Remont silnika crf450
-
Autor tematuFenriz777
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: śr, 20 lip 2016, 21:24
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Remont silnika crf450
Witam.
Temat jest taki że przy ostatniej próbie regulacji zaworów w mojej crf z 2003 wyszło że się nadają jedynie do wymiany, stąd moja decyzja aby oddać całą głowice do sprawdzenia i w razie potrzeby wymiany gniazd i prowadnic. Jak już miałem głowice ściągniętą to mówię: sprawdzę jeszcze korbe no i niestety wyczuwalny jest minimalny luz na niej. Dlatego dycyzja że wymieniam korbe i w sumie wszystko co trzeba żeby bezproblemowo jeździć przez jakiś czas.
Dlatego chciałem zapytać CO jeszcze wymienić w silniku oprócz zaworów, korby i tłoka? Cylinder daje do pomierzenia i jeśli by się okazało że też jest do wymiany to pytanie czy się opłaca inwestować w większy cylinder 100mm? Do tego Jakiej firmy polecacie części tak żeby były w rozsądnych pieniądzach i przede wszystkim trwałe? Może ktoś ma jakiś doby rabat gdzieś na części? Do tego czy może się ktoś orientuje gdzie w okolicach Kielc czy Radomia dać wał do wymiany korby? Uszczelki jakiej firmy? Czy dajecie coś sylikonu na uszczelke między kartery podczas składania dla pewności że nie będzie ciekło?
Dodam że stąd tyle pytań bo w sumie jestem świeży w temacie motocykli w teren. wcześniej tylko asfalt zaliczałem nie licząc jazdy na starych wskach za dzieciaka
Temat jest taki że przy ostatniej próbie regulacji zaworów w mojej crf z 2003 wyszło że się nadają jedynie do wymiany, stąd moja decyzja aby oddać całą głowice do sprawdzenia i w razie potrzeby wymiany gniazd i prowadnic. Jak już miałem głowice ściągniętą to mówię: sprawdzę jeszcze korbe no i niestety wyczuwalny jest minimalny luz na niej. Dlatego dycyzja że wymieniam korbe i w sumie wszystko co trzeba żeby bezproblemowo jeździć przez jakiś czas.
Dlatego chciałem zapytać CO jeszcze wymienić w silniku oprócz zaworów, korby i tłoka? Cylinder daje do pomierzenia i jeśli by się okazało że też jest do wymiany to pytanie czy się opłaca inwestować w większy cylinder 100mm? Do tego Jakiej firmy polecacie części tak żeby były w rozsądnych pieniądzach i przede wszystkim trwałe? Może ktoś ma jakiś doby rabat gdzieś na części? Do tego czy może się ktoś orientuje gdzie w okolicach Kielc czy Radomia dać wał do wymiany korby? Uszczelki jakiej firmy? Czy dajecie coś sylikonu na uszczelke między kartery podczas składania dla pewności że nie będzie ciekło?
Dodam że stąd tyle pytań bo w sumie jestem świeży w temacie motocykli w teren. wcześniej tylko asfalt zaliczałem nie licząc jazdy na starych wskach za dzieciaka
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 44
- Rejestracja: śr, 13 sie 2014, 12:21
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont silnika crf450
Napisz do forumowego Majstra.
Zmieniał mi korbowód i robił jeszcze kilka rzeczy i jestem zadowolony. Ceny części też ma atrakcyjne
Zmieniał mi korbowód i robił jeszcze kilka rzeczy i jestem zadowolony. Ceny części też ma atrakcyjne
-
- Do odcięcia!
