DO WSZYSTKICH NOWYCH UZYTKOWNIKOW FORUM! Nazywajcie tematy poprawnie wg. schematu viewtopic.php?f=20&t=9755

Łozyska wału c4

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
P.S.
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 194
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
Styl jazdy: Enduro
Status : Offline

Łozyska wału c4

Post autor: P.S. » sob, 12 lis 2016, 14:31

Mam takie pytanie dla obeznanych od praktycznej strony - czy łożyska C4 zamontowane w silniku na wale korbowym mogą dawać słyszalny wyczuwalny luz przy prymitywnym "organoleptycznym" badaniu ? .

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3131
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Kontakt:
Status : Offline

Re: Łozyska wału c4

Post autor: Majster128 » sob, 12 lis 2016, 14:34

Na nowym łożysku z luzem C4 nie wyczujesz luzu próbując ręką poruszać wał w kierunku promieniowym. W kierunku osiowym w zależności od montażu można poczuć niewielki luz nawet w łożyskach C3.
Remonty silników, zawieszeń, tulejowanie, honowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. tel. 607198003
Zachęcam do obejrzenia mojej galerii

Awatar użytkownika
Autor tematu
P.S.
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 194
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
Styl jazdy: Enduro
Status : Offline

Re: Łozyska wału c4

Post autor: P.S. » sob, 12 lis 2016, 17:01

Padł simering na wale w 2t po demontażu ew wyczuwalny luz promieniowy wału - rozumiem że łożyska do wymiany ? w 4t nigdy nie zauważyłem takiej sytuacji :oops: .Dzięki Majster za fachową podpowiedź :wink: .

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3131
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Kontakt:
Status : Offline

Re: Łozyska wału c4

Post autor: Majster128 » ndz, 13 lis 2016, 23:07

Jeśli wyczułeś luz promieniowy to znaczy, że łożyska wymagają wymiany.
Remonty silników, zawieszeń, tulejowanie, honowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. tel. 607198003
Zachęcam do obejrzenia mojej galerii

Awatar użytkownika
Autor tematu
P.S.
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 194
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
Styl jazdy: Enduro
Status : Offline

Re: Łozyska wału c4

Post autor: P.S. » sob, 26 lis 2016, 16:42

Zastanawiam gdzie dałem ciała :? moto oddałem do znajomego warsztatu tłok cylek w porządku preferencyjnie zalecili aby zmienić kompletny tłok z pierscieniami w tej samej selekcji ponoć wydłuży to interwały -żywotność .Ja z dwupakami od dawna nie obcuję :oops: a gdzieś z przeszłości kiedy opalałem na chlodzonych powietrzem pozostał mi nawyk że odpalam moto i praktycznie od razu jade :? takiego chłodzonego cieczą trzeba grzać jak 4 t ? bo za nic nie umiem sobie wytłumaczyć dlaczego te łozyska tak szybko umarły ?

Awatar użytkownika
bodziokardasz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 61
Rejestracja: czw, 2 paź 2014, 19:55
Motocykl: crf 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: lubuskie
Status : Offline

Re: Łozyska wału c4

Post autor: bodziokardasz » ndz, 27 lis 2016, 18:08

jak masz wal na wierzchu to warto sprawdzić bicie , to ma ogromny wpływ na trwałość łożysk. A co do rozgrzewania, to ja odpalam i po chwili spokojnie ruszam, po pewnym czasie gaz otwieram mocniej.

Awatar użytkownika
amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1142
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Status : Offline

Re: Łozyska wału c4

Post autor: amator » ndz, 27 lis 2016, 22:26

W twoim przypadku moga być zuzyte łozyska na wale ale ja podejrzewam że to nie łozyska sa przyczyna luzu osiowego tylko wytarte czopy wału korbowego. Trochę za skapo napisałes o tym motorku , który to rok jaka marka i ile ma przebiegu ale po luzie c4 wiem ze to setka . Dla jazdy w wekendy ten luz moze zostac, dla profi raczej nie .

Awatar użytkownika
Autor tematu
P.S.
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 194
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
Styl jazdy: Enduro
Status : Offline

Re: Łozyska wału c4

Post autor: P.S. » pn, 28 lis 2016, 18:07

Motocykl to Beta 300 rr rocznik produkcji 2015 zakup 2016 uzywany krótką chwilę przez poprzednika (nie wiem jak krótką ) :roll: kupiłem po okazyjnej cenie bo miał uszkodzone el tylnego zawieszenia el przenoszące Z amortyzatora były uszkodzone .
Ja tego moto nie dłubałem :? zaczął nadmiernie kopcić to preferencyjnie rozebrałem tylko prawą pokrywę od skrzyni ew zauważyłem wywalony uszczelniacz jak zdemontowałem resztę wraz z uszczelniaczem poruszyłem czopem wału wyczułem w moim odczuciu nieadekwatny luz .Oddałem moto do ludzi którym powiedzmy mogę zaufać ( nie dysponuję czasem ani adekwatnymi narzędziami aby cokolwiek z tym dalej działać ) .
Z tego co się dowiedziałem od człowieka który w tym dłubał to tylko łożysko od zdawczej strony wału było nadmiernie zużyte :roll: .
Wyszły jak dla mnie delikatnie nazywając (chore koszty całej tej naprawy ) w mojej obecnej sytuacji finansowej :oops: .
Trafiła się propozycja więc ja sobie odpocznę do wiosny bez moto a znajomy czy klient gościa który mi to dłubał ponoć z "bananem" na ustach łyknął sztukę .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”