Techniczne umiejętności a konfiguracja motocykla
-
Autor tematuSeba7
- Mistrz prostej
- Posty: 102
- Rejestracja: sob, 27 cze 2015, 07:30
- Motocykl: KTM SX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Łódzkie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Techniczne umiejętności a konfiguracja motocykla
Cześć! Od pewnego czasu zacząłem trenować jazdę na tylnym kole. Pytania poniżej dotyczą "trialowych" umiejętności.
1. Czy naciąg łańcucha ma wpływ na oddawanie mocy?
2. Czy twardsze zawieszenie sprawia ,że moto łatwiej się stawia na koło jak i wykonuje inne technicznie czynności? Dziś jeździłem na bardzo miękkim zawieszeniu i powiem wam ,że było czuć różnicę.
3. Czy zawór mocy ustawiony pod ridera także zwiększa kontrolę nad moto czy mi się zdaje?
4. Czy źle ustawiony gaźnik wpływa na oddawanie mocy? Chodzi głownie o dolne obroty.
5. Co myślicie o tej świecy? Za dużo, za mało paliwa?
http://imgur.com/EdCszXG
6. Czy podczas stawiania na koło, gdy macie dość "kamienisto-piaszczystą" drogę także musicie pociągnąć kierownicę bo inaczej koło wam się obraca w miejscu i nie chce wam się moto postawić?
7. Czy jeżeli chcę robić wolne wheelie to muszę strzelić ze sprzęgła?
Umieściłem ten temat tutaj gdyż zawiera on dużo odniesień do konfiguracji moto. W razie czego proszę o przeniesienie.
Pozdrawiam!
1. Czy naciąg łańcucha ma wpływ na oddawanie mocy?
2. Czy twardsze zawieszenie sprawia ,że moto łatwiej się stawia na koło jak i wykonuje inne technicznie czynności? Dziś jeździłem na bardzo miękkim zawieszeniu i powiem wam ,że było czuć różnicę.
3. Czy zawór mocy ustawiony pod ridera także zwiększa kontrolę nad moto czy mi się zdaje?
4. Czy źle ustawiony gaźnik wpływa na oddawanie mocy? Chodzi głownie o dolne obroty.
5. Co myślicie o tej świecy? Za dużo, za mało paliwa?
http://imgur.com/EdCszXG
6. Czy podczas stawiania na koło, gdy macie dość "kamienisto-piaszczystą" drogę także musicie pociągnąć kierownicę bo inaczej koło wam się obraca w miejscu i nie chce wam się moto postawić?
7. Czy jeżeli chcę robić wolne wheelie to muszę strzelić ze sprzęgła?
Umieściłem ten temat tutaj gdyż zawiera on dużo odniesień do konfiguracji moto. W razie czego proszę o przeniesienie.
Pozdrawiam!
KTM SX 250 01r.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Techniczne umiejętności a konfiguracja motocykla
1. Dobrze wyregulowany naciąg łańcucha nie ma na to wpływu, za to źle wyregulowany prowadzi do uszkodzeń kół zębatych, prowadnic i łożysk.
2. To raczej zależy od umiejętności i preferencji ridera (w moim odczuciu łatwiej jest na twardszym) za to zbyt spowolnione odbicie widelca wpływa negatywnie na postawienie piona.
3. Jeżeli ustawiony jest tak, żeby jak najpłynniej oddawał moc, to ułatwia kontrolę nad moto przy wykonywaniu "sztuczek"
4. TAK
5. Raczej za mało
6. Wykorzystaj kompresję zawieszenia, "dociskając" przód przed postawieniem na koło.
7. Jeżeli tak wolne jak ten mistrzu: :finga: https://www.youtube.com/watch?v=_4Zr2Ykf8-4 to tak :finga:
2. To raczej zależy od umiejętności i preferencji ridera (w moim odczuciu łatwiej jest na twardszym) za to zbyt spowolnione odbicie widelca wpływa negatywnie na postawienie piona.
3. Jeżeli ustawiony jest tak, żeby jak najpłynniej oddawał moc, to ułatwia kontrolę nad moto przy wykonywaniu "sztuczek"
4. TAK
5. Raczej za mało
6. Wykorzystaj kompresję zawieszenia, "dociskając" przód przed postawieniem na koło.
7. Jeżeli tak wolne jak ten mistrzu: :finga: https://www.youtube.com/watch?v=_4Zr2Ykf8-4 to tak :finga: