Rozmiar nowego cylindra OEM YZ 125 2005r.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
michu13
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 136
Rejestracja: śr, 23 lut 2011, 15:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Rozmiar nowego cylindra OEM YZ 125 2005r.

Post autor: michu13 » pn, 30 lis 2015, 17:47

Yo, dzisiaj zamówiłem nowy cylinder z serwisu Yamahy do YZ 125 2005r i mam pytanko, wiem że nowe cylindry nie są zawsze na selekcji A ale zdarzają się jakieś inne, np. aktualnie mam cylinder z wybitym z B czyli zaczynał się od selekcji B i aktualnie mam tłok selekcja E. O ile ten cylinder który dostane będzie się zaczynał od B to nie ma tragedii bo VERTEX robi selekcje E to wyjdzie ze będę mógł zrobić 4 selekcje na cylku. Ale zobaczyłem w serwisówce, że są niby 4 wielkości cylindrów od A do D ;( Czyli teoretycznie mogę dostać cylinder D i mieć tak naprawdę dwie(D i E) selekcje do zrobienia?? Macie jakieś doświadczenia z tym ? Zazwyczaj przychodzą A i B czy też się trafiają C i D ?

Obrazek

EDIT: Teraz ogarnąłem, że wymiary cylindrów różnią się o tysięczne części (0,001mm) a nie setne (0,01mm) jak selekcje after-marketowych tłoków. Czyli najlepiej 1 tłok dobrać oryginalny z Yamahy ? Bo np jak dostane cylinder B to ciężko będzie dobrać do tego after-marketowy tłok żeby było idealnie tak jak Bóg nakazał, będzie albo za ciasno albo za luźno.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 2185
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 8 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rozmiar nowego cylindra OEM YZ 125 2005r.

Post autor: kris514 » pn, 30 lis 2015, 19:14

Luz montażowy tłoka to zazwyczaj 5-6 setek w przypadku 125 w 2t więc jeśli byś miał 0.055 luzu to to w niczym nie przeszkadza. Tłoki też nie mają idealnie tego wymiaru co mówi opakowanie i się je po prostu mierzy przed założeniem.
Cr125>yz125>sx200>yz125>sx150
http://chomikuj.pl/godzillaaaa

Awatar użytkownika
Autor tematu
michu13
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 136
Rejestracja: śr, 23 lut 2011, 15:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rozmiar nowego cylindra OEM YZ 125 2005r.

Post autor: michu13 » wt, 1 gru 2015, 08:06

Czaje, a ze strony osiągów silnika i zużycia tłoka jak to wygląda. Jeśli wezmę oryginał to będzie on spasowany na 0,04mm a PROX już np. na 0,05mm-0,06mm czyli teoretycznie będą lepsze osiągi na oryginale ale jednocześnie szybciej będzie schodził. Ma to rzeczywiście znaczenie i da się odczuć różnicę czy raczej to tylko teoria i zwykły śmiertelnik nie poczuje różnicy?

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3253
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rozmiar nowego cylindra OEM YZ 125 2005r.

Post autor: Majster128 » wt, 1 gru 2015, 08:12

Ciaśniejsze pasowanie wcale nie oznacza większych osiągów, wręcz odwrotnie.
Trzeba przyznać, że tłok oryginalny kij się większą trwałością. Niestety cena jest proporcjonalna do trwałości.

Awatar użytkownika
Autor tematu
michu13
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 136
Rejestracja: śr, 23 lut 2011, 15:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rozmiar nowego cylindra OEM YZ 125 2005r.

Post autor: michu13 » wt, 1 gru 2015, 08:55

No wlasnie nie wiele drozej sam tlok 225zl po znizce, pierscien 50zl i myslalem do tego wziac sworzen i lozysko z proxa bo wyjdzie mnie wtedy 320zl za zestaw. A wszystko na oryginale wychodzi ponad 4paki. Alternatywy to prox za 277zl i vertex za 316zl. Ale jednak na pierwszy tlok chyba zamówię ten oryginal, chyba nie bedzie problemem ze sworzen i lozysko igielkowe wezme z proxa?
Ostatnio zmieniony wt, 1 gru 2015, 13:07 przez michu13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
karolmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 159
Rejestracja: pt, 1 lip 2011, 11:22
Motocykl: yz 125 06
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rozmiar nowego cylindra OEM YZ 125 2005r.

