Ocena stanu tłoka cylindra porady
-
Autor tematuqba753i
- Mistrz prostej
- Posty: 95
- Rejestracja: ndz, 27 wrz 2015, 21:05
- Motocykl: RM 125
- Styl jazdy: Cross Country
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu tłoka cylindra porady
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
-
Autor tematuqba753i
- Mistrz prostej
- Posty: 95
- Rejestracja: ndz, 27 wrz 2015, 21:05
- Motocykl: RM 125
- Styl jazdy: Cross Country
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu tłoka cylindra porady
-
- Mistrz prostej
- Posty: 176
- Rejestracja: sob, 11 paź 2008, 11:04
- Motocykl: Honda CR 125 '04
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu tłoka cylindra porady
-
- Mistrz prostej
- Posty: 176
- Rejestracja: sob, 11 paź 2008, 11:04
- Motocykl: Honda CR 125 '04
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu tłoka cylindra porady
-
Autor tematuqba753i
- Mistrz prostej
- Posty: 95
- Rejestracja: ndz, 27 wrz 2015, 21:05
- Motocykl: RM 125
- Styl jazdy: Cross Country
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu tłoka cylindra porady
2)mam jedną firmę dość blisko która też zajmuje się przebijaniem korb. Jest to mała firma. Jakie mogą być skutki źle wykonanej usługi? Co może pójść nie tak?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: pn, 2 lis 2015, 22:48
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu tłoka cylindra porady
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Ocena stanu tłoka cylindra porady
Tłok wossner 8067D050 od hondy CR125 00-03. Tłok (54,45) o pół milimetra większy od nominału (53,95), wskazuje to że już jeden raz był robiony szlif albo od początku przerżnięto dziurę na I szlif. stan tłoka wizualnie dobry . owszem ma rysy na płaszczu od zanieczyszczen ale nie upierałbym sie przy tym ze to od jazdy z brudnym filtrem tylko raczej od tego czyszczenia co jazdę co skutkuje napchaniem piachu do puszki airboxa.Witam, przymierzyłem się do rozbiórki mojego silnika w cr 125 aby usunąć usterkę z biegami. Wydarłem silnik ściągnąłem cylinder, i.. już wiem że do wymian idzie korba, ma luz wydaje mi się że kwalifikuje się do wymiany. Możecie mi pomóc ocenić stan cylindra i tłoka? Widzę na oknie wydechowym w poprzek taką rysę grubszą, od czego ona może być? Czy tłok powinien posiadać luz na łożysku? Może ktoś potrafi określić jego selekcje z numerów na nim? Dodatkowa sprawa, zamieszczam zdjęcia uszczerbanego siedziska łożyska. Da się coś z tym zrobić? Brakujący element posiadam a łożysko w nim siedzące nie rusza się. Czy spaw wytrzyma? Czy nie ma na naprawę najmniejszych szans
Rysa na przegrodzie to pęknięcie - nic z tym nie zrobisz , nie daję również gwarancji że po wstawieniu nowej tulei nie pęknie z powrotem. Na pewno na pęknięcie przegrody ma wpływ jazda z bardzo luźnym czytaj wytartym tłokiem , być może pierwszy tlok po szlifie - nominalny był długo eksploatowany i to on lużny spowodował pękniecie przegrody , trudno powiedzieć , więcej info w tym temacie na priv.
Wyszczerbienie karteru w miejscu osadzenia łożyska guvernora. Nic z tym nie rób spawanie nie wchodzi w rachubę . łożysko trzyma sie w obudowie i tak zostawić .
Korbowód może mieć luz boczny a nawet powinien go mieć , moze się nawet lekko skręcać zależy to na ile on się skręca ale generalnie tak sie nie sprawdza luzu na wale tylko dól- góra. Tłok moze mieć mały luz na łozysku sworznia. Odczytaj co jest napisane na boku korbowodu.
Nic nie kombinuj, nowy tłok dedykowany do tego modelu motocykla ma odpowiednią wysokośc i nie ma potrzeby robienia pomiarów czy dokładania dodatkowych uszczelek, to nie wueska tu jest inny rodzaj uszczelki.1)Mam takie pytanie czy po wbiciu nowej tulei zmianie korby i nowego tłoka jak sprawdzić czy jest odpowiednia odległość tłoka od głowicy? Bo czytałem że czasem lepiej dać dwie uszczelki lub grubszą uszczelkę np.
To jest Honda - wał jest nietypowy w porównaniu do innych marek a konkretnie to przeciwwagi wału (połówki) są zakryte blachą . Nieumiejętne rozpoławianie wału może doprowadzić do uszkodzenia blaszanych osłon i wtedy du...a. Ponadto blachy te potrafią w czasie normalnej eksploatacji pękać w okolicy sworznia korbowodu i może dojśc do zniszczenia silnika. Mechanik znajacy sie na tym sprawdzi to o czym pisze, laik nie weźnie do głowy i tak go złozy.2)mam jedną firmę dość blisko która też zajmuje się przebijaniem korb. Jest to mała firma. Jakie mogą być skutki źle wykonanej usługi? Co może pójść nie tak?
Do rozpołowienia możesz użyć sciągacza ale w zupełności wystarczy młotek aluminiowy/plasikowy/drewniany/gumowy do lekkiego pobijania w czop wału i druga osoba do przytrzymywania karterów a ręku. Silnik ten jak 90% innych rozpolawia sie od strony srub czyli od magneta . Do magneta musisz mieć specjalny ściągacz. nie próbuj podkładac srubokrętów :axe:
Taką nakrętkę do przykręcenia koła zamachowego mozesz dorobić u tokarza , jednak w magnecie kolego jest gwint lewy a nie prawy
i jeszcze jedno ważne: Świeca ładnie wypalona ale niestety samochodowa 3elektrodowa i do tego silnika nie nadaje sie .
A co się dzieje z biegami?
-
Autor tematuqba753i
- Mistrz prostej
- Posty: 95
- Rejestracja: ndz, 27 wrz 2015, 21:05
- Motocykl: RM 125
- Styl jazdy: Cross Country
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu tłoka cylindra porady
Up. Potrzebuję taki ściągacz tylko pod łożysko 7mm. Wie ktoś gdzie można takowy nabyć? http://allegro.pl/sciagacz-bezwladnosci ... 55055.html
-
Autor tematuqba753i
- Mistrz prostej
- Posty: 95
- Rejestracja: ndz, 27 wrz 2015, 21:05
- Motocykl: RM 125
- Styl jazdy: Cross Country
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu tłoka cylindra porady
Może mi ktoś powiedzieć czy luz łożysk c3 jest odpowiedni do łożysk w skrzyni? Czy do skrzyni montuje się z normalnym luzem? Chodzi o łożyska na wałkach, programatorze i małych łożyskach od pompy wody i od zaworu.