kx125 nadmiernie kopci i pluje olejem
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: sob, 22 mar 2008, 15:51
- Motocykl: CR 125
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: kx125 nadmiernie kopci i pluje olejem
Dzięki za odpowiedzi,
membrana v-force 3 w idealnym stanie, połączenie gaźnika z cylindrem oraz z airboxem również sprawdzałem.
Gaźnik też oczywiście czyściłem (kilkukrotnie) wraz z ssaniem, uszczelniacze stare wyciagnałem i z nimi pojechałem do sklepu, dobrano mi tam odpowiednie wymiary i jakość z uwagi że to na wał, wysokoobrotowy i temperature, kolejne uszczelniacze zamówiłem przez internet (proxa) a trzeci zestaw poszedł znów ze specjalistycznego sklepu. Zakładne zgodnie ze sztuką, dodatkowo odwrociłem tuleję (tą która jest pomiędzy uszczelniaczem a wałem) która miała wyślizgane delikatnie miejsca na styku z uszczelniaczem i teraz uszczelniacz chodzi po nowej równej powierzchni (tuleja jest symetryczna).
Odnośnie mieszanki to zazwyczaj lałem 100-110ml na 5l zmniejszyłem na 90 z uwagi na podejrzenia o nie przepalaniu całości oleju.
Czy coś jeszcze przychodzi Wam do głowy?
membrana v-force 3 w idealnym stanie, połączenie gaźnika z cylindrem oraz z airboxem również sprawdzałem.
Gaźnik też oczywiście czyściłem (kilkukrotnie) wraz z ssaniem, uszczelniacze stare wyciagnałem i z nimi pojechałem do sklepu, dobrano mi tam odpowiednie wymiary i jakość z uwagi że to na wał, wysokoobrotowy i temperature, kolejne uszczelniacze zamówiłem przez internet (proxa) a trzeci zestaw poszedł znów ze specjalistycznego sklepu. Zakładne zgodnie ze sztuką, dodatkowo odwrociłem tuleję (tą która jest pomiędzy uszczelniaczem a wałem) która miała wyślizgane delikatnie miejsca na styku z uszczelniaczem i teraz uszczelniacz chodzi po nowej równej powierzchni (tuleja jest symetryczna).
Odnośnie mieszanki to zazwyczaj lałem 100-110ml na 5l zmniejszyłem na 90 z uwagi na podejrzenia o nie przepalaniu całości oleju.
Czy coś jeszcze przychodzi Wam do głowy?
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: kx125 nadmiernie kopci i pluje olejem
Mieszankę polecam robić 1:35 tj: 145 ml oleju na 5L paliwa. Z motulem 800 jest troszkę inaczej, producent zaleca bodajże dolewanie mniejszej jego ilości. Mierzyłeś ciśnienie sprężania silnika ? Zawór wydechowy działa prawidłowo ?
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: sob, 22 mar 2008, 15:51
- Motocykl: CR 125
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: kx125 nadmiernie kopci i pluje olejem
Zawór wydechowy działa prawidłowo, tj. otwiera się odpowiednio jak dodajemy gazu i zamyka przy odpuszczaniu. Ciśnienia niestety nie mierzyłem bo nie mam do tego sprzętu. Tłok tak jak wspominałem wossnera 53.95 czyli selekcja A (wypukłe denko). Cylinder jest oryginalny Hondy z oznaczeniem A, czyli taki jaki był fabrycznie zakładany. Kompresja wygląda na dość mocną i zastanawiam się czy nie dać dodatkowej uszczelki pod cylinder. Planowałem głowicę raz, nie wiem ile razy była planowana wcześniej. W moim wypadku zrzucone było 0.08mm, dla porównania mam głowicę z tego samego modelu z rocznika 2001, która również ma nowy cylinder z tłokiem nominalnym oryginalnym od hondy. W tamtej głowicy widać rant, pomiędzy powierzchnią styku z cylindrem a właściwą komorą spalania. W przypadku mojej głowicy ten rant jest niewyczuwalny (wnioskuję kilkukrotne planowanie głowicy) i przez to zmniejszyłą się komora spalanie = większe ciśnienie no i dodatkowo tłok z wypukłym denkiem. Honda z która mogę to porównywać ma mniejszą kompresję, tłok z płaskim denkiem i rant na głowicy.
