zacinający się gaz

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
klamer112
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 318
Rejestracja: śr, 4 kwie 2007, 19:15
Motocykl: SX250 1997
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dukla
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

zacinający się gaz

Post autor: klamer112 » ndz, 29 lip 2007, 18:03

Mam ktma 250 z 97 i mam mały problem. Podczas jazdy gdy odejmuje gazu motor wogule nie reaguje i musze dodać i odjąc gazu zeby wychamować np. przed bandą. Dlaczego tak się dzieje?? Jak temu zaradzić :?:

Pozdrawiam

p.s

gdy jade po drodze o się tak nie dzieje ... dopiero gdy wjade na teren na którym trzęsie
Obrazek

Awatar użytkownika
rauri
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: pn, 8 sty 2007, 10:47
Motocykl: zielone 250 2t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: wałbrzych
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: rauri » ndz, 29 lip 2007, 19:19

heh ja mialem podobnie u siebie w dt ze gaz sie blokowal na max. obrotach,wtedy byla jazda :twisted: , ale nie wiem co bylo przyczyna sprzedalem i mialem z glowy
była dt 80/110 ktm exc 125:)
yamaszka tdr 125,
gadzina yz 125
a obecnie kawa:)

Awatar użytkownika
Ethan89
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 82
Rejestracja: sob, 30 gru 2006, 20:47
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Ethan89 » ndz, 29 lip 2007, 19:29

ja mialem tak samo, jest pare przyczy

1.nienasmarowana linka
2.nienasmarowany rolgaz tam gdzie linka chodzi
3.manetka moze blokowac o kierownice albo o handbary(ja tak mialem)
4.zaslaba sprezyna w gazniku
KX 125 rolezz

Awatar użytkownika
Brodi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 148
Rejestracja: pn, 14 lut 2005, 23:34
Motocykl: CRF250, Monster
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wawa/Socho/Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Brodi » ndz, 29 lip 2007, 19:47

Ethan, chlopie poczytaj albo popytaj kolegów zanim dasz radę.
Ani linki ani rollgazu sie nie powinno smarować bo wtedy oba elementy łapią piasek i zacieraja sie tak ze nie wyczyscisz juz nigdy. Linke trzeba przedmuchac ew spryskac plynami czyszczacymi (od biedy WD40 albo cos takiego) a rollgaz rozłożyc wyczyścic i złozyc.

Ja mysle ze jesli linke i rollgaz masz ok to bedzie spręzynka powrotna.
"Only the dead have seen the end of the war" - Plato

"Face your fears. Live your dreams"

Awatar użytkownika
Autor tematu
klamer112
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 318
Rejestracja: śr, 4 kwie 2007, 19:15
Motocykl: SX250 1997
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dukla
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: klamer112 » ndz, 29 lip 2007, 22:52

tylko najbardziej dziwi mnie to ze dopiero jak jade po np kamieniach gdzie strasznie "tłucze" i to ze gdy się zatnie odblokowuje się gdy dodam gazu i odpuszcze
Obrazek

Awatar użytkownika
Suza Rider
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: ndz, 20 maja 2007, 21:40
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Barlinek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Suza Rider » pn, 30 lip 2007, 22:35

a masz tam smarowanie silnika dozownikiem oleju czy czy mieszankę lejesz?
jeśli masz dozownik to może być to co u mnie, niewiem jak w KTM-ie ale w moim suzuki wydajność dozownika regulowana jest linką gazu, z rollgazu wychodzi u mnie jedna linka która w połowie odległości da gaźnika "rozdwaja" się, wyglada to tak że do takiego małego czarnego, jakby pudełeczka czy tam rozgałęźnika (niewiem jak to się profesjonalnie nazywa :) ) wchodzi jedna linka, a wychodzą dwie (na gaźnik i dozownik), i u mnie właśnie w tym rozgałęźniku zatarł się taki plasticzek który łączy do kupy wszystkie linki i tarł o obudowę, no niby nie powinno się tych rzeczy szmarować ale chyba niebyło innego wyjścia, wyczyściłem, poszmarowałem i trybi :wink: , jesli masz coś takiego u siebie to możesz sprawdzić, aha i żeby nie było polecam zachować ostrożność podczas rozdłubywania tego rozgałęźnika :) chyba ze chcesz sklejać to do kupy taśmą albo inną kropelką :wink:

