Strona 1 z 1

Kx250f 2013' dymi

: śr, 14 gru 2016, 15:15
autor: Mattkxf
Witam , problem odnośnie odpalenia na zimnym silniku , po dlugich meczarniach gdy motor odpala, MOCNO dymi na niebiesko przestaje i zaczyna ponownie gdy sie zagrzeje. Domyslam sie ze tlok lub glowica jest do zrobienia.Motorek zalewam motulem ester core i pytanie wlewalem zawsze 1 litr oleju czy to nie za malo ? tak poradzil mi poprzedni wlasciciel.Prosze o kilka rad co sadzicie co moze byc nie tak z motocyklem. Pozdrawiam

Re: Kx250f 2013' dymi

: czw, 15 gru 2016, 16:56
autor: kapik69
Witam, widzę że to jest Twój pierwszy post na tym forum, może opisz jeszcze jak długo użytkujesz ten motocykl itp szczegóły dotyczące jego eksploatacji, czy znasz jego historię serwisową? Co do ilości oleju jaka powinna być w silniku to wlewamy 1,5L gdy silnik jest kompletnie suchy (np po remoncie i rozpołowieniu karterów), a 1,35L wlewamy przy standardowej okresowej wymianie (jeżeli wymieniamy go razem z filtrem oleju). Co do tego co może się dziać w silniku w związku z tym że nie chce odpalać, to nikt tu wróżką nie jest i raczej na odległość bez weryfikacji stanu w jakim się on znajduje nikt Ci nie pomoże. Z doświadczenia z KXF250 mogę tylko powiedzieć że częstą przyczyną nie odpalania na zimnym silniku są zużyte zawory (szczególnie ssące), ale co się może dziać w Twoim motocyklu bez rozkręcania silnika raczej nikt Ci na odległość nie powie.

Re: Kx250f 2013' dymi

: czw, 15 gru 2016, 22:23
autor: renner250
kapik69 :) nie stresuj chlopaka juz na samym wstepnie bo pomysli ze lal za malo oleju :) Kazdy sprzet ma okreslona ilosc oleju jaka nalezy wlac do silnika. Do kxf 250 2013 akurat wchodzi okolo 900ml gdy wymieniamy olej razem z filtrem a okolo litra przy calkowicie suchym silniku. Poza tym rzecz jasna jest oczko w ktorym sprawdzamy stan oleju. Po wymianie, zapaleniu i wedlug mnie najlepiej po przejechaniu jakis 200m najlepiej zgasic i sprawdzic stan w oczku raz jeszcze stan :) Jak kazdy wie dym niebieski to powinien byc olej. Pierwsze co po wymianie oleju zebys mial pewnosc ze to napewno on to sprawdz po jezdzie wlasnie w oczku czy go ubywa ;) No i jak wyzej napisz podstawowe rzeczy jak przebieg tloka w mth itp :)

Re: Kx250f 2013' dymi

: pt, 16 gru 2016, 08:12
autor: Mattkxf
Kxfa kupilem wiosna z przebiegiem 65 mth bylem za granica wiec jezdzilem gdy przyjezdzalem na urlop ,teraz ma 96mth jak wiadomo mi od poprzedniego wlasciciela i z pudelka ktore dostalem korba oraz tłok były wymieniane przy 50 mth.Wczoraj rozebrałem glowice sprawdzałem zawory nafta czy trzymaja, z tym ze oddam jeszcze do sprawdzenia, aczkolwiek uszczelka pod glowica okazalo sie jej nie byc dobre 2cm bardzo szybko znikal plyn z chlodnicy teraz juz wiem dlaczego uszczelka była peknieta rowno z kanałem chłądzacym na głowicy. Tłokiem bd wyjezdzal na dniach dla sprawdzenia i w nadodatku wymiany rozrzadu. Pozdrawiam

Re: Kx250f 2013' dymi  [ROZWIĄZANY]

: pn, 19 gru 2016, 22:44
autor: Mattkxf
No iii.. okazalo się zdjąlem cylinder , wyjąłem tłoka selekcja A Prox. Obydwie rzeczy do zrobienia cylinder z wytarto odznaczona powierzchnia pierscieni cylinder idzie do honowania A tłok wytarty calkowicie na bocznych sciankach.Nowego tłoka chce zamontowac marki Wiseco (kuty)B , co sadzicie o tym tłoku?? Przy okazji na ta zime wymieniam w kxf rozrząd +klocki spiekane, plyny , filtry , przednia zebatka, tłok .Korbe sprawdzalem brak luzu do góry i dołu. High Five !