Rm 125 97r. Zamula i dymi z wydechu

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
qba753i
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: ndz, 27 wrz 2015, 21:05
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 125 97r. Zamula i dymi z wydechu

Post autor: qba753i » śr, 2 gru 2015, 19:31

No i witam ponownie. Dzisiaj zabrałem się do roboty. Spuściłem płyn chłodniczy, ściągnąłem cylinder wraz z głowicą. Następnie odkręciłem dekielek z przodu cylindra, (nie było zastygniętego niespalonego oleju, ale to chyba przez to że nie działał drugi zawór) noi resztę na zdjęciach :D :( Dodam że drugiego zaworu nie mogę ruszyć i nie wiem czy on nie jest przykręcony i podłożona podkładka(wiejska robota), lecz ja przy nim wcześniej nic nie majstrowałem a jeszcze nie dawno wszystko motocykl ładnie chodził. Pręcik cały lecz nie ma tego elementu trzymającego zawór. Porobiłem kilka zdjęć tłoka i cylindra, i chciałbym jeśli moglibyście mi napisać w jakim stanie jest tłok i cylinder. Na jednym zdjęciu widać minimalnie przeszlifowany wał. Dodaje zdjęcie jeszcze końcówki wydechu i jeżeli ktoś rozszyfruje jaka to firma to byłbym bardzo wdzięczny. Minimalny luz na korbie na boki. Góra dół zdaje się że nie ma. Tłok góra dół z tego co patrzyłem chyba też nie ma, jeszcze sprawdzę jutro dokładniej. Po kobach cylindra od środka (widać na zdjęciach) są takie przetarcia dziwne lecz nie wyczuwalne palcem.



Zdjęcia :D :
http://imgur.com/dIcqkht
http://imgur.com/Cn06rCO
http://imgur.com/b8b0EDd
http://imgur.com/neE3r5E
http://imgur.com/AXJfSyO
http://imgur.com/wnikWlC
http://imgur.com/qBXCW7z
http://imgur.com/ZM5NL63
http://imgur.com/bjmGOeu
http://imgur.com/d9CNuaS
http://imgur.com/w2eR3AZ
http://imgur.com/zYsW46Q
http://imgur.com/xD6zzV8
http://imgur.com/W9h0pOm

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 125 97r. Zamula i dymi z wydechu

Post autor: kris514 » śr, 2 gru 2015, 22:58

Pasuje mi tu naklejka hgs :D Na cylindrze widać przetarcia, tłok na dole nie ma już prążków więc sugerując się tym przyszedł czas na jego zmianę.

http://www.partzilla.com/parts/search/S ... parts.html

Czyli wygląda na to że prawy zawór ma braki i nie wiem czy przypadkiem nie jest pęknięty. Rozbierz te zawory na czynniki pierwsze (czasem trzeba cierpliwości) i wtedy będziesz wiedział co z nimi nie tak.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Rm 125 97r. Zamula i dymi z wydechu

Post autor: amator » czw, 3 gru 2015, 00:12

1) Dobra robota! :drinkers:
2) przez nie działajacy jeden z zaworów togo niepalonego oleju powinno być tam dużo ale nie ma wcale. Wnioskuję ze lejesz go za mało do mieszanki. Zresztą korbowód i wał też suchutki a powinien na nim być film olejowy w kolorze oleju :!:
3) Ja mysle ze ten zawor od początku był urwany tylko że jeździłeś duzo wolniej , mniej odkręcałes gazu albo szybko podpinałeś biegi na wyższe i po prostu nie zwróciłeś uwagi że tak sie dzieje. gdyby pękł tobie to ta częśc urwana powinna tam leżeć a nic o tym nie piszesz .
4) Jak odkręcisz śrubę 4a http://www.partzilla.com/parts/search/S ... parts.html to obydwa zawory powinny wyjśc. Wcześniej umyj tę komorę choćby zwykla benzyną z tego oleju.
5) Podpisz , które to zdjęcie z tym przeszlifowanym wałem ?
6) po tych zdjęciach trudno ocenic tłok i cylinder najlepiej to ocenia mikromierz i średnicówka , chociaz na pierwszy rzut oka tłok ładny , na denku zobacz czy coś pisze?. Zdejmij go i zrób jeszcze zdjęcie na denko od srodka tłoka .
7) przetarcia cylindra na bokach myśle ze powstały poniewaz jakis pseudo mechanik próbował honować cylinder przed wymiana tłoka przy pomocy niby głowicy do honowania i wiertarki. Efektem tej pracy moga być własnie przetarcia nikasilu
8) odnośnie zaworów to trzeba je wyjąc , potem sa 2 wyjścia ale to potem . :drinkers:

Awatar użytkownika
Autor tematu
qba753i
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: ndz, 27 wrz 2015, 21:05
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 125 97r. Zamula i dymi z wydechu