Post autor: karolmx » wt, 1 gru 2015, 10:43

Wrzucaj smiało proxa bardzo dobre tłoki, miałem tak samo jak ty nowy cylinder B plus do tego prox B i było wszystko wporządku :)

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 616
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Rozmiar nowego cylindra OEM YZ 125 2005r.

Post autor: wicherek666 » wt, 1 gru 2015, 14:21

Mam drugiego proxa w crf i śmiało mogę polecić. Mniejszy luz montażowy może może generować problemy z przycieraniem tłoka. Wossner np. zaleca 0.06 mm luzu montażowego dla swoich tłoków, w związku z faktem specyficznej rozszerzalności temperaturowej materiału z którego są kłute.

Awatar użytkownika
Autor tematu
michu13
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 136
Rejestracja: śr, 23 lut 2011, 15:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rozmiar nowego cylindra OEM YZ 125 2005r.

Post autor: michu13 » wt, 1 gru 2015, 14:31

Biorę oryginał, wole dopłacić 40zł i mieć tak jak fabryka nakazała po za tym nie muszę już nic mierzyć tylko jak przyjdzie cylinder dobieram kolor oznaczenia tłoka do oznaczenia na cylku i tyle :). Myślę, że jak fabrycznie jest spasowany na 0,04mm to na pewno nie będzie problemów, nie bez powodu taki luz jest dobrany, po za tym to jest nowy cylinder, wiadomo że już na drugiej selekcji ciężko by było spasować tłok na 0,04mm :) A co do Wossnera to ma większy luz bo jest kuty, a wszystkie tłoki które podawałem są odlewane :) Swoją drogą dziwne, że Wossner tak ostatnio staniał za 300zł można mieć już w detalu ciekawe czy jakościowo to samo co kiedyś.

Jeszcze tylko pytanie mam jak z pierścieniami, bo na stronce OEM jest jakby tylko jeden rozmiar. To możliwe żeby do 4 rozmiarów tłoka szedł ten sam pierścień ? Każda selekcja różni się od siebie 0,004mm więc teoretycznie nie dużo ale już jak porównamy rozmiar D do A to wychodzi 0,012mm a to już trochę jest.

Obrazek

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3253
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rozmiar nowego cylindra OEM YZ 125 2005r.

Post autor: Majster128 » wt, 1 gru 2015, 16:11

Do tłoków od sel A do E są te same pierścienie, czyli przy 4 setkach różnicy.

Awatar użytkownika
tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rozmiar nowego cylindra OEM YZ 125 2005r.

Post autor: tomasz12 » wt, 1 gru 2015, 16:42

Witam, przed montażem lepiej zmierzyć i tłok i cylinder, nie zależnie kto jest producentem części. Jeżeli jesteś amatorem lepiej założyć tłok nieco luźniejszy. 0,05 spokojnie wystarczy, ale zależy to od producenta tłoka, odlewane i kute też jest różnica. ( polecam zapoznać się z postami kolegi Amatora, który moim zdaniem, ma największe doświadczenie w tej dziedzinie ).

W silnikach 4T , sytuacja wygląda tak, że zbyt ciasne pasowanie w znacznym stopniu wpływa na zużycie cylindra, a nie tylko tłoka! Niczym nadzwyczajnym jest 150 - 200 h na jednej selekcji w silnikach 4T. Różne firmy mają różny luz montażowy, np. w oryginale yamaha 0.06, zaś honda nawet 0.03 (w 250).

W rozpatrywanym przypadku, trzy miejsca po przecinku, naprawdę nie zrobią różnicy :)

Awatar użytkownika
Autor tematu
michu13
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 136
Rejestracja: śr, 23 lut 2011, 15:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rozmiar nowego cylindra OEM YZ 125 2005r.

Post autor: michu13 » pn, 7 gru 2015, 19:53

Cylinder już mam, niestety na oryginalny tłok musiał bym długo czekać więc zdecydowałem się na proxa, teraz tylko pytanko jeśli mam wybite B na cylku to ma wymiar 54.004-54.006 więc tłok slekcja A 53.95 wyjdzie luz 0,054-0,056. Czy tak jak kolega karolmx wyżej pisał selekcja B 53.96 ale wtedy luz będzie 0,044-0,046 nie za ciasno ? Jeszcze jutro podjadę zmierzyć cylinder dla pewności.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3253
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rozmiar nowego cylindra OEM YZ 125 2005r.

Post autor: Majster128 » pn, 7 gru 2015, 22:15

Olej 3 miejsce po przecinku. Tłok i tak prawie nigdy nie ma takiego wymiaru jaki jest napisany na pudełku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”