RMZ 250 2012 nie pali na ciepłym

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Gresus
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 152
Rejestracja: wt, 17 lis 2009, 19:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

RMZ 250 2012 nie pali na ciepłym

Post autor: Gresus » ndz, 3 lip 2016, 20:37

Witam
Panowie proszę o pomoc bo już trochę brak pomysłów. Suzuki rmz 250 2012 ciężko pali na dobrze rozgrzanym silniku. Muszę kopać z 10-15 razy żeby zagadała oczywiście na ciepłym ssaniu. Rzeczy które już ogarnąłem :
- regulacja zaworów i wymiana łańcuszka rozrządu,
- wymiana uszczelek i tłoku (był sel A 76,95 po zdjęciu minimalne ślad zużycia, wymieniłem bo w otworze na głowicy pojawiała się woda teraz jest 76,96)
- rozebrałem pompę paliwa wyczyściłem wtrysk w wannie ultradźwiękowej,
Moto po odpaleniu na zimno i zagrzaniu na postoju pali fajnie ale już po jeździe i pałowaniu nie ma chęci gadać trochę to męczące po kilku kółkach lub jeździe w terenie.
Chcę jeszcze podmienić czujnik temperatury w cylindrze i ustawić czujnik położenia przepustnicy. Więcej pomysłów brak, może ktoś miał podobnie i jest w stanie coś doradzić.
Pozdrawiam

karolmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 159
Rejestracja: pt, 1 lip 2011, 11:22
Motocykl: yz 125 06
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 250 2012 nie pali na ciepłym

Post autor: karolmx » pn, 4 lip 2016, 19:27

Świecę zmieniłeś?

Autor tematu
Gresus
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 152
Rejestracja: wt, 17 lis 2009, 19:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 250 2012 nie pali na ciepłym

Post autor: Gresus » wt, 5 lip 2016, 06:04

Tak świeca nowa irydowa ale dużo nie pomogła :/

karolmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 159
Rejestracja: pt, 1 lip 2011, 11:22
Motocykl: yz 125 06
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 250 2012 nie pali na ciepłym

Post autor: karolmx » wt, 5 lip 2016, 19:24

Zawory oryginalne? Jaki mają przebieg ?

Autor tematu
Gresus
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 152
Rejestracja: wt, 17 lis 2009, 19:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 250 2012 nie pali na ciepłym

Post autor: Gresus » śr, 6 lip 2016, 05:49

Zawory tytan. Przebieg ciężko określić ale wizualnie stan ok nie są żyletki. Ostatnio wymienione zostały też uszczelnienia.

Wczoraj jeszcze ustawiałem czujnik położenia przepustnicy. Zakres jest od 0,58 - 0,62V. Miałem górną granicę 0,62 ustawiłem na 0,58. Dzisiaj sprawdzę czy coś to pomogło. Zastanawiam się jeszcze nad kupnem modułu diagnostycznego pod OBD. Ktoś bawił się w kasowanie błędów w RMZ - słyszałem, że czasem to pomaga.

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: RMZ 250 2012 nie pali na ciepłym

Post autor: wicherek666 » śr, 6 lip 2016, 18:39

Osobiście to bym od tego zaczął. Diagnostyka błędów. Nie wiem jak w suzuki ale honda ma dość trudne do zdobycia wtyczki OBD, trój pinowe, kwadratowe. Może zamiast od razu kupować tester lepiej będzie podłączyć go gdzieś u jakiegoś mechanika za niewielka opłatą ...

Nie bardzo też rozumiem na jakiej podstawie podjąłeś decyzję o użyciu zestawu tłokowego kolejnej selekcji skoro piszesz że poprzedni nosił znikome ślady zużycia ? mierzyłeś średnicę cylindra ? sprawdzałeś jego kształt że wybrałeś większy tłok ? jaki zastosowałeś luz montażowy ?

I nie bardzo rozumiem .... gdzie Ci się ta woda pojawiła ? w odprowadzeniu wody z otoczenia świecy ? :D

Autor tematu
Gresus
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 152
Rejestracja: wt, 17 lis 2009, 19:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 250 2012 nie pali na ciepłym

Post autor: Gresus » śr, 6 lip 2016, 20:57

Z prawej strony głowicy jest malutki otwór. Czy to jest odprowadzenie wody z otoczenia świecy chyba nie bo znalazłem nawet manuala w sieci mówiącego że pojawienie się płyn z otworu sygnalizuje awarie. No może że się mylę ale woda pojawiała się ewidentnie po odpaleniu silnika. Niestety teraz z tego otworu poci się olejem :/ Może dałem ciała przy wymianie uszczelniaczy zaworowych. Do tego jak by było mało jak dla mnie intensywnie wali olejem z odpowietrzenia. Dzisiaj latając po oponach namiętnie zostawiałem ślady.
Odziwo moto dzisiaj w miarę chętnie odpalało no może, że spokojnie sobie latałem i nie grzało się strasznie.
Zdejmuje głowicę i sprawdzę o co chodzi z poceniem się z otworu ale czemu z odmy wali olejem to nie mam pomysłu.
Przy okazji sprawdzę zawory.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”