip 2017, 18:12

kris514 pisze:
śr, 19 lip 2017, 09:13
Widać że lewy zawór miał kontakt z tłokiem, niestety ale przy każdym szlifie trzeba kontrolować to czy zawory nie wystają, a jeśli wystają to się je szlifuje by nie wystawały. Sądząc po wymiarze był to już jeden z ostatnich szlifów tego cylindra.
Wykręciłem właśnie zawory i odkryłem przyczynę zatarcia. Teraz mam pytanie dotyczące stanu tych zaworów. Kwalifikują się one do wymiany? Jak widać w załączonych zdjęciach są one delikatnie zeszlifowane, jeden ma nawet małą wypustkę. Może mi ktoś wytłumaczyć jak te zawory działają? Ta wypustka w czymś przeszkadza?

Zdjęcia:
http://i68.tinypic.com/xavztw.jpg
http://i64.tinypic.com/11vgldz.jpg
http://i65.tinypic.com/f1d1ll.jpg

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: YAMAHA YZ 125, zatarcie po całkowitym remoncie.

Post autor: kris514 » śr, 19 lip 2017, 19:58

Wypustka w niczym nie przeszkadza, zawory otwierają się przy wysokich obrotach, na niskich są w takiej pozycji jakiej są na zdjęciach. Ktoś je już szlifował i tego brakło w twoim remoncie. Przy nowym cylindrze będzie to działać, zawodowiec może by wyczuł różnice w przypadku amatora nie ma sensu tego wymieniać tym bardziej że trochę to kosztuje.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Autor tematu
Szymon121
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: śr, 19 lip 2017, 00:03
Motocykl: Yamaha yz 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZ 125, zatarcie po całkowitym remoncie.

Post autor: Szymon121 » pt, 21 lip 2017, 22:46

kris514 pisze:
śr, 19 lip 2017, 19:58
Wypustka w niczym nie przeszkadza, zawory otwierają się przy wysokich obrotach, na niskich są w takiej pozycji jakiej są na zdjęciach. Ktoś je już szlifował i tego brakło w twoim remoncie. Przy nowym cylindrze będzie to działać, zawodowiec może by wyczuł różnice w przypadku amatora nie ma sensu tego wymieniać tym bardziej że trochę to kosztuje.
Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi.

seba yamaha yz
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 336
Rejestracja: śr, 27 maja 2009, 14:24
Motocykl: Yamaha yz-f 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZ 125, zatarcie po całkowitym remoncie.

Post autor: seba yamaha yz » ndz, 23 lip 2017, 21:53

Witam, wstaw nowa tuleje do cylindra i bedzie hulał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”