Obrobiony wałek zdawczy Rm 125

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Obrobiony wałek zdawczy Rm 125

Post autor: Majster128 » ndz, 17 sty 2016, 20:59

Poproś o dokładne zdjęcia w celu weryfikacji, klepnij i jazda dalej.

Awatar użytkownika
P.S.
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Obrobiony wałek zdawczy Rm 125

Post autor: P.S. » pn, 18 sty 2016, 13:42

Majster128 pisze:Poproś o dokładne zdjęcia w celu weryfikacji, klepnij i jazda dalej.
Tylko pytanie co zdjęcie wniesie do realnego stanu :roll: Limit zużycia "luz "dla pasowań wałek wew bieżnia zębatek waha się w granicach 0.08 -0.07 stwierdzi ktoś optycznie po fotkach takie parametry :lol: .Przyspawanie zębatki do wałka to kicha ale jako doraźna opcja daje czas aby coś poszukać skutecznie a nie ładować bez jakiejkolwiek świadomości co do zużycia na prędkości zakupiony używany wałek to jest dopiero kicha (można jedynie na łut szczęścia liczyć ) :| .

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Obrobiony wałek zdawczy Rm 125

Post autor: Majster128 » pn, 18 sty 2016, 13:54

A widziałeś kiedyś zużytą powierzchnię wałka zdawczego pod łożyska? Mimo kilki lat doświadczenia takowej nie widziałem.
Chodzi o stan wielowypustu, który można łatwo zweryfikować po zdjęciach.

Awatar użytkownika
P.S.
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Obrobiony wałek zdawczy Rm 125

Post autor: P.S. » pn, 18 sty 2016, 14:17

W tym przypadku nie rozważam opcji zużycia wielowypustu ani powierzchni na której wałek współpracuje z łożyskowaniem a powierzchnię z którymi współpracują tryby poszczególnych biegów z wałkiem - zapodając tryby z innej skrzynki na inny wałek warto by spojrzeć na taki aspekt .

Awatar użytkownika
Mefiz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 120
Rejestracja: sob, 7 mar 2015, 11:20
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Obrobiony wałek zdawczy Rm 125

Post autor: Mefiz » pn, 18 sty 2016, 15:08

P.S. pisze:W tym przypadku nie rozważam opcji zużycia wielowypustu ani powierzchni na której wałek współpracuje z łożyskowaniem a powierzchnię z którymi współpracują tryby poszczególnych biegów z wałkiem - zapodając tryby z innej skrzynki na inny wałek warto by spojrzeć na taki aspekt .

Założyłeś temat o obrobionym wałku,koledzy próbują Ci pomóc jak mogą a Ty ciągle wyszukujesz nowe problemy. Musisz liczyć się z tym,że zakup UŻYWANEGO wałka czy czegokolwiek innego do silnika skutkuje tym,że część może być zużyta mniej lub bardziej. I nie zawsze da się to stwierdzić nawet po oględzinach wzrokowych i dotykowych. Jeżeli wiesz,że limit zużycia współpracujących na tym wałku trybów względem niego to 0.07-0.08 to nie żałuj pieniędzy,wydaj 450zł tak jak napisał Majster na nowy wałek i będziesz miał spokój.
EnduroTeam
Yz250F

carloss
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 44
Rejestracja: śr, 13 sie 2014, 12:21
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Obrobiony wałek zdawczy Rm 125

Post autor: carloss » pn, 18 sty 2016, 15:51

Majster128 pisze:A widziałeś kiedyś zużytą powierzchnię wałka zdawczego pod łożyska? Mimo kilki lat doświadczenia takowej nie widziałem.
Chodzi o stan wielowypustu, który można łatwo zweryfikować po zdjęciach.
Też tak myślę.
Wystarczy aby sprzedawca zaznaczył wgląd do paczki i przed zapłatą ocenisz (pomierzy) stan wałka.
Osobiście nie spotkałem się z zużytym wałkiem-prędzej koła zębate lub kły na nich

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Obrobiony wałek zdawczy Rm 125

Post autor: andrzej555 » pn, 18 sty 2016, 19:47

Typowy problem polaka mieć ciastko i zjeść ciastko. :lol:
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

Awatar użytkownika
P.S.
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Obrobiony wałek zdawczy Rm 125

Post autor: P.S. » pn, 18 sty 2016, 20:43

UNO
Mefiz pisze:
P.S. pisze:W tym przypadku nie rozważam opcji zużycia wielowypustu ani powierzchni na której wałek współpracuje z łożyskowaniem a powierzchnię z którymi współpracują tryby poszczególnych biegów z wałkiem - zapodając tryby z innej skrzynki na inny wałek warto by spojrzeć na taki aspekt .

Założyłeś temat o obrobionym wałku,koledzy próbują Ci pomóc jak mogą a Ty ciągle wyszukujesz nowe problemy. Musisz liczyć się z tym,że zakup UŻYWANEGO wałka czy czegokolwiek innego do silnika skutkuje tym,że część może być zużyta mniej lub bardziej. I nie zawsze da się to stwierdzić nawet po oględzinach wzrokowych i dotykowych. Jeżeli wiesz,że limit zużycia współpracujących na tym wałku trybów względem niego to 0.07-0.08 to nie żałuj pieniędzy,wydaj 450zł tak jak napisał Majster na nowy wałek i będziesz miał spokój.

