Suzuki RM 250 1995

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Lewan94
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: pn, 26 paź 2015, 17:14
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Suzuki RM 250 1995

Post autor: Lewan94 » czw, 24 mar 2016, 21:13

Witam, Suzuki RM 250 1995 rok. Problem polega na tym, że motocykl nie trzyma wolnych obrotów (trzeba pilnować gazu aby nie zgasł - czy ciepły czy zimny jest tak samo) i druga sprawa na odkręconym kraniku odpala pięknie przez pierwsze 20-30 sekund chodzi normalnie wiadomo jak każde 2T puszcza dymek z tłumika, ale później zaczyna strasznie mocno dymić. Dałem kranik na środek (między Off - On) i przestał tak mocno dymić, ale po ok 10-15 sek zgasł. Od czego zacząć? Nowa świeca? Regulacja gaźnika? Wywalić paliwo ze zbiornika i nalać świeżego z odpowiednio zrobioną mieszanką? Druga sprawa, jaki olej nalać do przekładni? Chce zlać stary olej i nalać świeżego ponieważ motocykl przez dłuższy czas stał nieodpalany, kupiłem go wczoraj

Konrad96
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 156
Rejestracja: pt, 27 gru 2013, 17:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 1995

Post autor: Konrad96 » czw, 24 mar 2016, 23:12

Do skrzyni Motul Transoil 10w40
Co do wolnych obrotów to czyszczenie gaźnika, filtra powietrza i ewentualnie regulacja. Świecę lepiej wymień, kosztuje grosze, a na 90% jest wsadzona nieodpowiednia.
Dymienie + Brak wolnych obrotów + Wczoraj kupiony motocykl + Bajka że dawno nie odpalany = zapewne brak kompresji i nalane więcej oleju do mieszanki żeby w ogóle odpalił. Zlej to paliwo, zalej nowego i zmierz kompresje.

Autor tematu
Lewan94
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: pn, 26 paź 2015, 17:14
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 1995

Post autor: Lewan94 » czw, 24 mar 2016, 23:54

W to że długo stał wierzę bo na tarczach był nalot, 2-3 hamowania i sie wytarło, dzisiaj rozebrałem całego to sporo pajęczyn, cały zakurzony. Ogarnąłem napęd bo widać było naloty rdzy
Filtr powietrza jutro wyczyszczę, wykrece świece zobaczę jak wygląda. Za gaźnik się nie biorę bo nie chce nic zepsuć. Zleje paliwo, jaką najlepiej mieszankę robić? Jak to nie pomoże to dam do jakiegoś mechanika niech mi zobaczy ten gaźnik.
Olej w skrzyni sprawdza się wykręcając śrubę koło pompy wody? Jeśli na wyprostowanym moto leci to znaczy że jest optymalnie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”