Ocena stanu tłoka cylindra porady

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
qba753i
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: ndz, 27 wrz 2015, 21:05
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena stanu tłoka cylindra porady

Post autor: qba753i » pt, 25 lis 2016, 17:11

Tuleja niekiedy była nawet montowania oryginalnie przez firmę ktm, do pałowania na torze może się nie nadaje ale zawsze to jakaś alternatywa. To już kwestia indywidualna. Mam do was pytanie. Czy przy rozpoławianiu karterów jeżeli użyje kilkuramiennego ściągacza (powkręcane śruby do otworów do których był przykręcony dekiel i na środku śruba pchająca wał) mogę uszkodzić wał? Jakoś go rozcentrować? Oczywiście na końcu śruby kulka albo chociaż kawałem blaszki żeby nie zmielić gwintu wału. Czy lepiej gumowy młotek i z wyczuciem od strony magneta.

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Ocena stanu tłoka cylindra porady

Post autor: wicherek666 » pt, 25 lis 2016, 17:51

Ja używam energii kinetycznej.

Awatar użytkownika
Autor tematu
qba753i
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: ndz, 27 wrz 2015, 21:05
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena stanu tłoka cylindra porady

Post autor: qba753i » pt, 25 lis 2016, 18:05

W jaki sposób używasz tej energii kinetycznej :D Takie posty mało wnoszą do tematu ale każda pomoc jest okej. Chodziło ci zapewne o ściągacz ?

MXdawid#767
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 176
Rejestracja: sob, 11 paź 2008, 11:04
Motocykl: Honda CR 125 '04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena stanu tłoka cylindra porady

Post autor: MXdawid#767 » pt, 25 lis 2016, 18:12

Najlepiej użyć ściągacza. Wału nie powinieneś uszkodzić jeżeli odpowiednio zabezpieczysz gwint. W przypadku młotka wszystko zależy od tego jak mocno trzymają łozyska i tulejki ale osobiście zawsze staram się w jakiś sposób rozpoławiać silnik ściągaczem a nie młotkiem.
Honda CR 125 2004''

Awatar użytkownika
Autor tematu
qba753i
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: ndz, 27 wrz 2015, 21:05
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena stanu tłoka cylindra porady

Post autor: qba753i » pt, 25 lis 2016, 18:15

Od strony magneta ściągacz zakładasz ?

MXdawid#767
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 176
Rejestracja: sob, 11 paź 2008, 11:04
Motocykl: Honda CR 125 '04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena stanu tłoka cylindra porady

Post autor: MXdawid#767 » pt, 25 lis 2016, 18:18

Tak, W mojej CR ten który miałem pasował na otwory od zapłonu.
Honda CR 125 2004''

Awatar użytkownika
Autor tematu
qba753i
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: ndz, 27 wrz 2015, 21:05
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena stanu tłoka cylindra porady

Post autor: qba753i » sob, 26 lis 2016, 22:00

1)Mam takie pytanie czy po wbiciu nowej tulei zmianie korby i nowego tłoka jak sprawdzić czy jest odpowiednia odległość tłoka od głowicy? Bo czytałem że czasem lepiej dać dwie uszczelki lub grubszą uszczelkę np.
2)mam jedną firmę dość blisko która też zajmuje się przebijaniem korb. Jest to mała firma. Jakie mogą być skutki źle wykonanej usługi? Co może pójść nie tak?

Maneta
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pn, 2 lis 2015, 22:48
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena stanu tłoka cylindra porady

Post autor: Maneta » ndz, 27 lis 2016, 12:25

Ja w swojej CR-ce miałem przebity korbowód wymieniony tłok i wiadomo wszystkie łożyska. Uszczelki kupowałem z Atheny złożyłem i maneta:) A jak chodzi o źle przebitą korbę to przeważnie dekielki na wale odpadają i robią syf w silniku:/ Też było pisane na ten temat....

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Ocena stanu tłoka cylindra porady

Post autor: amator » pn, 28 lis 2016, 00:26

Witam, przymierzyłem się do rozbiórki mojego silnika w cr 125 aby usunąć usterkę z biegami. Wydarłem silnik ściągnąłem cylinder, i.. już wiem że do wymian idzie korba, ma luz wydaje mi się że kwalifikuje się do wymiany. Możecie mi pomóc ocenić stan cylindra i tłoka? Widzę na oknie wydechowym w poprzek taką rysę grubszą, od czego ona może być? Czy tłok powinien posiadać luz na łożysku? Może ktoś potrafi określić jego selekcje z numerów na nim? Dodatkowa sprawa, zamieszczam zdjęcia uszczerbanego siedziska łożyska. Da się coś z tym zrobić? Brakujący element posiadam a łożysko w nim siedzące nie rusza się. Czy spaw wytrzyma? Czy nie ma na naprawę najmniejszych szans

Tłok wossner 8067D050 od hondy CR125 00-03. Tłok (54,45) o pół milimetra większy od nominału (53,95), wskazuje to że już jeden raz był robiony szlif albo od początku przerżnięto dziurę na I szlif. stan tłoka wizualnie dobry . owszem ma rysy na płaszczu od zanieczyszczen ale nie upierałbym sie przy tym ze to od jazdy z brudnym filtrem tylko raczej od tego czyszczenia co jazdę co skutkuje napchaniem piachu do puszki airboxa.
Rysa na przegrodzie to pęknięcie - nic z tym nie zrobisz , nie daję również gwarancji że po wstawieniu nowej tulei nie pęknie z powrotem. Na pewno na pęknięcie przegrody ma wpływ jazda z bardzo luźnym czytaj wytartym tłokiem , być może pierwszy tlok po szlifie - nominalny był długo eksploatowany i to on lużny spowodował pękniecie przegrody , trudno powiedzieć , więcej info w tym temacie na priv.
Wyszczerbienie karteru w miejscu osadzenia łożyska guvernora. Nic z tym nie rób spawanie nie wchodzi w rachubę . łożysko trzyma sie w obudowie i tak zostawić .
Korbowód może mieć luz boczny a nawet powinien go mieć , moze się nawet lekko skręcać zależy to na ile on się skręca ale generalnie tak sie nie sprawdza luzu na wale tylko dól- góra. Tłok moze mieć mały luz na łozysku sworznia. Odczytaj co jest napisane na boku korbowodu.

