Rm 125 97r. Zamula i dymi z wydechu

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 125 97r. Zamula i dymi z wydechu

Post autor: kris514 » śr, 25 lis 2015, 22:35

A możesz podać jakieś liczby dotyczące ciśnienia sprężania?
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Rm 125 97r. Zamula i dymi z wydechu

Post autor: wicherek666 » śr, 25 lis 2015, 22:41

A możesz podać jakieś liczby dotyczące ciśnienia sprężania?

Właśnie to miałem na myśli wyrażając swój prostacki tryb rozumowania.

Awatar użytkownika
Autor tematu
qba753i
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: ndz, 27 wrz 2015, 21:05
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 125 97r. Zamula i dymi z wydechu

Post autor: qba753i » śr, 25 lis 2015, 22:42

Niestety nie. Byłem tydzień temu u znajomego mechanika który ma ktmy w 2, i się zna w miarę. Mówił że ciśnienie sprężenia jest jeszcze dobre i nie ma potrzeby zmiany tłoka(sądząc po samym ciśnieniu nie po wyglądzie tłoka i cylindra)

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 125 97r. Zamula i dymi z wydechu

Post autor: Majster128 » śr, 25 lis 2015, 22:44

Dopytaj go o samą wartość.

Awatar użytkownika
Autor tematu
qba753i
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: ndz, 27 wrz 2015, 21:05
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 125 97r. Zamula i dymi z wydechu

Post autor: qba753i » śr, 25 lis 2015, 22:48

Nie no mam do niego kawałek i przyczepkę brać itp. Koniecznie potrzebujecie tej wartości? Wiem że czym więcej informacji tym lepiej. A pamiętać to wątpie że pamięta, nie tylko mój motocykl ma w głowie żeby pamiętać wartość.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 125 97r. Zamula i dymi z wydechu

Post autor: Majster128 » śr, 25 lis 2015, 23:07

Zadzwoń do niego. Może pamięta.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 125 97r. Zamula i dymi z wydechu

Post autor: kris514 » śr, 25 lis 2015, 23:18

Albo jedź do jakiegoś zakładu samochodowego i może pożyczą Ci ten przyrząd.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Awatar użytkownika
Autor tematu
qba753i
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: ndz, 27 wrz 2015, 21:05
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 125 97r. Zamula i dymi z wydechu

Post autor: qba753i » śr, 25 lis 2015, 23:22

Okej, początkiem nast. tygodnia skocze do niego i dam dokładne info. Macie może jeszcze jakieś pomysły co to może być za przyczyna? Bo w niedzielę fajnie było by się wybrać w pełni sprawnym na wyjazd. A nie powinienem zmniejszyć dawki paliwa zamiast zwiększać?

Awatar użytkownika
SilverX
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 73
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 14:34
Motocykl: Gas Gas EC 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 125 97r. Zamula i dymi z wydechu

Post autor: SilverX » czw, 26 lis 2015, 00:36

CDI. Sprawdź jakie dysze masz w gaźniku i jaki poziom paliwa.
2t is be(a)st

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Rm 125 97r. Zamula i dymi z wydechu

Post autor: amator » czw, 26 lis 2015, 23:02

Uzbierało sie tego juz 8 stron a motocykl dalej ma problemy . Wszystkie objawy wskazują że przyczyna leży w nieprawidłowej pracy zaworu wydechowego i do puki tego nie sprawdzisz to będziemy pisać kolejne strony kręcąc się w miejscu. Wykonaj po kolei czynności:Odpal moto i rozgrzej , możesz trochę przejechać się w celu rozgrzania. Następnie trzeba zdjąć dyfuzor i odkręcić dekiel z prawej strony cylindra . Pod tym dekielkiem jest druciane cięgło (33) sterujące pracą zaworu . Tu masz diagram http://www.partzilla.com/parts/search/S ... parts.html Przy zdjętym dyfuzorze i odkręconym dekielku odpalamy moto i obserwujemy czy po dodaniu przygazówki cięgło porusza się a tym samym uruchamia elementy sterowania zaworem. Na razie proszę nie ruszaj gaźnika , nie reguluj iglicy . Napisz mi jeszcze ale tak szczerze , jakie jest twoje zaawansowanie techniczne? czy masz jakiś garaż? warsztat itp?. czy posiadasz jakiś zestaw kluczy, suwmiarkę czy tylko podstawowe narzędzia ? Dalej nie będę rozpisywał się bo czekam na wyniki testu. :drinkers:

Awatar użytkownika
Autor tematu
qba753i
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: ndz, 27 wrz 2015, 21:05
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 125 97r. Zamula i dymi z wydechu

Post autor: qba753i » sob, 28 lis 2015, 12:42

Witam, na początku dzięki za posta i chęci do pomocy, rozgrzałem, ściągnąłem, rozkręciłem. Odpaliłem i po dodaniu gazu cięgno płynnie chodzi, na moje oko prawidłowo(patrzyłem na inne filmiki na yt i chodzi podobnie). Nagrałem filmik lecz już przy zgaszonym. Lecz patrząc przez otwór wydechowy gdzie wchodzi dyfuzor, widać że jeden zawór jest opadnięty a drugi chyba na górze, co widać na filmiku i zdjęciu. Tak ma być? Ruszając na boki cięgnem jest lekki luz na końcu filmiku.

To mój pierwszy cross(wcześniej piździki) i dopiero na nim się wszystko uczę. Już rozkręcałem silnik od strony sprzęgła i więc drugim razem dla mnie to już nie byłby problem. Narzędzia pomiarowe takie jak suwmiarka, mikrometr, manometr, multimetr nie są mi obce lecz w domu posiadam tylko suwmiarkę. Mam garaż w którym wcześniej wszystko robiłem przy motorze lecz teraz robię to w drugim garażu w piwnicy(cieplej) w której mam wszystkie narzędzia. (różnego rodzaju klucze nasadowe imbusy, widełkowe itp)

Tutaj krótki filmik https://youtu.be/pkqOrur3MqI

http://imgur.com/NwUaULc

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Rm 125 97r. Zamula i dymi z wydechu

Post autor: amator » sob, 28 lis 2015, 15:56

No i wystarczyło jeden raz zastosować sie do wskazówek i znamy przyczynę niesprawności twojego motocykla. szczerze mówiąc to nie sądziłem że sprawdzisz to i to na dodatek tak szybko bo wczesniej zauwazyłem ze nie odpisujesz na wiadomosci PW jakby "olewatorsko" .
Wracając do tematu zaworu teraz trzeba odkręcić dekielek z przodu cylindra i tak korzystając z diagramu z poprzedniego postu sprawdzić część 6 albo 8. Prawdopodobnie pręcik 6 wysunąl sie z zaworu albo pękł. Mozliwe że uszkodzil sie w ogóle zawór 2 ale mozesz to wszystko sprawdzić pod dekielkiem .
Jak zdejmiesz dekielek nie przestarsz się duzej ilości czarnego niespalonego oleju - tak ma być to jest prawidłowo. Komorę zaworu umyj najlepiej sprayem zmywaczem do hamulców - puszka 500mł kosztuje tylko 10 zł Mozliwe ze przy silniku w ramie nie będzie mozliwe odkręcenie porywy , wtedy ściagnij cały cylinder z silnika nie odkręcajac głowicy od niego . O efektach pisz i rób zdjecia .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”