Kx250f 2013' dymi  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
Mattkxf
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: śr, 14 gru 2016, 15:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Kx250f 2013' dymi

Post autor: Mattkxf » śr, 14 gru 2016, 15:15

Witam , problem odnośnie odpalenia na zimnym silniku , po dlugich meczarniach gdy motor odpala, MOCNO dymi na niebiesko przestaje i zaczyna ponownie gdy sie zagrzeje. Domyslam sie ze tlok lub glowica jest do zrobienia.Motorek zalewam motulem ester core i pytanie wlewalem zawsze 1 litr oleju czy to nie za malo ? tak poradzil mi poprzedni wlasciciel.Prosze o kilka rad co sadzicie co moze byc nie tak z motocyklem. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kapik69
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 234
Rejestracja: pt, 13 lip 2007, 08:27
Motocykl: Honda CR250R 2002
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TUCZNO
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kx250f 2013' dymi

Post autor: kapik69 » czw, 15 gru 2016, 16:56

Witam, widzę że to jest Twój pierwszy post na tym forum, może opisz jeszcze jak długo użytkujesz ten motocykl itp szczegóły dotyczące jego eksploatacji, czy znasz jego historię serwisową? Co do ilości oleju jaka powinna być w silniku to wlewamy 1,5L gdy silnik jest kompletnie suchy (np po remoncie i rozpołowieniu karterów), a 1,35L wlewamy przy standardowej okresowej wymianie (jeżeli wymieniamy go razem z filtrem oleju). Co do tego co może się dziać w silniku w związku z tym że nie chce odpalać, to nikt tu wróżką nie jest i raczej na odległość bez weryfikacji stanu w jakim się on znajduje nikt Ci nie pomoże. Z doświadczenia z KXF250 mogę tylko powiedzieć że częstą przyczyną nie odpalania na zimnym silniku są zużyte zawory (szczególnie ssące), ale co się może dziać w Twoim motocyklu bez rozkręcania silnika raczej nikt Ci na odległość nie powie.
szukam sponsora... ciekawe czy znajde ;)

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kx250f 2013' dymi

Post autor: renner250 » czw, 15 gru 2016, 22:23

kapik69 :) nie stresuj chlopaka juz na samym wstepnie bo pomysli ze lal za malo oleju :) Kazdy sprzet ma okreslona ilosc oleju jaka nalezy wlac do silnika. Do kxf 250 2013 akurat wchodzi okolo 900ml gdy wymieniamy olej razem z filtrem a okolo litra przy calkowicie suchym silniku. Poza tym rzecz jasna jest oczko w ktorym sprawdzamy stan oleju. Po wymianie, zapaleniu i wedlug mnie najlepiej po przejechaniu jakis 200m najlepiej zgasic i sprawdzic stan w oczku raz jeszcze stan :) Jak kazdy wie dym niebieski to powinien byc olej. Pierwsze co po wymianie oleju zebys mial pewnosc ze to napewno on to sprawdz po jezdzie wlasnie w oczku czy go ubywa ;) No i jak wyzej napisz podstawowe rzeczy jak przebieg tloka w mth itp :)
I think I can fly! MX it's my life <3

Awatar użytkownika
Autor tematu
Mattkxf
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: śr, 14 gru 2016, 15:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kx250f 2013' dymi

Post autor: Mattkxf » pt, 16 gru 2016, 08:12

Kxfa kupilem wiosna z przebiegiem 65 mth bylem za granica wiec jezdzilem gdy przyjezdzalem na urlop ,teraz ma 96mth jak wiadomo mi od poprzedniego wlasciciela i z pudelka ktore dostalem korba oraz tłok były wymieniane przy 50 mth.Wczoraj rozebrałem glowice sprawdzałem zawory nafta czy trzymaja, z tym ze oddam jeszcze do sprawdzenia, aczkolwiek uszczelka pod glowica okazalo sie jej nie byc dobre 2cm bardzo szybko znikal plyn z chlodnicy teraz juz wiem dlaczego uszczelka była peknieta rowno z kanałem chłądzacym na głowicy. Tłokiem bd wyjezdzal na dniach dla sprawdzenia i w nadodatku wymiany rozrzadu. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Autor tematu
Mattkxf
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: śr, 14 gru 2016, 15:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kx250f 2013' dymi  [ROZWIĄZANY]

Post autor: Mattkxf » pn, 19 gru 2016, 22:44

No iii.. okazalo się zdjąlem cylinder , wyjąłem tłoka selekcja A Prox. Obydwie rzeczy do zrobienia cylinder z wytarto odznaczona powierzchnia pierscieni cylinder idzie do honowania A tłok wytarty calkowicie na bocznych sciankach.Nowego tłoka chce zamontowac marki Wiseco (kuty)B , co sadzicie o tym tłoku?? Przy okazji na ta zime wymieniam w kxf rozrząd +klocki spiekane, plyny , filtry , przednia zebatka, tłok .Korbe sprawdzalem brak luzu do góry i dołu. High Five !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”