P.S. a tak BTW, u mnie to zacinało się cały czas, nawet na postoju, twój przypadek to jakas wyższa szkoła jazdy wg. mnie :P może po dziurach od drgań ten plasticzek od linek o coś czepia czy cuś, zajrzyj i napisz jak zrobisz

Pozdro 4 Everybody :)
Motocross jest bogiem, Freestyle nałogiem, Nikasil podstawą a Wheelie zabawą ;P

Awatar użytkownika
Autor tematu
klamer112
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 318
Rejestracja: śr, 4 kwie 2007, 19:15
Motocykl: SX250 1997
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dukla
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: klamer112 » pn, 30 lip 2007, 22:54

ja leje mieszanke i więc mój problem ma chyba troche inna podstawe ... dziwi mnie to ze to się dzieje na wertepach a na asfalcie nie!! Moze chodzi o tą spręzynke w gaźniku ?? albo linka sie blokuje ?? Sam nie wiem ale zaczyna byc to troche niebezpieczne :/
Obrazek

Awatar użytkownika
przemo_ps
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: pt, 2 mar 2007, 22:04
Motocykl: HONDA CR 125 2004
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kozy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: przemo_ps » wt, 31 lip 2007, 10:12

wyjmij tą linke i popatrz czy pancerzyk nie jest przyłamany może coś ci przycisło linkę i może się gdzieś klinować popatrz jak ją masz puszczoną

Awatar użytkownika
Suza Rider
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: ndz, 20 maja 2007, 21:40
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Barlinek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Suza Rider » wt, 31 lip 2007, 10:17

Aha, a rozbierałeś już coś w tym temacie, jak nie to gdybanie nie pomoże, trza się wziąść do roboty :wink:
Motocross jest bogiem, Freestyle nałogiem, Nikasil podstawą a Wheelie zabawą ;P

Awatar użytkownika
Autor tematu
klamer112
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 318
Rejestracja: śr, 4 kwie 2007, 19:15
Motocykl: SX250 1997
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dukla
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: klamer112 » śr, 1 sie 2007, 11:07

Narazie przedmuchałem linke wd 40 i wyczyściłem roll gaz jak się coś jeszcze raz zatnie to wymienie tą sprężynke
Obrazek

Awatar użytkownika
Sierot
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 666
Rejestracja: ndz, 16 kwie 2006, 21:52
Motocykl: KTM SX125 2010
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Socho
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Sierot » śr, 1 sie 2007, 19:32

Jeżeli masz kilku letni motor i zacina się gaz to najprostszą przyczyną może być wyszczerbiona linka. Linke się wymienia co pół roku max. Ja wymieniam co 3-4 miesiące. 2 w sezonie. A rollgaz sie rozbiera po każdej mocniejszej glebie. Zawsze może nadpęknąć lub pęknąć. Najlepiej zaopatrzyć się w aluminiowy. Wiem że firma TITAX takie robi bo jeżdżę na takim, ale czy są inne firmy produkujące tego niewiem.
KTM 125SX '10 :]

Awatar użytkownika
Autor tematu
klamer112
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 318
Rejestracja: śr, 4 kwie 2007, 19:15
Motocykl: SX250 1997
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dukla
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: klamer112 » śr, 1 sie 2007, 19:51

linka jest nowa , rolgaz jest ok ... po tym przedmuchaniu dzisiaj na treningu ani razu się nie zaciął ale poczekamy zobaczymy ... musze byc czujny
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”