Crf 450 Ustawienie rozrzadu i kilka innych pytań  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
Burza11
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: czw, 15 wrz 2016, 12:19
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Crf 450 Ustawienie rozrzadu i kilka innych pytań

Post autor: Burza11 » czw, 15 wrz 2016, 13:07

Witam
To mój pierwszy post na tym forum, a więc witam wszystkich szanownych forumowiczów. Jestem Maciej z woj Małopolskiego. Mój obecny sprzęt to CRF 450 04R.

Do rzeczy
W mojej CRFie zrobiłem kapitalny remont, wszystkie łożyska, balanser, pompa wody, Korba, tłok, cylinder, sprawdzona głowica itp. Ogólnie wszystko co trzeba było. Po 2 h pracy urwał się grzybek zaworu wydechowego ( nooo! )
Narobiło trochę ambarasu ale tragedii nie ma. Uszkodzony tłok, zawory, 2 gniazda i rysa na nicasilu ( zrobię go na ostatnią selekcję, rysa pewnie nie zniknie ale powinien pracować, co najwyżej weźmie troszkę oleju)

Mam pewne wątpliwości co do timingu rozrządu.
Ustawiając wszystko na znaki ( robię to dobrze, bez obaw )ustawiam tłok w GMP między cyklami ( kończy się wydech, a zaczyna ssanie) zawory powinny być wtedy zamknięte tzn powinny zamknąć się wydechy i powoli otwierać ssące.
U mnie tłok będąc w GMP między cyklami zawory wydechowe są jeszcze nie zamknięte. Podejrzewam, że jest lekko obrócone mocowanie koła zębatego na walku rozrządu.
Czy moje podejrzenia są właściwe?
Może ma ktoś wałek do Crfy i mógłby zrobić foto wzdłuż osi co bym mógł porównać położenie mocowania zębatki względem krzywek?

Inna kwestia to przerzucane oleju z prawa do lewa. Przed remontem występowało takie zjawisko, uszkodzony był uszczelniacz na wale. Po remoncie jak spuszczalem olej zjawisko jest nadal ( wyssało że skrzyni do silnika) jednak nie dzieje się to tak szybko jak poprzednio. Połówki złożyłem dobrze, bez silikonu, uszczelki atheny, wszystko ładnie wyczyszczone więc to bym raczej wykluczył. Wałek przeciwbalansujący jest nowy wraz nowymi łożyskami i uszczelniaczem. ( wszystko OEM) uszczelniacz na wale jest z allbalsa. Uszczelniacza przed montażem nie odtłuściłem, gniazda też nie ( szybko, szybko no i dałem ciała ) na angielskich forach ( już po fakcie ) wyczytałem, że zdarzało się, że dopiero za któryms podejściem udawało się właściwie zamontować felerny uszczelniacz a poza tym sprawdza się tylko oryginalny simering a nie żadne allbalsy.
Odpowietrzenie skrzyni drożne, na deklu głowicy raczej też z tego co pamiętam.

Pozdro

Awatar użytkownika
Autor tematu
Burza11
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: czw, 15 wrz 2016, 12:19
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 450 Ustawienie rozrzadu i kilka innych pytań  [ROZWIĄZANY]

Post autor: Burza11 » wt, 4 paź 2016, 12:05

Witam ponownie
Co prawda nikt z forum nie pomógł ale już sobie poradziłem z problemami więc się podzielę doświadczeniami.
Jeśli chodzi o urwany zawór to moje podejrzenia co do przeciagnietego walka okazały się trafne. Wałek byl przeciagniety na mocowania zębatki o jakieś 2 zęby na łańcuszku przez co zawory wydechowe minimalnie dotykały tloka ( kręcąc silnikiem na stole nie dało się tego odczuć ) poprzedni mechanior wiedział o przeciagnietym walku i poprostu niwelowal to przedstawiając rozrząd o dwa ząbki. Nicasil zrobiony na ostatnią selekcję, została malutka ryska, gniazda nie ucierpiały więc jedynie do wymiany był tłok i zawory wydechowe.

Kwestia uszczelniacza też ogarnięta. Po rozebraniu okazało się że podciśnienie jakie występuje w komorze korbowej wciągnęło uszczelniacz jedna stroną. Jako że miałem już rozebrane to zamontowałem ori z Hondy. Przed montażem wszystko odtłuszczone i lekko posmarowane gęstym klejem anaerobowym.
Honda przejeździła od rana do wieczora na torze i zero jakichkolwiek niespodzianek, olej w normie a zawory na swoim miejscu. Jedynie muszę lekko dopracować gaźnik ale to już kwestia na osobny temat.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 2185
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 8 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Crf 450 Ustawienie rozrzadu i kilka innych pytań

Post autor: kris514 » pn, 10 paź 2016, 12:15

Gratuluję że usterka usunięta, jedyne co bym sprawdził w tym przypadku to prowadnice zaworowe czy aby luz nie jest za duży i czy sytuacja się nie powtórzy. Temat zamykam.
Cr125>yz125>sx200>yz125>sx150
http://chomikuj.pl/godzillaaaa

Zablokowany

Wróć do „Silnik”