RMZ 250 2012 nie pali na ciepłym
-
Autor tematuGresus
- Mistrz prostej
- Posty: 152
- Rejestracja: wt, 17 lis 2009, 19:04
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
RMZ 250 2012 nie pali na ciepłym
Witam
Panowie proszę o pomoc bo już trochę brak pomysłów. Suzuki rmz 250 2012 ciężko pali na dobrze rozgrzanym silniku. Muszę kopać z 10-15 razy żeby zagadała oczywiście na ciepłym ssaniu. Rzeczy które już ogarnąłem :
- regulacja zaworów i wymiana łańcuszka rozrządu,
- wymiana uszczelek i tłoku (był sel A 76,95 po zdjęciu minimalne ślad zużycia, wymieniłem bo w otworze na głowicy pojawiała się woda teraz jest 76,96)
- rozebrałem pompę paliwa wyczyściłem wtrysk w wannie ultradźwiękowej,
Moto po odpaleniu na zimno i zagrzaniu na postoju pali fajnie ale już po jeździe i pałowaniu nie ma chęci gadać trochę to męczące po kilku kółkach lub jeździe w terenie.
Chcę jeszcze podmienić czujnik temperatury w cylindrze i ustawić czujnik położenia przepustnicy. Więcej pomysłów brak, może ktoś miał podobnie i jest w stanie coś doradzić.
Pozdrawiam
Panowie proszę o pomoc bo już trochę brak pomysłów. Suzuki rmz 250 2012 ciężko pali na dobrze rozgrzanym silniku. Muszę kopać z 10-15 razy żeby zagadała oczywiście na ciepłym ssaniu. Rzeczy które już ogarnąłem :
- regulacja zaworów i wymiana łańcuszka rozrządu,
- wymiana uszczelek i tłoku (był sel A 76,95 po zdjęciu minimalne ślad zużycia, wymieniłem bo w otworze na głowicy pojawiała się woda teraz jest 76,96)
- rozebrałem pompę paliwa wyczyściłem wtrysk w wannie ultradźwiękowej,
Moto po odpaleniu na zimno i zagrzaniu na postoju pali fajnie ale już po jeździe i pałowaniu nie ma chęci gadać trochę to męczące po kilku kółkach lub jeździe w terenie.
Chcę jeszcze podmienić czujnik temperatury w cylindrze i ustawić czujnik położenia przepustnicy. Więcej pomysłów brak, może ktoś miał podobnie i jest w stanie coś doradzić.
Pozdrawiam
-
Autor tematuGresus
- Mistrz prostej
- Posty: 152
- Rejestracja: wt, 17 lis 2009, 19:04
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: RMZ 250 2012 nie pali na ciepłym
Zawory tytan. Przebieg ciężko określić ale wizualnie stan ok nie są żyletki. Ostatnio wymienione zostały też uszczelnienia.
Wczoraj jeszcze ustawiałem czujnik położenia przepustnicy. Zakres jest od 0,58 - 0,62V. Miałem górną granicę 0,62 ustawiłem na 0,58. Dzisiaj sprawdzę czy coś to pomogło. Zastanawiam się jeszcze nad kupnem modułu diagnostycznego pod OBD. Ktoś bawił się w kasowanie błędów w RMZ - słyszałem, że czasem to pomaga.
Wczoraj jeszcze ustawiałem czujnik położenia przepustnicy. Zakres jest od 0,58 - 0,62V. Miałem górną granicę 0,62 ustawiłem na 0,58. Dzisiaj sprawdzę czy coś to pomogło. Zastanawiam się jeszcze nad kupnem modułu diagnostycznego pod OBD. Ktoś bawił się w kasowanie błędów w RMZ - słyszałem, że czasem to pomaga.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: RMZ 250 2012 nie pali na ciepłym
Osobiście to bym od tego zaczął. Diagnostyka błędów. Nie wiem jak w suzuki ale honda ma dość trudne do zdobycia wtyczki OBD, trój pinowe, kwadratowe. Może zamiast od razu kupować tester lepiej będzie podłączyć go gdzieś u jakiegoś mechanika za niewielka opłatą ...
Nie bardzo też rozumiem na jakiej podstawie podjąłeś decyzję o użyciu zestawu tłokowego kolejnej selekcji skoro piszesz że poprzedni nosił znikome ślady zużycia ? mierzyłeś średnicę cylindra ? sprawdzałeś jego kształt że wybrałeś większy tłok ? jaki zastosowałeś luz montażowy ?
I nie bardzo rozumiem .... gdzie Ci się ta woda pojawiła ? w odprowadzeniu wody z otoczenia świecy ?
Nie bardzo też rozumiem na jakiej podstawie podjąłeś decyzję o użyciu zestawu tłokowego kolejnej selekcji skoro piszesz że poprzedni nosił znikome ślady zużycia ? mierzyłeś średnicę cylindra ? sprawdzałeś jego kształt że wybrałeś większy tłok ? jaki zastosowałeś luz montażowy ?
I nie bardzo rozumiem .... gdzie Ci się ta woda pojawiła ? w odprowadzeniu wody z otoczenia świecy ?
-
Autor tematuGresus
- Mistrz prostej
- Posty: 152
- Rejestracja: wt, 17 lis 2009, 19:04
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: RMZ 250 2012 nie pali na ciepłym
Z prawej strony głowicy jest malutki otwór. Czy to jest odprowadzenie wody z otoczenia świecy chyba nie bo znalazłem nawet manuala w sieci mówiącego że pojawienie się płyn z otworu sygnalizuje awarie. No może że się mylę ale woda pojawiała się ewidentnie po odpaleniu silnika. Niestety teraz z tego otworu poci się olejem :/ Może dałem ciała przy wymianie uszczelniaczy zaworowych. Do tego jak by było mało jak dla mnie intensywnie wali olejem z odpowietrzenia. Dzisiaj latając po oponach namiętnie zostawiałem ślady.
Odziwo moto dzisiaj w miarę chętnie odpalało no może, że spokojnie sobie latałem i nie grzało się strasznie.
Zdejmuje głowicę i sprawdzę o co chodzi z poceniem się z otworu ale czemu z odmy wali olejem to nie mam pomysłu.
Przy okazji sprawdzę zawory.
Odziwo moto dzisiaj w miarę chętnie odpalało no może, że spokojnie sobie latałem i nie grzało się strasznie.
Zdejmuje głowicę i sprawdzę o co chodzi z poceniem się z otworu ale czemu z odmy wali olejem to nie mam pomysłu.
Przy okazji sprawdzę zawory.