- Posty: 824
- Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
- Motocykl: soon 250 4t
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: WRA
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont silnika crf450
Wyślij cały silnik do Majstra będziesz miał zrobione raz ,a dobrze.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser
4t is best/4t ist besser
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Remont silnika crf450
Przy okazji zmień łożyska wału, skrzyni, balansera, łańcuszek rozrządu, sprawdź stan pompy oleju, pompy wody, skrzyni biegów (kły, przesówki, koła zębate). Sylikonu nie dawaj, dobre uszczelki załatwią sprawę (chyba, że producent nie przewidział uszczelki w danym miejscu i zaleca użyć masy uszczelniającej), Athena ma dobrej jakości uszczelki w przystępnej cenie, unikaj uszczelek OMP, bo z nimi często są problemy. Pod głowicę najlepiej użyj uszczelki oryginalnej, żeby mieć spokój. Lożyska w większości można dobrać w sklepie specjalizującym się w łożyskach wyjdzie DUŻO taniej niż dedykowane łożyska z All Balls`a np, gdzie pakują to samo co możesz kupić w hurtowni. Jak cylinder będzie do du**, to mogę polecić cylindry Psychic Athena. Ja i dużo moich znajomych jeździ na tych cylindrach i nie było z nimi do tej pory problemów, jednak szukaj na allegro, eBay, tam czasami można wyhaczyć oryginały w dobrej cenie. Tłoki szukaj OEM, Prox, Vertex, Wiseco, Wossner, tańsze zdarza się, że w ogóle nie mają nic wspólnego z wymiarowaniem, które podaje producent (chociaż i w tych droższych, też były takie przypadki, więc po kupnie tłoka warto, to sprawdzić przed montażem)...
-
- Mistrz prostej
- Posty: 120
- Rejestracja: sob, 7 mar 2015, 11:20
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Świdnica
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont silnika crf450
Wszystkie nr. będziesz miał na łożyskach jak rozbierzesz silonik więc sobie spiszesz.Fenriz777 pisze:a zna ktoś może nr łożysk które siedzą w silniku tak żeby można dobrać je z hurtowni z łożyskami?
Co do remontu tak jak koledzy wyżej,polecam @Majster128. Latam ze znajomymi co mają swoich mechaników i robią u nich remonty,jeżdżą DUŻO mniej ode mnie, omijają zawody i silniki padają im jak muchy,co chwile coś,ja remont silnika robiłem u Majstra,ale nie tylko silnik bo w sumie wszystko u niego robię i silnik bez problemu (odpukać) przejeżdża zawody CC,Enduro i nic się z nim nie dzieje bo Kamil naprawdę zna się na rzeczy i dopatrzy się KAŻDEGO drobiazgu który należy zrobić/zregenerować/wymienić aby silnik pracował prawidłowo bez konieczności przerywania sezonu z powodu awarii poprzez niedopatrzenie/niedokładność wynikającą z braku doświadczenia mechanika. Pozdrawiam
-
Autor tematuFenriz777
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: śr, 20 lip 2016, 21:24
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont silnika crf450
Korba już zakupiona proxa... silnik chce sam rozłożyć. W sumie nigdy motocyklowego nie rozkładałem ale samochodowe i owszem. Zawsze to jakieś nowe doświadczenie a przeglądając sewisówke myśle że jakoś skomplikowany to on nie jest. Jakiej firmy polecacie łożyska na wał? Hot Rods wolał bym ominąć ponieważ wcześniej siedziała mi korba z tej firmy i jakoś szybko padła.
-
Autor tematuFenriz777
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: śr, 20 lip 2016, 21:24
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont silnika crf450
Jak by ktoś kiedyś potrzebował to łożyska na wał można kupić oryginalne japońskie które idą na pierwszy montaż w hurtowni z łożyskami i wychodzi sporo taniej niż prox czy hot rods.
Nr. łożsyk na wał:
1 szt. 8E-NK39x65x18-3 NTN
1 szt. TM-SX06C42CS44 NTN
I teraz mam jeszcze pytanie o to jakiej firmy kupić symeringi silnika żeby nie przepłacić a było dobrze?
Nr. łożsyk na wał:
1 szt. 8E-NK39x65x18-3 NTN
1 szt. TM-SX06C42CS44 NTN
I teraz mam jeszcze pytanie o to jakiej firmy kupić symeringi silnika żeby nie przepłacić a było dobrze?
-
Autor tematuFenriz777
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: śr, 20 lip 2016, 21:24
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont silnika crf450
Motocykl już od kilku dni poskładany. Z racji tego że wrzuciłem cylinder o średnicy 100mm mam pytanie odnośnie regulacji gaźnika. Jaką dysze dobrać do tego żeby to dobrze chodziło? W necie na amerykańskich forach wyczytałem że teoretycznie powinno się z dyszą zjechać w dół bo po zamontowaniu większego cylindra mieszanka robi się za bogata. Ale po przejechaniu 3mth wykręciłem świece i moim zdaniem to jest za ubogo bo świeca za jasna jak na moje oko. Może ktoś z was wrzucał big bore do takiej crf i ma jakieś doświadczenie w tym temacie?