Klocki,płyn hamulcowy i odpowietrzanie  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
Seba7
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 102
Rejestracja: sob, 27 cze 2015, 07:30
Motocykl: KTM SX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódzkie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Klocki,płyn hamulcowy i odpowietrzanie

Post autor: Seba7 » wt, 11 sie 2015, 14:18

Cześć!Zakładałem właśnie mój zacisk na tarczę i mam kilka pytań.

1.Czy klocki powinny tak klekotać? https://youtu.be/HH0tfKv9JWM

2.Jak zlikwidować luz na bolcu który łączy zacisk z mocowaniem do wahacza(luz na boki gdy złapiemy zacisk)?

3.Czy płyn hamulcowy do crossa musi być jakiś specjalny?

4.Czy naciskanie dźwigni i reakcja zacisku dopiero po mocnym wciśnięciu jest objawem zapowietrzenia?Dodam ,że dźwignia stała się miękka.


Pozdrawiam.
KTM SX 250 01r.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Klocki,płyn hamulcowy i odpowietrzanie

Post autor: Majster128 » wt, 11 sie 2015, 14:27

Po pierwsze koło kręci się w drugą stronę.
Luz na prowadnicach zawsze jakiś jest. Jeśli są ona skorodowane to można je wymienić. Pamiętaj o ich nasmarowaniu i gumkach uszczelniających.
Ja używam płynu Motul RBF 660.
Miękka dźwignia to zazwyczaj zapowietrzony lub nieszczelny układ.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Seba7
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 102
Rejestracja: sob, 27 cze 2015, 07:30
Motocykl: KTM SX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódzkie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Klocki,płyn hamulcowy i odpowietrzanie

Post autor: Seba7 » wt, 11 sie 2015, 15:46

Koło na poniższym filmiku kręci się już w poprawną stronę.Może klekoczą trochę ciszej ale nadal klekoczą.Czego to może być wina?

https://youtu.be/VSpLmkUTdZA

500ml płynu hamulcowego starcza na jeden raz?


EDIT:

Klocki już nie klekoczą lecz delikatnie trą o tarczę.Domniemam ,że tak nie powinno być?
KTM SX 250 01r.

Awatar użytkownika
pawian1992
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 74
Rejestracja: sob, 14 maja 2011, 19:52
Motocykl: YZ 125 2012
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Klocki,płyn hamulcowy i odpowietrzanie

Post autor: pawian1992 » wt, 11 sie 2015, 17:55

1. Z tego co widzę to chyba nie masz tam jednej z tych blaszek sprężynujących , które trochę usztywniają klocki w zacisku i eliminują właśnie to klekotanie . Jest to element numer 6 z tego schematu ---> http://ktmsklep.pl/schemat/95699/hamulc ... es_heading
3.To zależy w głównej mierze od umiejętności szofera . Im szybciej jeździsz i im lepszą masz kontrolę hamulca ( nie blokujesz koła ) tym bardziej hamulec nagrzewa się i niskiej jakości płyn może się gotować , wtedy dźwignia dochodzi do końca i hamulec znika :D W takiej sytuacji potrzebujesz płynu o większej temperaturze wrzenia . Ten , który Majster polecił to już górna półka .
4.Skoro dźwignia miękka to raczej zapowietrzony . Siła hamowania zależy też od jakości klocków .

Awatar użytkownika
Autor tematu
Seba7
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 102
Rejestracja: sob, 27 cze 2015, 07:30
Motocykl: KTM SX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódzkie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Klocki,płyn hamulcowy i odpowietrzanie

Post autor: Seba7 » wt, 11 sie 2015, 18:24

1.Z klekotaniem już sobie poradziłem.(Dodam ,że jak kupiłem moto nie było tam elementu nr. 6 z katalogu).Tylko teraz delikatnie trą o tarcze.

3.A możesz mi polecić płyn który będzie równie dobry a nie obciąży aż tak mojej kieszeni?

4.Tak jak mówiłem jest na 100% zapowietrzony.Klocki są firmy Delta.
KTM SX 250 01r.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Klocki,płyn hamulcowy i odpowietrzanie  [ROZWIĄZANY]

Post autor: Majster128 » wt, 11 sie 2015, 22:36

Sprawdź dobrze czy masz kompletny zacisk.
Będziesz słyszał tarcie. Nie ma opcji byś tarcia nie słyszał.
Koło powinno kręcić się swobodnie bez chwilowych zacięć (skrzywiona tarcza).

Zablokowany

Wróć do „Silnik”