To nie mój problem .
DUO
carloss pisze:
Majster128 pisze:A widziałeś kiedyś zużytą powierzchnię wałka zdawczego pod łożyska? Mimo kilki lat doświadczenia takowej nie widziałem.
Chodzi o stan wielowypustu, który można łatwo zweryfikować po zdjęciach.
Też tak myślę.
Wystarczy aby sprzedawca zaznaczył wgląd do paczki i przed zapłatą ocenisz (pomierzy) stan wałka.
Osobiście nie spotkałem się z zużytym wałkiem-prędzej koła zębate lub kły na nich
Nie za bardzo wyobrażam sobie dokładny pomiar na takim poziomie "zimny kurier" dostarcza ci paczkę z przesyłką i ty chcesz wyłapać za pomocą suwmiarki setki ? Bóg chyba opuścił cię w chwili kiedy to pisałeś :roll: .
TRE
andrzej555 pisze:Typowy problem polaka mieć ciastko i zjeść ciastko. :lol:
ten polak co zapodał ten temat i tak połknie to ciastko a jak mu to będzie smakować to nie mój problem :roll: .

Autor tematu
Konrad96
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 156
Rejestracja: pt, 27 gru 2013, 17:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Obrobiony wałek zdawczy Rm 125

Post autor: Konrad96 » pn, 18 sty 2016, 21:52

Mefiz pisze: Założyłeś temat o obrobionym wałku,koledzy próbują Ci pomóc jak mogą a Ty ciągle wyszukujesz nowe problemy.
Nie ja wyszukuje problemów tylko P.S. mówi o luzach 0,07mm.

Wałek już zamówiony używany i sprawny.
Jeżeli z moim wałkiem, który miał taki przebieg że aż mu wielowypust się zrobił okrągły, nie było problemów z pasowaniem tryb-wałek to w wałku który ma wielowypust w dobrym stanie też tego problemu na 90% nie będzie.

Awatar użytkownika
P.S.
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Obrobiony wałek zdawczy Rm 125

Post autor: P.S. » pn, 18 sty 2016, 23:12

Konrad96 pisze:
Mefiz pisze: Założyłeś temat o obrobionym wałku,koledzy próbują Ci pomóc jak mogą a Ty ciągle wyszukujesz nowe problemy.
Nie ja wyszukuje problemów tylko P.S. mówi o luzach 0,07mm.

Wałek już zamówiony używany i sprawny.
Jeżeli z moim wałkiem, który miał taki przebieg że aż mu wielowypust się zrobił okrągły, nie było problemów z pasowaniem tryb-wałek to w wałku który ma wielowypust w dobrym stanie też tego problemu na 90% nie będzie.
Człowieku na jakiej planecie się uchowałeś ? bo ja chyba z Marsa pochodzę :P Kupiłeś używkę i nawet jej nie masz w łapkach a już komentujesz jej stan :lol:.Wiesz co mi się najbardziej podoba w takich dyskusjach ? normalny pacjent dospawał by zębatkę do wałka i szukał zdrowej alternatywy do swoich możliwości ty podkreśliłeś swoją poprzeczkę "nie bo nie " a w efekcie kupujesz stary w nieznanym stanie wałek :lol: - z mojej strony wszystko w temacie :wink:

Autor tematu
Konrad96
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 156
Rejestracja: pt, 27 gru 2013, 17:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Obrobiony wałek zdawczy Rm 125

Post autor: Konrad96 » wt, 19 sty 2016, 14:42

Mam rozumieć że przyspawanie zębatki do wałka jest lepszą opcją niż wymiana na sprawną używke?
Co twoim zdaniem byłoby zdrową alternatywą? Kupno nowego wałka i złożenie tego z starymi trybami skrzyni? Może cała nowa skrzynia z ASO?

carloss
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 44
Rejestracja: śr, 13 sie 2014, 12:21
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Obrobiony wałek zdawczy Rm 125

Post autor: carloss » wt, 19 sty 2016, 16:27

''Nie za bardzo wyobrażam sobie dokładny pomiar na takim poziomie "zimny kurier" dostarcza ci paczkę z przesyłką i ty chcesz wyłapać za pomocą suwmiarki setki ? Bóg chyba opuścił cię w chwili kiedy to pisałeś :roll: "

Kolego,czy ja napisałem,że należy to mierzyć suwmiarką ?
Miałem na myśli mikrometr.
I jedna uwaga w Twoim kierunku- daruj sobie komentarze o Bogu.
Chcesz abym traktował Cię poważnie,to zachowuj się poważnie w stosunku do mojej osoby.

Wracając do tematu-o ile pomniejszy się wałek w temperaturze -10 w stosunku do temperatury pokojowej (powiedzmy +20) ???
Jedną setkę ???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”