Luzy na wale korbowym, zeżarty plastik
-
Autor tematuStorm_motox
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 46
- Rejestracja: pt, 7 sie 2015, 14:03
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Luzy na wale korbowym, zeżarty plastik
Witam,
Motor - Yamaha YZ 125, rok 2003.
Skrótowo - motor kupiłem 3 miechy temu jeździć chciałem do większych mrozów, i na zimę zrobić remont.
Niestety podczas ostatniej wycieczki, pojawiło się dziwne dzwonienie z silnika, rozebrałem go i zauważyłem że poprzedni właściciel używał sylikonu wszędzie gdzie się dało, nawet w miejscach w których nie był potrzebny.
Po rozebraniu sprawdziłem stan głowicy oraz cylindra ( kupując go nie miałem pojęcia czym się róźni nicasil od tulei, wciągu tego okresu wiele się nauczyłem ), cylinder z powłoką nicasil, wszystko wydaję się być okej, brak śladów zatarć na tłoku oraz cylindrze, wygląda bardzo dobrze!
Bardziej zastanawia mnie dziwny wygląd wału oraz luzy na nim. Niewielkie luzy boczne są zalecane, luzów góra dół nie zauważyłem, natomiast zauważyłem spore luzy na łożyskach ( Chyba ), oraz wytopiony plastik. Przesyłam wam dwa filmiki do wglądu, prosiłbym o pomoc.
Czy takie luzy są dopuszczalne ?
Czy tak wytopiony plastik nie jest następstwem np. przegrzewającego się silnika lub innego czynnika negaywnie wpływającego na jego pracę.
A może poprostu wał jest już wylatany i należało by go wymienić.
Tutaj Filmy
https://youtu.be/X_9iQ438SAw
https://youtu.be/CqTvZfvYVqA
Pozdrawiam Serdecznie
Motor - Yamaha YZ 125, rok 2003.
Skrótowo - motor kupiłem 3 miechy temu jeździć chciałem do większych mrozów, i na zimę zrobić remont.
Niestety podczas ostatniej wycieczki, pojawiło się dziwne dzwonienie z silnika, rozebrałem go i zauważyłem że poprzedni właściciel używał sylikonu wszędzie gdzie się dało, nawet w miejscach w których nie był potrzebny.
Po rozebraniu sprawdziłem stan głowicy oraz cylindra ( kupując go nie miałem pojęcia czym się róźni nicasil od tulei, wciągu tego okresu wiele się nauczyłem ), cylinder z powłoką nicasil, wszystko wydaję się być okej, brak śladów zatarć na tłoku oraz cylindrze, wygląda bardzo dobrze!
Bardziej zastanawia mnie dziwny wygląd wału oraz luzy na nim. Niewielkie luzy boczne są zalecane, luzów góra dół nie zauważyłem, natomiast zauważyłem spore luzy na łożyskach ( Chyba ), oraz wytopiony plastik. Przesyłam wam dwa filmiki do wglądu, prosiłbym o pomoc.
Czy takie luzy są dopuszczalne ?
Czy tak wytopiony plastik nie jest następstwem np. przegrzewającego się silnika lub innego czynnika negaywnie wpływającego na jego pracę.
A może poprostu wał jest już wylatany i należało by go wymienić.
Tutaj Filmy
https://youtu.be/X_9iQ438SAw
https://youtu.be/CqTvZfvYVqA
Pozdrawiam Serdecznie
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Luzy na wale korbowym, zeżarty plastik
Braku w plastikowym wypełnieniu wału są zapewne spowodowane poprzednim zatarciem łożyska stopy korbowodu.
Czopy wału wchodzą luźno w łożyska. Jest to niedopuszczalne. Odkręć pokrywę magneta. Złap za nie i poruszaj góra-dół oraz do silnika-do siebie. Wrzuć filmik.
Ps. Nie wróżę temu korbowodowi zbyt długiej eksploatacji.
Czopy wału wchodzą luźno w łożyska. Jest to niedopuszczalne. Odkręć pokrywę magneta. Złap za nie i poruszaj góra-dół oraz do silnika-do siebie. Wrzuć filmik.
Ps. Nie wróżę temu korbowodowi zbyt długiej eksploatacji.
-
Autor tematuStorm_motox
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 46
- Rejestracja: pt, 7 sie 2015, 14:03
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Luzy na wale korbowym, zeżarty plastik
Wieczorem nagram filmik z magnetem i wrzucę go do tematu.
Łożyska kosztują 160 zł do mojego modelu. Najgorsze jest to że, kupując motor nie dostałem nic, faktur, starych części ect, więc nie mam pojęcia ile ta korba ma przelatane. Ja sam prowadzę książeczkę rachunków i dodatkowo zaznaczam sobie kiedy co wymieniałem i na co, więc w przyszłości nowy nabywca dostanie wgląd do wszystkiego.
Pozdrówka
Łożyska kosztują 160 zł do mojego modelu. Najgorsze jest to że, kupując motor nie dostałem nic, faktur, starych części ect, więc nie mam pojęcia ile ta korba ma przelatane. Ja sam prowadzę książeczkę rachunków i dodatkowo zaznaczam sobie kiedy co wymieniałem i na co, więc w przyszłości nowy nabywca dostanie wgląd do wszystkiego.
Pozdrówka
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Luzy na wale korbowym, zeżarty plastik
Kupującego i tak można zrobić w konia pokazując mu rachunki czy części z innego motocykla (kolegi), lub kupione stare części na allegro.
Prowadzenie książki serwisowej tylko dla swojej wygody, by panować nad tym co i kiedy było wymieniane.
Czuję, że tu się na samych łożyskach nie skończy. Jeśli czopy wału wchodzą luźno w łożyska to do naprawy są te czopy lub do wymiany wał.
