KX 125 1982 remont silnika kilka pytań

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Limbo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: KX 125 1982 remont silnika kilka pytań

Post autor: Limbo » pt, 9 cze 2017, 22:43

Dziękuję za odpowiedzi,
chłopaki, przedstawiłem wam wersję jaką dostałem przez telefon.
Trochę postataram sie zebrac kilka faktów.
1. KX 125 1982 b1- to moj egezmplarz. zabytek z krwi i kości. Stoi w garazu, gdy kupiłem to śmierdział obornikiem.. ledwo zipał
2. zrobiłem nim jakies 5 mth z pełynym funnem (zaznaczam wczesniej uzywalem ograra i inne romety :) dlatego mi się podobało)
3. nie wiem co warsztat miał na mysli przez 5 setek, moze zle to zrozuimalem
4. kawasaki w modelach nowszych ma cylinder z KIPSEM moj cyl jest oryginalny i KIPSa nie ma.
5. faktycznie oczko w korbowodzie ma srednice 19mm

teraz po waszych podpowiedziach jestem w kropce.
moto jest 82 na 100% cylinder jest od kawy przed KIPS na 100% czyli stary.... modele powyzej 89 maja kips z tego co wiem.. skad wiec pomysl na problemy?
1. na moto znam sie wyjątkowo średnio ... i tu sobie sam ujmuję bo z motoryzacja mam styczność od dzieciństwa:) ... czy mozna wstawić inny tłok po tulejowaniu w cylinder? niby czemu nie? ktoś powiedzmy 20 lat temu uznal to za niezła opcje. Ja to kupuje
2. silnik i podezspoly sa mega drogie- rozumiem.. ktos chcial zrobic hybryde i srednio wyszło- pomysl rozumiem
3. ktoś chciał zrobic aby działalo i sprzedał- typowo polskie... i moze trafiło na mnie... :)
no i gdy ad.3 to trudno... jestem dzik.. jak trzeba to mankiety do gory i zrobie co trza... o portfel sie martwil nie bede...:)i teraz CHŁOPAKI
gdy się okaze ze konieczne jest tulejowanie cylindra i dobranie rzadko spotykanego GARA, kto mi to zrobi?
1. prosze o namiary- abym mogl wyslac cyl i tłok
2. alternatywnie jaki motor wstawie w moja rame? - cala reszta jest serio w dobrym stanie nawet dobrym +. Chętnie bym tam i 250 zasadził.
Bardzo proszę aby nikt sie nie kierwał portfelem. Mogę dać ile trzeba.. chodzi o fun.:)

Awatar użytkownika
P.S.
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KX 125 1982 remont silnika kilka pytań

Post autor: P.S. » pt, 9 cze 2017, 23:53

Przyznam się że ładny marazm zapanował w mojej głowie po twoim poście :roll: na ile pamiętam 82 rok wszystko łaziło chłodzone powietrzem - sorry żyjąc w tym czasie przysłowiowej "komunie " nie czuję zupełnie tego klimatu :oops: .To chyba nie jest prawda :cry: ze takie coś istniało chyba ze daty się popierdzieliły o 10 latek :mrgreen: .

Autor tematu
Limbo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: KX 125 1982 remont silnika kilka pytań

Post autor: Limbo » sob, 10 cze 2017, 05:20

dzięki. skoro myślisz że w sportach motorowych mx w 1982 były silniki chłodzone powietrzem to źle robiłem że sugerowalem się Twoimi podpowiedziam.

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: KX 125 1982 remont silnika kilka pytań

Post autor: solaris » sob, 10 cze 2017, 12:30

W latach 82 KX powinien byc z tego co widze powinien miec jedno chlodnice
kxy.jpg
kx 125/250
kxy.jpg (133.3 KiB) Przejrzano 5758 razy
kxy.jpg
kx 125/250
kxy.jpg (133.3 KiB) Przejrzano 5758 razy
W latach 81 mial ozebrowanie i nie bylo chlodnicy
Wiecej zdjec moto z 80/81 na https://www.thumpertalk.com/forums/topi ... 983-kx125/

Na forum jest kilka osob ktore Ci to zrobia - nie bede nikogo polecal :)
Co do silnika wstawisz tam cokolwiek byle by pasowal w rame. Pewnie bedzeisz musial ja przerabiac - dospawac uchwyty itp.

Awatar użytkownika
P.S.
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KX 125 1982 remont silnika kilka pytań

Post autor: P.S. » sob, 10 cze 2017, 16:24

W tamtych czasach źródłem mojej wiedzy były czeskie gazety "moto - revue " w 82 na ile pamiętam był szlaban jakieś pól roku niedostępne były te czasopisma "stan wojenny" pamiętam jak dzisiaj co niedziele systematycznie oglądałem zawody mx na tv ostrawa jak była pogoda (a raczej zasięg ) .Pojawiały się tam tego typu nowinki ale u nas :roll: .
Nikt w tym czasie kogo znałem nie posiadał takiego cacka chłodzonego wodą w realu pierwszą sztukę jaką zobaczyłem to o ile pamietam, ktm 125 Maciek Stańco ale to było sporo później .
Z dzisiejszej perspektywy gdzie jest dostęp do internetu i innych mediów to można się wymądrzać :wink: moim zdaniem niezły rodzynek prawdziwe cacko ten twój model jak byś go doprowadził do oryginału to mógł by z tego wyjść niezły kasek dla jakiegoś konesera 8) .

