WYCIEK!!! POMOCY !!!

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
HIROKEZ
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 25
Rejestracja: pt, 6 kwie 2007, 13:22
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

WYCIEK!!! POMOCY !!!

Post autor: HIROKEZ » śr, 1 sie 2007, 10:55

witam!

czy przy kazdym wycieku z polowek silnika tzn z laczenia karteru lewego i prawego trzeba wyciagac silik z ramy rozbierac go na nowo i sprawdzac uszczelnienia bo w pewnym miejscu na 100% stracilo szczelnosc... opisane moto juz sie poci... zaledwie po kilku jazdach od zlozenia jak myslicie czy mozliwe jest to ze wystepuja gdzies jakies luzy i poprostu od drgan rozwala uszczelnienia? na zdjeciu zaznaczylem dokladnie miejsce wystepowania tego wycieku http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1de ... d7af2.html

macie jakies pomysly jak zatkac ten wyciek? czy jednak trzeba bedzie znowu wyciagac silnik z ramy i zrobic amatorke na drobne?
pozdrawiam i dziekuje za pomoc
* Zbyt Szybcy By Żyć Zbyt Młodzi By Umrzeć *

http://www.bikepics.com/members/hirokez/

jest: CR 125 95r :D (RAKIETA)
-----------------------------------------
było: KMX 125 96r :P (AMATORKA)

Moja przegrana.... twoim snem :D

Awatar użytkownika
patefon
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 29
Rejestracja: sob, 17 lis 2007, 18:28
Motocykl: husqvarna tc 610
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: patefon » sob, 29 gru 2007, 17:25

Zazwyczaj przy wycieku z połówek niestety trzeba rozłożyć silnik i założyć uszczelkę lub na silikon termiczny :cry: . Podczas pracy silnika zawsze występują drgania. radził bym sprawdzić mocowanie silnika we ramie, może masz luzy :?:
patefonhttp://img507.imageshack.us/img507/9853/husqvarna610tc001ne7.jpg

Awatar użytkownika
piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » sob, 29 gru 2007, 17:29

Źle złożone (np. nie odtłuszczona powierzchnia, zadra na materiale, uszczelka podróbka itd.) dlatego sączy.
Obrazek

Awatar użytkownika
grestr
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: ndz, 19 lis 2006, 14:51
Motocykl: Honda XR600R
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: grestr » sob, 5 sty 2008, 01:25

Witam,
panowie sorry, że troszkę z innej beczki ale jakie stosujecie silikony termiczne do uszczelniania?Będę teraz regulował zawory i jeszcze kilka innych rzeczy i niewiem co kupić do uszczelniania zamiast uszczelek?
podobno Loctite jest dobry?
Jeżeli tak to, który polecacie?
z góry dzięki za info.
pzdr

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 768
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ Aprilia Pegaso
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 2 razy
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piotrgurski » sob, 5 sty 2008, 03:34

Tak jak Pasektt stawiam na zadre w materiale najlepiej znajdz szlifiernie samochodową i daj kartery do splanowania (tak jak głowice) ale nie więcej niż to konieczne. Po takim równaniu maszynowym powinno być szczelnie nawet jak byś złożył metal na metal ale radze z uszczelką. pamięntaj by w końcowej fazie dokręcania pierwszy dokręcić dół karteru (tam gdzie stoi olej)

3maj sie RM125.

Awatar użytkownika
szczuku
VIP
VIP
Posty: 260
Rejestracja: czw, 12 kwie 2007, 23:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: szczuku » ndz, 6 sty 2008, 18:58

Do splanowania ok, ale jak mozna zlozyc metal na metal? Zmniejszy odrazu sie roznica przez to dlatego bedzie konieczne danie grubszej uszczelki (tak jak w przypadku planowania glowicy) lub grubszej warstwy silikonu.

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 768
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ Aprilia Pegaso
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 2 razy
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piotrgurski » ndz, 6 sty 2008, 22:44

jeżeli chcesz dokładnych wyjaśnień tego zagadnienia wal na moje GG
bez sensu zaśmiecać forum.

Awatar użytkownika
kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: WYCIEK!!! POMOCY !!!

Post autor: kubamtx » śr, 16 sty 2008, 22:22

Karterów ani głowicy w motorach szczegolnie cross nie można planować na szlifierkach!!!!
PLanuje sie je na stołach pomiarowych za pomoca papierów ściernych. Rozkłada się arkusz na takim stole i planuje kręcąc 8ki daną częścią. Dlaczego nie można szlifować na szlifierkach? Chodzi o budowe szlifierki, rozszarzalnośc aluminium i co sie z tym wszystkim wiaze to powsawanie schodków (nawet na bdb szlifeirkach). Mozna splanować na b wysokiej jakości frezarce z wielką głowicą do planowania ostatecznie. Ale frezer musi miec duze doswiadczenie.

Awatar użytkownika
EDDIE
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: czw, 14 cze 2007, 22:16
Motocykl: HONDA CRF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: WYCIEK!!! POMOCY !!!

Post autor: EDDIE » czw, 17 sty 2008, 13:36

Jeśli temat o wyciekach to i ja sie podepnę :wink:

Leje mi sie z simeringa tego za zębatką napędową. I pytanei podobne do kolegi, czy też muszę rozpałąwiać silnik i wyciągać go z ramy, czy jest to sprawa dosyć prosta i małokosztowna?
http://eddie-jordan.pinkbike.com/
Appalache Real - 15,9 kg
HONDA CRF250

Awatar użytkownika
matimoto5
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: czw, 6 kwie 2006, 16:16
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: WYCIEK!!! POMOCY !!!

Post autor: matimoto5 » czw, 17 sty 2008, 16:12

Z mojego doświadczenia wiem ze nie potrzeba rozpoławiać silnika, i koszt simeringa jest bardzo mały :)
Yamaha Yz 250F 2014

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 768
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ Aprilia Pegaso
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 2 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: WYCIEK!!! POMOCY !!!

Post autor: piotrgurski » czw, 17 sty 2008, 17:51

to proste zciągni zębatke i jeżeli zimmer jest bez kołnieża wyciągniesz go śrubokrętem (oczywiście śrubokręt wbić od strony wałka) znajdziesz go w sklepie z łożyskami za ok 15 zł
ADV/Adventure

Awatar użytkownika
kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: WYCIEK!!! POMOCY !!!

Post autor: kubamtx » czw, 17 sty 2008, 20:06

Mało motorów ma kołnież wkoło simeringów wałka zdawczego wiec duza szansa ze bedzie prosto. Czesto masz tulejke na wałku i dopiero ona wspolpracuje z simeringiem. Wyjmij ta tulejke a potem użyj śrubokręta tak jak to kolega napisał. Jednak dobry pomosł to tez wziac bardzo cienki śrubokręt i zagiać jakieś 3 mm jego końcówki pod kątem 90 stopni (zrobic taki hak) i nim wyciagnac simering.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”