Honowanie żeliwnej tulei

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Honowanie żeliwnej tulei

Post autor: wicherek666 » sob, 7 lis 2015, 23:23

Głowica oraz cylinder są już po planowaniu. Czekam na tłok. Dam znać.

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honowanie żeliwnej tulei

Post autor: robsztix » ndz, 8 lis 2015, 12:01

P.S. pisze: przecierz wystarczy ci kawałek płaskiej płaszczyzny
Chyba z reguły płaszczyzna jest płaska :P :finga:

Awatar użytkownika
P.S.
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honowanie żeliwnej tulei

Post autor: P.S. » ndz, 8 lis 2015, 19:56

robsztix pisze:
P.S. pisze: przecierz wystarczy ci kawałek płaskiej płaszczyzny
Chyba z reguły płaszczyzna jest płaska :P :finga:

Sorry :? faktycznie źle użyłem tego sformułowania , bo z zasady płaszczyzna nie powinna podlegać dodatkowym określeniom .Jednak to reguły panujące w codziennym slangu nadużywanie tego terminu spowodowało ze użyłem tego zwrotu w takiej formie :roll: .

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honowanie żeliwnej tulei

Post autor: robsztix » ndz, 8 lis 2015, 20:34

Kolego P.S. chyba się nikt nie pogniewał, każdemu się zdarzy pomylić, ale na forum czasami lepiej coś sprostować dla potomnych zagłębiających się w wątek :D (ale pojechałem z weną haha :rolleyes: )

Awatar użytkownika
Autor tematu
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Honowanie żeliwnej tulei

Post autor: wicherek666 » wt, 26 sty 2016, 20:43








Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honowanie żeliwnej tulei

Post autor: robsztix » wt, 26 sty 2016, 21:03

Coś się ruszyło w temacie :) Nie zapomnij dodać zdjęć z efektu końcowego i filmiku z jazdy próbnej :P

Awatar użytkownika
Autor tematu
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Honowanie żeliwnej tulei

Post autor: wicherek666 » wt, 26 sty 2016, 21:06

Będzie wszystko :D Wolno idzie ... bo z Wossnera nie mogli się do mnie dodzwonić :D i trochę czekałem na tłok ...
Mam jeszcze problem z wyższą oponą ... ale kilka pomysłów mam w zanadrzu.

Awatar użytkownika
Autor tematu
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Honowanie żeliwnej tulei

Post autor: wicherek666 » czw, 28 sty 2016, 19:55

No i Yamaszka poskładana :D Pracuje obiecująco. Ładnie odpala i się teraz będzie docierać. Jak jutro znajdę troszkę czasu wrzucę kilka fotek i filmik jak mi to wyszło. Co zrobiłem:

Tłok Wossner – 495,-
Szlif cylindra – 140,-
Uszczelka Gambit – 24,-
Simering 12x21x4 – 13,-
Uszczelka głowicy – 21,-
Łożysko igiełkowe – 49,-
Zębatka zdawcza/15 – 32,-

Reszta ogarnięta w ubiegłym sezonie:
Rama: piaskowanie oraz malowanie proszkowe. Nowy plastron, malowanie boczków.
Wahacz: piaskowanie, cynkowanie galwaniczne, malowanie proszkowe, nowe tulejki (ośki nie ruszałem) zero luzu. Wyszło doskonale.
Amortyzator przedni: Oddany do miejscowego mechanika (uszczelniacze,olej) Totalna porażka... jak kiedyś się odważę spróbuję sprawdzić go sam.
Amortyzator tylni: Działa, czyszczenie i konserwacja.
Elektryka: Całkowicie przebudowana, nowa wiązka, bazująca na oryginalnych przewodach Yamaha. Usunąłem wszystko co ma z enduro. Zostawiłem tylko zapłon.
Wydech: Całkowicie nowe "kolanko" spawane z rury 3/4" Reszta (dyfuzor, końcówka wydechu) czyszczona mechanicznie oraz malowana farbą żaroodporną (srebrzanką)
Cięgna (linki) Oczyszczone, nasmarowane, zakonserwowane. Nowa linka sprzęgła - pozostałe w dobrym stanie.
Nowy łańcucha napędowy R.K 428 ze spinką.
W tym sezonie motocykl dostał nowy filtr powietrza. Zawsze nasączany motorex Air Filter Oil 206. Skrzynia: motorex cross power 10w60 Mieszanka: Valvoline SynPower 2T.

Awatar użytkownika
Mefiz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 120
Rejestracja: sob, 7 mar 2015, 11:20
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honowanie żeliwnej tulei

Post autor: Mefiz » pt, 29 sty 2016, 09:07

Pogratulować ! Kawał dobrej roboty,przyjemnie się patrzy :D!
EnduroTeam
Yz250F

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”