Czekam na filmik.
Prowadzenie książki serwisowej tylko dla swojej wygody, by panować nad tym co i kiedy było wymieniane.
Czuję, że tu się na samych łożyskach nie skończy. Jeśli czopy wału wchodzą luźno w łożyska to do naprawy są te czopy lub do wymiany wał.
Czekam na filmik.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 455
- Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
- Motocykl: cyryfy
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Luzy na wale korbowym, zeżarty plastik
o stary,rozbieraj to czym predzej i ogarniaj co z walem.
ja generalnie stawiam na lozyska walu,bo zeby to byl wal,to musialoby miec duzo h nalatane.
ja generalnie stawiam na lozyska walu,bo zeby to byl wal,to musialoby miec duzo h nalatane.
---------------------------
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Luzy na wale korbowym, zeżarty plastik
Wcale nie musiałby mieć dużo nalatane. Wystarczy montaż źle wycentrowanego wału i po kilku zbiornikach nawet kartery mogą nadawać się do wyrzucenia.
-
Autor tematuStorm_motox
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 46
- Rejestracja: pt, 7 sie 2015, 14:03
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Luzy na wale korbowym, zeżarty plastik
Witam ponownie,
Dosyłam filmy magneta.
Czuje bardzo delikatne luzy góra dół ( lub mi się wydaje, bo niestety nie wiem jak powinno być fabrycznie ), na boki widać na filmach.
Proszę o pomoc.
https://youtu.be/77S8ITMo32M
https://youtu.be/KKepgdF43dw
https://youtu.be/OzaGAF5dIso
Pozdrawiam
Dosyłam filmy magneta.
Czuje bardzo delikatne luzy góra dół ( lub mi się wydaje, bo niestety nie wiem jak powinno być fabrycznie ), na boki widać na filmach.
Proszę o pomoc.
https://youtu.be/77S8ITMo32M
https://youtu.be/KKepgdF43dw
https://youtu.be/OzaGAF5dIso
Pozdrawiam
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Luzy na wale korbowym, zeżarty plastik
Silnik wymaga rozbiórki i weryfikacji. Nie może być żadnego luzu wzdłużnego.
Tłok też już przeżył więcej niż powinien.
Tłok też już przeżył więcej niż powinien.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 336
- Rejestracja: śr, 27 maja 2009, 14:24
- Motocykl: Yamaha yz-f 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Luzy na wale korbowym, zeżarty plastik
Przed jaka kolwiek rozbiorka mogłes pozadnie wymyc silnik teraz ten syf wszedzie bedzie sie dostawał. Czy przypadkiem tłok nie jest przytarty na wydechu, na filmiku nr3 cos zauwazyłem. Chyba czeka kompletna naprawa
-
Autor tematuStorm_motox
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 46
- Rejestracja: pt, 7 sie 2015, 14:03
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Luzy na wale korbowym, zeżarty plastik
Jutro zabieram się za rozpołowianie silnika, jeszcze tylko potrzebuje klucz do magneta.
Podeśle filmik z łożyskami oraz wałem wam do wglądu i oceny stanu
Pozdrówka.
Podeśle filmik z łożyskami oraz wałem wam do wglądu i oceny stanu
Pozdrówka.
-
Autor tematuStorm_motox
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 46
- Rejestracja: pt, 7 sie 2015, 14:03
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Luzy na wale korbowym, zeżarty plastik
WItam,
W dalszym ciągu czekam na dorobienie klucza do magneta
Przy okazji zapytam się specjalistów. Czytam różne fora i zauważyłem że każdy ma swoje zdanie na ten temat.
A pytanie brzmi.
Co zrobić z cylindrem na nicasilu, w momencie jak tłok ma już swoje przelatane?
Szlifować, honować, zrobić pomiar i kupić kolejny tłok ? Jak to wygląda ? W moim cylindrze zauważyłem jedno małe wyszczerbienie ( tak jak by odłamał się kawałek cylindra wielkości 0.5 mm szerokości i grubości ze 0.2, na filmiku widać to miejsce ), i niewiem czy można to wyrównać i kupić tłok pod ten wymiar.
Film cylindra - https://youtu.be/PywfJI-7VYI
Proszę o pomoc
W dalszym ciągu czekam na dorobienie klucza do magneta
Przy okazji zapytam się specjalistów. Czytam różne fora i zauważyłem że każdy ma swoje zdanie na ten temat.
A pytanie brzmi.
Co zrobić z cylindrem na nicasilu, w momencie jak tłok ma już swoje przelatane?
Szlifować, honować, zrobić pomiar i kupić kolejny tłok ? Jak to wygląda ? W moim cylindrze zauważyłem jedno małe wyszczerbienie ( tak jak by odłamał się kawałek cylindra wielkości 0.5 mm szerokości i grubości ze 0.2, na filmiku widać to miejsce ), i niewiem czy można to wyrównać i kupić tłok pod ten wymiar.
Film cylindra - https://youtu.be/PywfJI-7VYI
Proszę o pomoc
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 336
- Rejestracja: śr, 27 maja 2009, 14:24
- Motocykl: Yamaha yz-f 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Luzy na wale korbowym, zeżarty plastik
Ja bym na twoim miejscu udał sie do kogos zeby dokładnie zmierzył cylinder. Jezeli nie bedzie miał duzych odchyłow to zakładasz tłok na jaka selekcje sie miescisz i tyle. Jezeli bedziesz miał odchyły zedu np 10-15 setek to ogolnie smiec, jedyne rozwiazanie wtedy to załozyc ostatnia selekcie tłoka troche sie pobujac na tym. A w nastepnym sezonie tuleja lub nicasil.