Yamaha YZ 125 2004 - muli w porównaniu do konkurenci

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Storm_motox
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: pt, 7 sie 2015, 14:03
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Yamaha YZ 125 2004 - muli w porównaniu do konkurenci

Post autor: Storm_motox » pn, 4 kwie 2016, 11:44

Pytanie,

Moto na niskich obrotach przerywa,ciężko się rozpędza, po wejściu w rezo chodzi normalnie.

Kumpel ma cr125,próbujemy na koło wrzucić i moim idzie ciężko.
Strasznie muli na niskich obrotach.
Nie jest to dławienie ( ciężki basowy dźwięk ), ale coś jakby iskry co paręnaście uderzeń nie dostawał, słychać przerywanie

Tyle że jak już wejdzie na turbo to chodzi jak powinien, znajomy jechał moją i mojego kumpla i stwierdzić że CR zbiera się lepiej od dołu niż mój.
Tak samo jak wrzucamy na koło, jego moto bardzo mocno cię podrywa, tak mocno że byłby w stanie w miejscu zrobić salto, moim na pełnym gazie przy tej samej próbie ledwo podnosi koło.
Kumpel na tuleje a ja nicasil.

Wczoraj robiliśmy test ( telefon z GPS ), na asfalcie rozkręcałem od zera Yamahę. Bardzo wolno się zbierał, ale jak już wszedł powyżej połowy to wystrzelił, max prędkość 96 km/h, pojechał by szyciej ale odcinek asfaltowy był krótki ( około 150 - 200 metrów )

Co może być przyczyną takiego mulenia? Jesteśmy na etapie ćwiczenia techniki ( u-turny, whellie itp ), i bardzo mi zależy aby moto był w dobrym stanie.
Tłok ? cylinder ? zawory? gaźnik ? zębarka za duża ?

Pozdrowionka.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha YZ 125 2004 - muli w porównaniu do konkurenci

Post autor: Majster128 » pn, 4 kwie 2016, 12:59

Sprawdź czy w ogóle masz zawory wydechowe. Jeśli masz to w jakim stanie.

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha YZ 125 2004 - muli w porównaniu do konkurenci

Post autor: robsztix » pn, 4 kwie 2016, 20:10

Storm_motox pisze: Tyle że jak już wejdzie na turbo to chodzi jak powinien, znajomy jechał moją i mojego kumpla i stwierdzić że CR zbiera się lepiej od dołu niż mój.
Może pękł Ci wężyk podciśnienia i nie działa Ci sterowanie turbiną skoro ją u siebie wypatrzyłeś :lol:
Storm_motox pisze:Wczoraj robiliśmy test ( telefon z GPS ), na asfalcie rozkręcałem od zera Yamahę. Bardzo wolno się zbierał, ale jak już wszedł powyżej połowy to wystrzelił, max prędkość 96 km/h, pojechał by szyciej ale odcinek asfaltowy był krótki ( około 150 - 200 metrów )
Nawet jeżeli macie takie same przełożenia na przedniej i tylnej zębatce, to w skrzyni nie koniecznie, więc nie wiem co ma na celu ten test? :D
Storm_motox pisze:Co może być przyczyną takiego mulenia? Jesteśmy na etapie ćwiczenia techniki ( u-turny, whellie itp ), i bardzo mi zależy aby moto był w dobrym stanie.
Tłok ? cylinder ? zawory? gaźnik ? zębarka za duża ?
Każde z powyższych ;)

seba yamaha yz
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 336
Rejestracja: śr, 27 maja 2009, 14:24
Motocykl: Yamaha yz-f 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha YZ 125 2004 - muli w porównaniu do konkurenci

Post autor: seba yamaha yz » pn, 4 kwie 2016, 21:28

Raczej bym sprawdzil zawory czy pracuja i tak jak Majster128 napisał czy wogole tam sa. Jak sa to moze byc tez tak ze dzwignia poprostu pekła od sterowania zaworow z silnika. Zdejmij dyfuzor i zajrzyj pod ten dekielek na 3 sruby chyba jest
http://www.ronniesmailorder.com/oempart ... inder-head tutaj masz schemat tych zaworkow i do wałka nr 17 jest własnie podłaczona ta dzwignia co lubi pekac. Jak sciagniesz dyfuzor to mozesz przez ten wylot z cylindra gazujac zobaczysz czy pracuja zaworki tak samo jak ten dekielek zdejmiesz zobaczysz czy wszystko tam gra

seba yamaha yz
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 336
Rejestracja: śr, 27 maja 2009, 14:24
Motocykl: Yamaha yz-f 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha YZ 125 2004 - muli w porównaniu do konkurenci

Post autor: seba yamaha yz » ndz, 17 kwie 2016, 15:45

Witam, udalo ci sie zlokalizowac przyczyne?

