YZF 250 2009r nie chodzi po remoncie. . . ?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZF 250 2009r nie chodzi po remoncie. . . ?
Za jasna świeca to za mała dawka paliwa, więc jeśli to wina iglicy to podnieść o jeden ząbek, jeśli dyszy głównej to założyć większą, a jeśli wystarczy wyregulować tą śrubką to wykręcić ją o odpowiednią ilość obrotu.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematudasibe
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 210
- Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 09:39
- Motocykl: Japońska seta !
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZF 250 2009r nie chodzi po remoncie. . . ?
OK zakupiłem inny gaźnik, chciałbym go teraz odpowiednio ustawić, dysza od dołu jest 175 więc jak seria...myśle czy nie kupić 178 ?
Po odpaleniu(60sek.) robi sie czerwone kolanko...czy należy zwiększyć dawkę paliwa czy zmniejszyć ? Śruba od powietrza ustawiona na 2 oboroty. Kolor świecy jak w załączniku. Nie chciałbym, aby "spłonęły" mi zawory...= /
Po odpaleniu(60sek.) robi sie czerwone kolanko...czy należy zwiększyć dawkę paliwa czy zmniejszyć ? Śruba od powietrza ustawiona na 2 oboroty. Kolor świecy jak w załączniku. Nie chciałbym, aby "spłonęły" mi zawory...= /
- Załączniki
-
- świeca.JPG (64.15 KiB) Przejrzano 3606 razy
- świeca.JPG (64.15 KiB) Przejrzano 3606 razy
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZF 250 2009r nie chodzi po remoncie. . . ?
Może niech się wypowie ktoś bardziej doświadczony bo mi tutaj sprzeczne informacje wychodzą:
Jedna z elektrod jest biała więc za mała dawka paliwa, lecz druga jest czarna co mówi że jest zbyt bogata dawka paliwa.
Jedna z elektrod jest biała więc za mała dawka paliwa, lecz druga jest czarna co mówi że jest zbyt bogata dawka paliwa.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematudasibe
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 210
- Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 09:39
- Motocykl: Japońska seta !
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZF 250 2009r nie chodzi po remoncie. . . ?
A mam jeszcze pytanie czy ta boczna śruba regulacyjna ma wpływ tylko na oborty czy coś jeszcze ?
- Załączniki
-
- 2012-yz250f-4.jpg (54.94 KiB) Przejrzano 3591 razy
- 2012-yz250f-4.jpg (54.94 KiB) Przejrzano 3591 razy
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: YZF 250 2009r nie chodzi po remoncie. . . ?
Zasady są takie:
za wolne obroty odpowiada tylko dysza wolnych obrotów,
za przejscie żwawe z wolnych do średnich obrotów (za przygazówkę) odpowiada śruba składu mieszanki ,
że srednie obroty iglica
za jazdę na pełnym otwarciu przepustnicy odpowiada dysza glówna.
W tym przypadku (Świeca) nie jest źle ale mogłoby być lepiej .Nie wiem kiedy byla przeprowadzona analiza tej swiecy mam na mysli teraz (obecna pogoda ) czy wczesniej lato - początek jesieni .
po pierwsze uważam że wyglad tej swiecy spowodowany jest nieprawidłowym momentem jej wykręcenia .
Do sprawdzenia silnika po wygladzie swiecy nalezy motocyklem zdrowo pojeździc co najmniej 10 min a następnie zgoniony silnik natychmiast wyłączyć i wtedy po ostygnieciu mozna wykrecić swiece do analizy . W tym przypadku wydaje mi sie że była jazda owszem ale po tym ktoś powoli pyrkajac zjechał z trasy do boxu i dopiero wtedy wykrecal swiece do obejrzenia albo silnik byl dobrze zgoniony, jazda była prawidłowa ale silnik ostygł przed wyjeciem swiecy i został jeszcze raz choćby na krótko odpalony na ssaniu ? (stąd czarny nalot). Tego nie wiem i tu musi sie wypowiedzieć autor postu.
Jeśli chodzi o regulacje na podstawie tego wygladu to wyglada jakby paliwa było za mało i radziłbym załozyć dysze głowna 178 jak sugeruje sam autor . Ważna też jest technika jazdy - tor czy proste drogi ? Czekam na wyjasnienia.
za wolne obroty odpowiada tylko dysza wolnych obrotów,
za przejscie żwawe z wolnych do średnich obrotów (za przygazówkę) odpowiada śruba składu mieszanki ,
że srednie obroty iglica
za jazdę na pełnym otwarciu przepustnicy odpowiada dysza glówna.
W tym przypadku (Świeca) nie jest źle ale mogłoby być lepiej .Nie wiem kiedy byla przeprowadzona analiza tej swiecy mam na mysli teraz (obecna pogoda ) czy wczesniej lato - początek jesieni .
po pierwsze uważam że wyglad tej swiecy spowodowany jest nieprawidłowym momentem jej wykręcenia .
Do sprawdzenia silnika po wygladzie swiecy nalezy motocyklem zdrowo pojeździc co najmniej 10 min a następnie zgoniony silnik natychmiast wyłączyć i wtedy po ostygnieciu mozna wykrecić swiece do analizy . W tym przypadku wydaje mi sie że była jazda owszem ale po tym ktoś powoli pyrkajac zjechał z trasy do boxu i dopiero wtedy wykrecal swiece do obejrzenia albo silnik byl dobrze zgoniony, jazda była prawidłowa ale silnik ostygł przed wyjeciem swiecy i został jeszcze raz choćby na krótko odpalony na ssaniu ? (stąd czarny nalot). Tego nie wiem i tu musi sie wypowiedzieć autor postu.
Jeśli chodzi o regulacje na podstawie tego wygladu to wyglada jakby paliwa było za mało i radziłbym załozyć dysze głowna 178 jak sugeruje sam autor . Ważna też jest technika jazdy - tor czy proste drogi ? Czekam na wyjasnienia.
-
Autor tematudasibe
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 210
- Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 09:39
- Motocykl: Japońska seta !
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZF 250 2009r nie chodzi po remoncie. . . ?
Amator masz racje, na tej świecy motocykl był tylko odpalany ! Aktualnie nie chce wyjeżdzać bo martwi mnie szybko nagrzewające sie kolanko- nie chce zrobić szkód.
A więc może ustawić jeszcze igilice na ostatni "rowek" by była najwyżej jak sie da ustawiona...Gdy to nie pomoże założe dysze 178.
A więc może ustawić jeszcze igilice na ostatni "rowek" by była najwyżej jak sie da ustawiona...Gdy to nie pomoże założe dysze 178.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 120
- Rejestracja: sob, 7 mar 2015, 11:20
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Świdnica
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZF 250 2009r nie chodzi po remoncie. . . ?
Jeżeli nagrzewa Ci się kolanko do czerwoności to prawdopodobnie do regulacji są zawory...sprawdzałeś je?
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZF 250 2009r nie chodzi po remoncie. . . ?
Wstaw fotę z rozrządem ustawionym na znakach, zrób zdjęcie wałków zarówno od strony kół zębatych jak i od strony krzywek.