1)Mam takie pytanie czy po wbiciu nowej tulei zmianie korby i nowego tłoka jak sprawdzić czy jest odpowiednia odległość tłoka od głowicy? Bo czytałem że czasem lepiej dać dwie uszczelki lub grubszą uszczelkę np.

Nic nie kombinuj, nowy tłok dedykowany do tego modelu motocykla ma odpowiednią wysokośc i nie ma potrzeby robienia pomiarów czy dokładania dodatkowych uszczelek, to nie wueska tu jest inny rodzaj uszczelki.

2)mam jedną firmę dość blisko która też zajmuje się przebijaniem korb. Jest to mała firma. Jakie mogą być skutki źle wykonanej usługi? Co może pójść nie tak?

To jest Honda - wał jest nietypowy w porównaniu do innych marek a konkretnie to przeciwwagi wału (połówki) są zakryte blachą . Nieumiejętne rozpoławianie wału może doprowadzić do uszkodzenia blaszanych osłon i wtedy du...a. Ponadto blachy te potrafią w czasie normalnej eksploatacji pękać w okolicy sworznia korbowodu i może dojśc do zniszczenia silnika. Mechanik znajacy sie na tym sprawdzi to o czym pisze, laik nie weźnie do głowy i tak go złozy.

Do rozpołowienia możesz użyć sciągacza ale w zupełności wystarczy młotek aluminiowy/plasikowy/drewniany/gumowy do lekkiego pobijania w czop wału i druga osoba do przytrzymywania karterów a ręku. Silnik ten jak 90% innych rozpolawia sie od strony srub czyli od magneta . Do magneta musisz mieć specjalny ściągacz. nie próbuj podkładac srubokrętów :axe:
Taką nakrętkę do przykręcenia koła zamachowego mozesz dorobić u tokarza , jednak w magnecie kolego jest gwint lewy a nie prawy :shock:
i jeszcze jedno ważne: Świeca ładnie wypalona ale niestety samochodowa 3elektrodowa i do tego silnika nie nadaje sie . :lol:
A co się dzieje z biegami?

Awatar użytkownika
Autor tematu
qba753i
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: ndz, 27 wrz 2015, 21:05
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena stanu tłoka cylindra porady

Post autor: qba753i » pn, 28 lis 2016, 18:04

To tak, zacznę od wstawienia filmiki, może ktoś coś zauważy https://www.youtube.com/watch?v=v3Ateec ... e=youtu.be (luz korby i sworznia tłoka). Góra dół luzu nie wyczułem lecz na boki jest i wydawał mi się duży w porównaniu z poprzednią rmką. Korba wossner AT6003. Ściągacz do rozpoławiania karterów już mam własnoręcznie zrobiony tylko jeszcze czekam na ściągacz do magneta. Co do gwintu to na magnecie oczywiście że jest lewy ale chodziło mi o gwint na wale od strony magneta na którym jest gwint prawy. Nie chcę używać żadnych januszowskich patentów i podwadzać śrubokrętami. Co do świecy to widziałem... jakiś dureń(szkoda szczępić ryja :) ). Co do biegów, przy zakupię ciężko wchodziła jedynka. Po miesiącu bardzo ciężko i czasem bieg wyskakiwał i czasem ich wgl nie było. Teraz jeszcze go nie rozpołowiłem ale już widzę kilka kawałeczków(pewnie wyszczerbiło zęba na trybie którymś)(pw)




Up. Potrzebuję taki ściągacz tylko pod łożysko 7mm. Wie ktoś gdzie można takowy nabyć? http://allegro.pl/sciagacz-bezwladnosci ... 55055.html

Awatar użytkownika
Autor tematu
qba753i
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: ndz, 27 wrz 2015, 21:05
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena stanu tłoka cylindra porady

Post autor: qba753i » sob, 17 gru 2016, 14:00

UP. Wstawiam zdjęcie chłodnicy, zaznaczone na czerwono kawałek żeberek. Jak myślicie dobra metoda prostowania? Przekuwanie grubą igłą na wylot. Czy lepiej zostawić tak jak jest. http://imgur.com/a/FbUhq

Może mi ktoś powiedzieć czy luz łożysk c3 jest odpowiedni do łożysk w skrzyni? Czy do skrzyni montuje się z normalnym luzem? Chodzi o łożyska na wałkach, programatorze i małych łożyskach od pompy wody i od zaworu.

juriy
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 19
Rejestracja: czw, 22 gru 2016, 00:08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 2 razy
Status : Offline

Re: Ocena stanu tłoka cylindra porady

Post autor: juriy » czw, 22 gru 2016, 00:34

Maju takyi komplekt u obmynomu fondi cylindriv

Mechkaj v Ukrayni, Zaporijja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”