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Yamaha YZ 125 2004 - muli w porównaniu do konkurenci

Post autor: amator » pt, 22 kwie 2016, 23:41

@seba yamaha yz jak pęknie ta dzwignia (cięgło sterowania zaworem ) to zawory opadaja na dół i sa cały czas zamkniete identycznie jak przy jeżdzie na wolnych obrotach , a u niego właśnie z dołu nie chodzi tylko w górnym zakresie kiedy zawory sa otwarte (uniesione) albo ich nie ma w ogóle :drinkers:

Autor tematu
Storm_motox
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: pt, 7 sie 2015, 14:03
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha YZ 125 2004 - muli w porównaniu do konkurenci

Post autor: Storm_motox » śr, 1 cze 2016, 19:28

Witam,

Przyczyna zlokalizowana.

Trzy rzeczy zostały zrobione, cylinder ze zniszczonym nicasilem dostał żeliwną tuleje, nowy tłok + nowy ( używany ) gaźnik.
Motor zaczął zbierać się jak należy ;), słyszałem dużo opini na temat tulei, ale ja po 2 miesiącach nie mogę powiedzieć o niej złego słowa, motor naprawdę stał się zrywny i wchodził w Rezo jak należy.

Motorem pojeździłem jeszcze dwa miesiące i go sprzedałem.

Sprzedałem ponieważ nie podobała mi się charakterystyka 2t, jestem już stary mam 30 lat i potrzebuje coś bardziej przewidywalnego.
No i po przejechaniu się 250 4t czułem się zdecydowanie lepiej ;)

Znalazłem ten motor http://olx.pl/oferta/honda-crf-crf-250- ... 36c19c77f3
Mam nadzieje że na forum nie ma właściciela aby go nie urazić ;)

Na silnikach 4t się nie znam dlatego mam pytanie do specjalistów.

Właściciel po rozmowie powiedział mi że motor kupił taniej od znajomego który potrzebował kasy szybko i teraz sprzedaje go drożej. Mówił że do roboty w nim nic nie ma, do wymiany jest tylko łańcuszek rozrządu ( ale dodał że jeszcze nie hałasuje, tyle że ma już przelatane swoje godziny ). Czy z takim łańcuszkiem nie powinno się wymienić jeszcze kilku innych elementów z nim związanych ?

I czym objawia się zużyty łańcuszek rozrządu? Motor nie odpali ? pracuje nierówno ?
Sam łańcuch kosztuje 200 zł około, jest to niewielki koszt, jeżeli taka maszyna miała by mi polatać długo.

Czy macie jakieś doświadczenia z tym motocyklem ? Jest to pierwszy model na wtrysku, czy były tam jakieś niedopracowania które wpływały na jakość i przyjemność z jazdy ?

Czytałem że crf 250 od 09 w dół miały przypadłość która się nazywała "BOG" przy 450 nie było to tak odczuwalne ( niby ) problem ten rozwiązali, wtryskiem.

Prosił bym o rady, na co patrzeć czy Hondzie

Opis wiele nie wnosi, być może po zdjęciach ktoś mi pomoże.

PS: nie chciałem otwierać nowego tematu ;)

Awatar użytkownika
motorider7
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 301
Rejestracja: sob, 3 kwie 2010, 21:28
Motocykl: Crf 250x
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Naprawa/Jordanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha YZ 125 2004 - muli w porównaniu do konkurenci

Post autor: motorider7 » śr, 1 cze 2016, 20:35

Witaj. Odnośnie CRF na zdjęciach wygląda ładnie . Trzeba podjechać i obejrzeć to jedyne rozwiązanie. Stan zużycia łańuszka sprawdzisz po napinaczu . Jak już jest wyciągniety to szumi. Ja wymieniałem w tamtym tygodniu łańcuch i za wyjątkiem tego że był wyciągnięty to nic innego sie nie zmienia. Ja wymieniałem akurat razem z tłokiem bo przebieg już nakazywał . Przy wymianie rozrządu musisz mieć nowy łańcuszek ( ok 200zł ) to ewentualnie uszczelke pokrywy bocznej lewej . Jak kupisz już zakuty to spoko , jak do skucia to musisz mieć zakuwarke do łańcuszków. z reszty kosztów nie widzie nic specjalnego - może olej i filtr przy okazji jak już ściągany dekiel i spuszczany olej. Oczywiście potem kontrola luzów zaworowych
Obecnie Honda CRF 250x 2006

Awatar użytkownika
Mefiz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 120
Rejestracja: sob, 7 mar 2015, 11:20
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha YZ 125 2004 - muli w porównaniu do konkurenci

Post autor: Mefiz » pt, 10 cze 2016, 09:19

Sorry,że nie na temat ale czy mógłby ktoś podać model tylnej opony w tej crf-ie ?
EnduroTeam
Yz250F

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”