YAMAHA YZ 125, zatarcie po całkowitym remoncie.
-
Autor tematuSzymon121
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: śr, 19 lip 2017, 00:03
- Motocykl: Yamaha yz 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
YAMAHA YZ 125, zatarcie po całkowitym remoncie.
Witam. Zwracam się do Was z prośbą o poradę dotyczącej przyszłości mojej crossówki. Mianowicie jest to Yamaha YZ 125, rok 2000. Kupiłem ją dosyć niedawno, po ok.10 mth motocykl się zatarł (szlif cylindra-żeliwnej tulei, tłok wossner, selekcja "E" 54.95 mm.). Po pierwszym remoncie przyszedł czas na delikatnie docieranie (większa dawka oleju, ok. 2 baki wyjeździłem bez dużego obciążenia). Stopniowo coraz bardziej odkręcałem crossa, aż w końcu motocykl stanął- zablokowane koło, kopka. Zdałem sobie od razu sprawę, że to łożyska na wale. Tak własnie było, wymieniłem wał i łożyska. Dzień po drugim remoncie wyjechałem na krótką przejażdżkę. Przed jazdą rozgrzałem motor, przejechałem się kawałek a on nagle zgasł. Wystraszony, że znowu się zatarł zaraz go wysprzęgliłem i sprawdziłem kompresje. Wszystko było okej, więc zabrałem się za odpalanie. Motocykl po pewnym czasie odpalił- uznałem, że to wina świecy. Po wyjechaniu ok. 4l paliwa, wróciłem do domu. Motocykl stał swobodnie ok. 10-15 min po czym wsiadłem na niego i pojechałem. Dużo czasu nie minęło i stało się to samo, co podczas pierwszej awarii. Cross zadusił się, ruszając kopką zdałem sobie sprawę, że znowu nie ma kompresji...Długo się nie zastanawiałem, ściągnąłem cylinder (efekty w załączniku). Dodam jeszcze, że podczas ostatniej wyprawy motor nie był odkręcany do końca, często zatrzymywałem się aby go nie przegrzać.... Posiadam również termometr wetknięty w chłodniczkę, po przekroczeniu 65 stopni odpoczywałem i kontynuowałem jazdę. Nie czułem żadnego bijącego ciepła z silnika, czy też jakiś niepokojących dźwięków, stało się to nagle praktycznie na zimnym silniku....
Zebrane specyfikacje:
-Yamaha YZ 125 2000r.
-tuleja żeliwna wprasowana w cylinder, tłok Wossner (selekcja "E" 54,95 mm.)
-olej przekładniowy Motul,
-do benzyny też lałem jakiś dobry(zapomniałem nazwy), ale jest to specjalny olej do crossów 2t,
-mieszanka 1:30,
Pytania:
Jest sens kupna nowego cylindra? Mam pewność, że sytuacja się nie powtórzy? Co mogło być przyczyną zatarcia? Opłaca się inwestować jeszcze w tego pechowca? Zawory są w dobrym stanie? Nie wymagają wymiany (zdaję sobie sprawę z kosztów)? Jest możliwość, że to one przyczyniły się do zatarcia?
Skończył się moje pomysły, dlatego piszę do Was. Liczę na zrozumienie mojej sytuacje i rzetelne odpowiedzi. Za wszelkie porady z góry już dziękuję .
Załączniki:
http://i68.tinypic.com/2vcw0fs.jpg
http://i64.tinypic.com/far4m0.jpg
http://i64.tinypic.com/2zdzz1f.jpg
http://i65.tinypic.com/2rrxiqf.jpg
Zebrane specyfikacje:
-Yamaha YZ 125 2000r.
-tuleja żeliwna wprasowana w cylinder, tłok Wossner (selekcja "E" 54,95 mm.)
