Strona 1 z 1
Problem Suzuki Rm 250 04r. Kopcji, zalewa
: czw, 16 mar 2017, 10:41
autor: Nikson
Witam.
W grudniu kupiłem Suzuki Rm 250 z 2004r. Problem polega na tym że motocykl dostaje bardzo dużą dawkę paliwa, strasznie kopci i od razu go zalewa, regulacja gaznika nie reaguje. Suzuke bardzo ciężko się kopię (duża kompresja).
Ps. Wymieniłem uszczelniacz na wale, , nowy uszczelniacz pod głowicą więc płynu chłodniczego też nie bierze. Gaznik regulowany i sprawdzany z innego moto. Mieszanka paliwa 1:45.
Nie znam historii Rmki, ponieważ została sprowadzona z Niemiec.
Ktoś miał kiedyś podobny problem?
Re: Problem Suzuki Rm 250 04r.
: czw, 16 mar 2017, 10:45
autor: solaris
A sprawdzałeś zawór membranowy jak wygląda? Sprawdziłbym cylinder+tłok. Może jest na wykończeniu.
Re: Problem Suzuki Rm 250 04r.
: czw, 16 mar 2017, 10:54
autor: Nikson
zawór membranowy sprawdzałem, jest szczelny.
Ale jeśli tłok byłby na wykończeniu to dalej miałby dużą kompresje?
Re: Problem Suzuki Rm 250 04r.
: czw, 16 mar 2017, 15:03
autor: solaris
Skąd wiesz, że ma dużą kompresję? Kopiąć? Tak tego nie zmierzysz. Skoro wyeliminowałeś problem gaźnika (podmieniałeś nawet na inny sprawny) zostaje Ci tylko układ tłok-cylinder ew. problem iskrą/świecą.
Re: Problem Suzuki Rm 250 04r.
: czw, 16 mar 2017, 16:18
autor: Nikson
Tak, kapiąc, ponieważ jest duży opór i bardzo ciężko się ją kopie w porównaniu do innych 250 2t. Dzisiaj wyciągnę cylinder i zobacze jak to wygląda.
Re: Problem Suzuki Rm 250 04r.
: czw, 16 mar 2017, 16:40
autor: solaris
Najlepiej pomierz go średnicówką. Tłok też zmierz. Wrzuć tutaj później zdjęcia.
Pomiar kopania nic nie daje. Ja ręką bez problemu odpalałem 250 w 2T na nowym tłoku.
Re: Problem Suzuki Rm 250 04r.
: wt, 21 mar 2017, 09:06
autor: Nikson
Re: Problem Suzuki Rm 250 04r.
: wt, 21 mar 2017, 10:43
autor: solaris
Patrząc na ten tłok wygląda jakby mielił piasek (brudny filtr powietrza). No i ogólnie jest mocno przytarty w kilku miejsach. Moim zdaniem jest do wymiany.
Re: Problem Suzuki Rm 250 04r.
: wt, 21 mar 2017, 11:28
autor: Nikson
Przez to że tłok jest porysowany to pali dwa razy więcej?
Re: Problem Suzuki Rm 250 04r.
: wt, 21 mar 2017, 11:45
autor: solaris
Wyeliminowałeś kompletnie gaźnik i jego cały układ od dolotu powietrza aż do cylindra. Nie pokazałeś koloru świecy - pewnie iskra jest i cały układ dający tę iskrę działa poprawnie. Ostatnia rzecz która została to właśnie cylinder/tłok.
Pokaż jeszcze zdjęcie tej świecy powinna mieć kolor 'kawy z mlekiem'. Jeśli jest czarna to znaczy, że za dużo paliwa dostaje.
Jest jeszcze opcja, że ucieka Ci paliwo przelewem w gaźniku - ale jak pisałeś podmieniałeś gaźnik czyli to kompletnie odpada.
Na moje oko złe dysze w gaźniku, źle zestrojony gaźnik
btw. zmień proporcję oleju na 1:40
Re: Problem Suzuki Rm 250 04r.
: wt, 21 mar 2017, 13:11
autor: Nikson
Tak, podmieniałem gaznik tylko, że na nim nie jezdziłem tylko odpaliłem, poniewaz gaznik miałem z yz 250 (gazniki te same tylko kostki inne). Dzisiaj przykleję jeszcze buteleczkę do ramy i włożę tam wszystkie wężyki od nadmiaru i przejadę się kawałek i będę widział co się dzieje.
Ps. Nie daje mi to spokoju że pali prawie dwa razy więcej niż powinna. Coś z tym paliwem musi się dziać. Jedyna opcja to właśnie sprawdzić czy się nie wylewa.
Jutro sprawdzę i napisze.
Re: Problem Suzuki Rm 250 04r.
: wt, 21 mar 2017, 13:21
autor: solaris
Możesz zrobić patent z buteleczką. Może to to. Pokaż jeszcze zdjęcie świecy po jeździe. Zobaczymy mniej więcej jak wygląda skład mieszanki bo skoro tylko podmieniłeś to znaczy, że problem z gaźnikiem dalej występuje.
Swoją drogą wiesz czemu, wydaje Ci się, że masz dużą kompresję? Bo masz tłok z dwoma pierścieniami a nie pojedynczym a taki tłok powiedzmy, że będzie trzymał kompresję ciut dłużej przy zużytym tłoku/cylindrze.
Normalny jedno pierścieniowy po prostu by nie odpalił.