Post autor: qba753i » czw, 3 gru 2015, 20:47

Cześć wszystkim, uff było ciężko :D już myślałem że nie odkręcę tych kilku śrubek(gwiazdek). Musiałem sobie pomóc niestety nacinakiem i młotkiem :D, ale poszło. Wyczyściłem wszystko w miarę i wyciągnąłem cały ten pręcik na bok bo inaczej zawory by nie wyszły. Żadnego elementu ułamanego nie było ponieważ poprzednik z tego co widać chyba nawiercił dziurkę i wkręcił śrubkę w nią i tak zablokował zawór(tanim kosztem żeby tylko motur jechał :D),. Mierzyłem zawory i jeden jest dłuższy o 0,5mm od drugiego, więc nie wiem czy trzeba go przykrócić czy jak?(ale to w swoim czasie). I teraz pytanie... co robić z tym fantem? Myślałem żeby może np wkręcić w tą dziurkę tą śrubkę, wtedy uciąć łebek śrubki i wyrównać. Później nawiercić na środku i wkręcić takiego sworznia jak w drugim zaworze(ten trzonek zaworu do którego od boku włożony jest pręcik). Nie wiem czy to dobry sposób, czy spawać lepiej? Czy może kupować używkę(to pewnie z 300 zł ok?). Na zdjęciu jest pokazany ten kawałem przeszlifowany lecz to chyba o niczym nie świadczy. Dodam że na wale widoczne są takie odbarwienia różnokolorowe(możliwe że to tylko odbija się światło w benzynie),lecz piszę wszystkie fakty. Tłoczka nie ściągałem lecz pod tłoczkiem jest napis "W54M". Dodaję poniżej wszystkie zdjęcia, i dodatkowo filmik na którym pokazany tłoczek. Pierścionek lekko brązowy. Czyli na moim cylindrze nałożony jest nicasil mam rozumieć? Co z tymi przeszlifowaniami po bokach? Zaraz po zakupie odkręcałem manete do końca i po 2 miesiącach dopiero zaczęło go tak dławić, może to trochę dziwne. Na pewno takie coś bym odczuł. Na początku lałem na 5L 105ml oleju, teraz leje przez cały czas na 5L 125ml(i kapkę). To zacznę lać jeszcze więcej.

Zdjęcia:
http://imgur.com/tfxoyA3
http://imgur.com/88Nnhjz
http://imgur.com/v1dKvSR
http://imgur.com/lmEuPnd
http://imgur.com/ErCFeCO
http://imgur.com/TXsr0Oc
http://imgur.com/ALSvzbU
http://imgur.com/z3D9FyW
http://imgur.com/5stPhhl
http://imgur.com/gWj4gaT

Krótki film(może coś więcej widać.):
https://youtu.be/TvCSCs9lamU

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 125 97r. Zamula i dymi z wydechu

Post autor: kris514 » czw, 3 gru 2015, 21:48

Najlepszą opcją będzie wymiana zaworu na sprawny używany (lub nowy :D )
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Konrad96
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 156
Rejestracja: pt, 27 gru 2013, 17:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 125 97r. Zamula i dymi z wydechu

Post autor: Konrad96 » pt, 4 gru 2015, 10:59

U mnie w tym samym silniku jak padł jeden zawór, poskładałem wszystko na patencie, zaraz urwał się drugi i wyszedł razem z głowicą i szpilkami, więc nie próbowałbym tego spawać, wiercić, rzeźbić itp.
Albo składaj bez zaworów albo daj ten sprawny do jakiegoś ślusarza ogarniętego i niech dorobi nowe.

Awatar użytkownika
Autor tematu
qba753i
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: ndz, 27 wrz 2015, 21:05
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 125 97r. Zamula i dymi z wydechu

Post autor: qba753i » pt, 4 gru 2015, 11:03

A ty jak to zrobiles u siebie? Spawales? A bez zaworu da sie jezdzic normalnie i jak motocykl bedzie sie zachowywal? Moze jeszcze "amator" cos od siebie doda :) wiec narazie czekam

Konrad96
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 156
Rejestracja: pt, 27 gru 2013, 17:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 125 97r. Zamula i dymi z wydechu

Post autor: Konrad96 » pt, 4 gru 2015, 11:28

Urwał mi się w miejscu gdzie jest w nim otwór przez który przechodzi ten pręcik.
Nawierciłem, nagwintowałem, wkręciłem śrubę i wywierciłem w niej otwór na ten pręcik.
Urwał się tek rzeźbiony więc go wyjąłem i złożyłem tak że był tylko 1, Też się urwał i wpadł do komory spalania, wypychając głowicę razem ze szpilkami z cylindra.
Teraz jeżdżę bez, jak jeździsz w miarę szybko i na wysokich obrotach to nie ma żadnej różnicy w jeździe, poza startami bo jak szybko puścisz sprzęgło to go zdusi, żeby szybciej ruszyć trzeba strasznie tyrać sprzęgło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”