-olej przekładniowy Motul,
-do benzyny też lałem jakiś dobry(zapomniałem nazwy), ale jest to specjalny olej do crossów 2t,
-mieszanka 1:30,
Pytania:
Jest sens kupna nowego cylindra? Mam pewność, że sytuacja się nie powtórzy? Co mogło być przyczyną zatarcia? Opłaca się inwestować jeszcze w tego pechowca? Zawory są w dobrym stanie? Nie wymagają wymiany (zdaję sobie sprawę z kosztów)? Jest możliwość, że to one przyczyniły się do zatarcia?
Skończył się moje pomysły, dlatego piszę do Was. Liczę na zrozumienie mojej sytuacje i rzetelne odpowiedzi. Za wszelkie porady z góry już dziękuję .
Załączniki:
http://i68.tinypic.com/2vcw0fs.jpg
http://i64.tinypic.com/far4m0.jpg
http://i64.tinypic.com/2zdzz1f.jpg
http://i65.tinypic.com/2rrxiqf.jpg
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YAMAHA YZ 125, zatarcie po całkowitym remoncie.
Widać że lewy zawór miał kontakt z tłokiem, niestety ale przy każdym szlifie trzeba kontrolować to czy zawory nie wystają, a jeśli wystają to się je szlifuje by nie wystawały. Sądząc po wymiarze był to już jeden z ostatnich szlifów tego cylindra.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematuSzymon121
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: śr, 19 lip 2017, 00:03
- Motocykl: Yamaha yz 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YAMAHA YZ 125, zatarcie po całkowitym remoncie.
Wymiana cylindra zapewni mi pewność, że awaria się nie powtórzy? Zawory będą w podstawowym nominale pracować prawidłowo? Jak to sprawdzić? Druga sprawa, to docieranie nowego cylindra. Jakie procedury zastosować aby miał pewność, co do dopasowania się wszystkich podzespołów?
-
Autor tematuSzymon121
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: śr, 19 lip 2017, 00:03
- Motocykl: Yamaha yz 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YAMAHA YZ 125, zatarcie po całkowitym remoncie.
Wykręciłem właśnie zawory i odkryłem przyczynę zatarcia. Teraz mam pytanie dotyczące stanu tych zaworów. Kwalifikują się one do wymiany? Jak widać w załączonych zdjęciach są one delikatnie zeszlifowane, jeden ma nawet małą wypustkę. Może mi ktoś wytłumaczyć jak te zawory działają? Ta wypustka w czymś przeszkadza?
Zdjęcia:
http://i68.tinypic.com/xavztw.jpg
http://i64.tinypic.com/11vgldz.jpg
http://i65.tinypic.com/f1d1ll.jpg
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YAMAHA YZ 125, zatarcie po całkowitym remoncie.
Wypustka w niczym nie przeszkadza, zawory otwierają się przy wysokich obrotach, na niskich są w takiej pozycji jakiej są na zdjęciach. Ktoś je już szlifował i tego brakło w twoim remoncie. Przy nowym cylindrze będzie to działać, zawodowiec może by wyczuł różnice w przypadku amatora nie ma sensu tego wymieniać tym bardziej że trochę to kosztuje.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematuSzymon121
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: śr, 19 lip 2017, 00:03
- Motocykl: Yamaha yz 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YAMAHA YZ 125, zatarcie po całkowitym remoncie.
Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi.kris514 pisze: ↑śr, 19 lip 2017, 19:58Wypustka w niczym nie przeszkadza, zawory otwierają się przy wysokich obrotach, na niskich są w takiej pozycji jakiej są na zdjęciach. Ktoś je już szlifował i tego brakło w twoim remoncie. Przy nowym cylindrze będzie to działać, zawodowiec może by wyczuł różnice w przypadku amatora nie ma sensu tego wymieniać tym bardziej że trochę to kosztuje.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 336
- Rejestracja: śr, 27 maja 2009, 14:24
- Motocykl: Yamaha yz-f 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YAMAHA YZ 125, zatarcie po całkowitym remoncie.
Witam, wstaw nowa tuleje do cylindra i bedzie hulał.