Autor tematu
Limbo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: KX 125 1982 remont silnika kilka pytań

Post autor: Limbo » sob, 10 cze 2017, 18:14

dzięki chłopaki, dziś studiowałem całego neta i juz wiem co jest grane. nie wiem jednak jak z tego wybrnąć.
znalazłem numer tłoka i jest to tłok z kx125 1998 roku z oznaczeniem na 8 szlif. posiada tylko jeden pierścień podczas gdy oryginalny posada dwa. tłok ten różni się storzniem i jest osadzony na sworzniu 15mm co oznacza że z igiełkowym łożyskiem wychodzi 19mm. oryginalny tłok jest większy i jest na sworzniu 16mm z łożyskiem daje 20mm. w moim silniku ktoś wymienił korbowod. o dziwo wdg danych z katalogu jest identyczny jak ten oryginalny właśnie oprócz rozmiaru oczka.
mam więc opcje 4.
1. wstawić nowa tuleje na tłok taki jaki był 1998 (jeśli ktoś to ogarnie)
2. wstawić tuleje tak aby było jak w oryginalne i dać oryginalny tłok lecz wtedy może rozbierać dół silnika i wymienić korbe- o ile da się ją dostac- myślę że to jest kłopotliwe stąd ktoś to kiedyś podmienil.
3. rozwiercac oczko w korbie na 20 mm - nie wiem tylko czy się da i czy to wytrzyma
4. znalazłem łożysko iglicowe które jest cieńsze i mimo że będzie na sworzeń 16 to wyjdzie 19mm. problem w tym że to łożysko od jawy350;) domyślam się że przy pierwszym polowaniu coś się rozleci.
proszę was o porady na co się decydować? może macie jakieś pomysły?
a może da się wstawić inny cylinder?

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KX 125 1982 remont silnika kilka pytań

Post autor: andrzej555 » czw, 15 cze 2017, 15:46

P.S. znając życie silnik to nie jedyna przeróbka tego moto,im dalej w las tym więcej drzew,powrót do oryginału dla Syzyfa
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

Autor tematu
Limbo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: KX 125 1982 remont silnika kilka pytań

Post autor: Limbo » wt, 12 wrz 2017, 08:21

Cześć,
odkopuje temat po dłuższym czasie. Przedstawie wam jak dziś wygląda sytuacja:)
Cylinder dostał szlif, dopasowano mi tłok od yamahy yz125.
Całość złożyłem i po dość długich perypetiach moto chodzi.
Okazało się, że przestawiony jest zapłon- z pomocą przyszedł mi lokalny serwis, który zapłon ustawił ale niestety wciąz nie wszystko chodzi jak trzeba.
Moto odpala ładnie. Po nagrzaniu dostaje wigoru i ładnie się wkręca w dolnym zakresie obrotów i w górnym. Ma moc i zamiata tyłkiem.
Problemem jest średni zakres obrotów i tu przedstawie co się dzieje z prośbą z waszej strony o sugestie.
Najbardziej widoczny problem jest przy przyspieszaniu z wyższego biegu, tzn jade powoli, wbijam 4 bieg i odkręcam manetkę. Moto przyspiesza ładnie i w pewnym momecie zaczyna się chwilowe przerywanie... moto zmienia dzwięk i zaczyna dziwnie popierdywać (nie mulić) poczym po chwili wszystko wraca do normy i jest pełny ogień. W zasadzie gdy chce jechać zwawo i szybko to do tych obrotów nigdy nie dojdzie i problemu nie ma. Dodatkowo wystarczy ze strzele sprzęgłem i to przechodzi.
Problem niby nie duży jednak chciałbym to naprawić.
W serwisie dowiedziałem się, że są następujące możliwości.. oto one:
1. jest to przypadłość starszych silników bez zaworu wydechowego (ten silnik z 83 roku tego zaworu nie ma) dodatkowo ponoć częsty problem w mniejszych 2t (85).
2. Tłok- wdg. serwisu jest to najbardziej prawdopodobne. (niestety nie mam starego tłoka do porównania) ale serwis twierdzi, że tłok może być np dłuższy i inaczej pracuje w oknach. Trochę się na mechanice znam i cięzko mi wierzyć w cuda... niby czemu na niskich i wysokich obrotach wszystko gra? wydaje mi się, że gdyby był z tym problem to w pełnym zakresie obrotów byłby problem.
3. "może membrana... ale raczej nie"

Proszę was o opinię/ porady.
Dodam jeszcze, że gaźnik był na pełnym czyszczeniu w ultradźwiękach, próbowałem z dwoma różnymi świecami i efekt nadal występuje.
Czy jest sens kombinować z iglicą? może dysze? świeca? może zawór membranowy? pływaki w gaźniku?

Jeszcze jedno dodatkowe pytanie... ostatnio przy testach zdjąłem filtr powietrza i odpaliłem moto (chciałem sprawdzić czy nie ma kłpootu z filtrem) i ku mojemu zdziwieniu przy lekkim dodawaniu gazu (na jałowym) z gaźnika było widac chmurę mieszanki (wyrzucało ją) czy to normalne? działo sie tak tylko przy lekkim odkęracaniu manetki- jak dałem mocniej to przestawało.


czuje, że jestem już blisko końca przygody z ożywieniem "trupa" :)

Dodano po 1 dniu 11 godzinach 46 minutach 51 sekundach:
hmm napisałbym dzięki za pomoc ale.. widzę, że ciężko tu o taką.
Mało tego w serwiasach również.
Zaczałem dlubać ustawieniach gaźnika, ustawiłem iglice na pierwszą zapinkę u góry (ubogo)- efekt... ?
temat załatwiony,
Dziadusek 1983... zapitala. Teraz trzeba zadbać o wygląd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”