Czy tutaj może być problem ze zbyt dużym ciśnieniem?
Czy tutaj może być problem ze zbyt dużym ciśnieniem?
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: kx125 nadmiernie kopci i pluje olejem
Osobiście myślę że to nie w ciśnieniu będzie problem. Może spróbuj zmienić olej do mieszanki ?
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: sob, 22 mar 2008, 15:51
- Motocykl: CR 125
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: kx125 nadmiernie kopci i pluje olejem
Ciśnienie zostało sprawdzone i na zimnym silniku wynosi 12bar, a na ciepłym 11bar. Spróbuje zmienić olej na mniej profesjonalny, np. Castrol Power 1 racing 2T.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: sob, 22 mar 2008, 15:51
- Motocykl: CR 125
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: kx125 nadmiernie kopci i pluje olejem
Witam ponownie, w moim przypadku problem został rozwiązany.
Okazało się, że uszkodzony jest przewód wysokiego napięcia i było przebicie co skutkowało przerywaną iskrą i nie przepalaniem mieszanki. Po wymianie przewodu oraz fajki problem został wyeliminowany. Zauważyłem również, że motul 800 często zalewa świece przy nierozgrzanym silniku, gdzie castrol tego nie robi.
Pozdrawiam i pamiętajcie o sprawdzaniu elektryki !
Okazało się, że uszkodzony jest przewód wysokiego napięcia i było przebicie co skutkowało przerywaną iskrą i nie przepalaniem mieszanki. Po wymianie przewodu oraz fajki problem został wyeliminowany. Zauważyłem również, że motul 800 często zalewa świece przy nierozgrzanym silniku, gdzie castrol tego nie robi.
Pozdrawiam i pamiętajcie o sprawdzaniu elektryki !
-
Autor tematustaszko
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 25
- Rejestracja: czw, 17 mar 2016, 20:35
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: kx125 nadmiernie kopci i pluje olejem
Witam Panowie to znowu ja Ten kx powoli doprowadza mnie do szału. Mam z nim nowy problem jakiś czas temu zaczeło mi się wylewać paliwo z gaźnika wężykiem z komory pływakowej więc kupiłem zestaw naprawczy do gaźnika i wymieniłem zaworek iglicowy,gniazdo zaworka oraz wszystkie dysze,a paliwo jak sie lało tak sie leje nadal wiecie może co jest przyczyną? I jeszcze jeden problem motor przerywa dalej na niskich obrotach oraz wydaje dźwięk w filtrze powietrza jakby powietrze było wypychane. Za pomoc z góry dzięki.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: sob, 22 mar 2008, 15:51
- Motocykl: CR 125
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: kx125 nadmiernie kopci i pluje olejem
Cześć!
Czy regulowałeś wysokość pływaka? Jeśli nie, powinieneś to zrobić.
Wygląda, na to, że pływak za późno zamyka zaworek i paliwo się przelewa.
Sprawdź też czy pływak nie jest dziurawy. Nie widzę innych możliwości.
Czy regulowałeś wysokość pływaka? Jeśli nie, powinieneś to zrobić.
Wygląda, na to, że pływak za późno zamyka zaworek i paliwo się przelewa.
Sprawdź też czy pływak nie jest dziurawy. Nie widzę innych możliwości.
-
Autor tematustaszko
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 25
- Rejestracja: czw, 17 mar 2016, 20:35
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: kx125 nadmiernie kopci i pluje olejem
Nie chcę zakładać nowego tematu ale mam znowu problem czy ma ktoś może z was zdjęcia oryginalnego pływaka do kawasaki kx 125 2004r? I mam problem ponieważ regulowałem gaźnik oraz wysokość pływaka i problem jest w tym że gdy daje kawie po gazie to ona zaczyna sama wchodzić na obroty i po chwili sie uspokaja co może być przyczyną? Z góry dzieki za odpowiedz.