Klocki,płyn hamulcowy i odpowietrzanie [ROZWIĄZANY]
-
Autor tematuSeba7
- Mistrz prostej
- Posty: 102
- Rejestracja: sob, 27 cze 2015, 07:30
- Motocykl: KTM SX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Łódzkie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Klocki,płyn hamulcowy i odpowietrzanie
Cześć!Zakładałem właśnie mój zacisk na tarczę i mam kilka pytań.
1.Czy klocki powinny tak klekotać? https://youtu.be/HH0tfKv9JWM
2.Jak zlikwidować luz na bolcu który łączy zacisk z mocowaniem do wahacza(luz na boki gdy złapiemy zacisk)?
3.Czy płyn hamulcowy do crossa musi być jakiś specjalny?
4.Czy naciskanie dźwigni i reakcja zacisku dopiero po mocnym wciśnięciu jest objawem zapowietrzenia?Dodam ,że dźwignia stała się miękka.
Pozdrawiam.
1.Czy klocki powinny tak klekotać? https://youtu.be/HH0tfKv9JWM
2.Jak zlikwidować luz na bolcu który łączy zacisk z mocowaniem do wahacza(luz na boki gdy złapiemy zacisk)?
3.Czy płyn hamulcowy do crossa musi być jakiś specjalny?
4.Czy naciskanie dźwigni i reakcja zacisku dopiero po mocnym wciśnięciu jest objawem zapowietrzenia?Dodam ,że dźwignia stała się miękka.
Pozdrawiam.
KTM SX 250 01r.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Klocki,płyn hamulcowy i odpowietrzanie
Po pierwsze koło kręci się w drugą stronę.
Luz na prowadnicach zawsze jakiś jest. Jeśli są ona skorodowane to można je wymienić. Pamiętaj o ich nasmarowaniu i gumkach uszczelniających.
Ja używam płynu Motul RBF 660.
Miękka dźwignia to zazwyczaj zapowietrzony lub nieszczelny układ.
Luz na prowadnicach zawsze jakiś jest. Jeśli są ona skorodowane to można je wymienić. Pamiętaj o ich nasmarowaniu i gumkach uszczelniających.
Ja używam płynu Motul RBF 660.
Miękka dźwignia to zazwyczaj zapowietrzony lub nieszczelny układ.
-
Autor tematuSeba7
- Mistrz prostej
- Posty: 102
- Rejestracja: sob, 27 cze 2015, 07:30
- Motocykl: KTM SX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Łódzkie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Klocki,płyn hamulcowy i odpowietrzanie
Koło na poniższym filmiku kręci się już w poprawną stronę.Może klekoczą trochę ciszej ale nadal klekoczą.Czego to może być wina?
https://youtu.be/VSpLmkUTdZA
500ml płynu hamulcowego starcza na jeden raz?
EDIT:
Klocki już nie klekoczą lecz delikatnie trą o tarczę.Domniemam ,że tak nie powinno być?
https://youtu.be/VSpLmkUTdZA
500ml płynu hamulcowego starcza na jeden raz?
EDIT:
Klocki już nie klekoczą lecz delikatnie trą o tarczę.Domniemam ,że tak nie powinno być?
KTM SX 250 01r.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 74
- Rejestracja: sob, 14 maja 2011, 19:52
- Motocykl: YZ 125 2012
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Klocki,płyn hamulcowy i odpowietrzanie
1. Z tego co widzę to chyba nie masz tam jednej z tych blaszek sprężynujących , które trochę usztywniają klocki w zacisku i eliminują właśnie to klekotanie . Jest to element numer 6 z tego schematu ---> http://ktmsklep.pl/schemat/95699/hamulc ... es_heading
3.To zależy w głównej mierze od umiejętności szofera . Im szybciej jeździsz i im lepszą masz kontrolę hamulca ( nie blokujesz koła ) tym bardziej hamulec nagrzewa się i niskiej jakości płyn może się gotować , wtedy dźwignia dochodzi do końca i hamulec znika W takiej sytuacji potrzebujesz płynu o większej temperaturze wrzenia . Ten , który Majster polecił to już górna półka .
4.Skoro dźwignia miękka to raczej zapowietrzony . Siła hamowania zależy też od jakości klocków .
3.To zależy w głównej mierze od umiejętności szofera . Im szybciej jeździsz i im lepszą masz kontrolę hamulca ( nie blokujesz koła ) tym bardziej hamulec nagrzewa się i niskiej jakości płyn może się gotować , wtedy dźwignia dochodzi do końca i hamulec znika W takiej sytuacji potrzebujesz płynu o większej temperaturze wrzenia . Ten , który Majster polecił to już górna półka .
4.Skoro dźwignia miękka to raczej zapowietrzony . Siła hamowania zależy też od jakości klocków .
-
Autor tematuSeba7
- Mistrz prostej
- Posty: 102
- Rejestracja: sob, 27 cze 2015, 07:30
- Motocykl: KTM SX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Łódzkie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Klocki,płyn hamulcowy i odpowietrzanie
1.Z klekotaniem już sobie poradziłem.(Dodam ,że jak kupiłem moto nie było tam elementu nr. 6 z katalogu).Tylko teraz delikatnie trą o tarcze.
3.A możesz mi polecić płyn który będzie równie dobry a nie obciąży aż tak mojej kieszeni?
4.Tak jak mówiłem jest na 100% zapowietrzony.Klocki są firmy Delta.
3.A możesz mi polecić płyn który będzie równie dobry a nie obciąży aż tak mojej kieszeni?
4.Tak jak mówiłem jest na 100% zapowietrzony.Klocki są firmy Delta.
KTM SX 250 01r.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Klocki,płyn hamulcowy i odpowietrzanie [ROZWIĄZANY]
Sprawdź dobrze czy masz kompletny zacisk.
Będziesz słyszał tarcie. Nie ma opcji byś tarcia nie słyszał.
Koło powinno kręcić się swobodnie bez chwilowych zacięć (skrzywiona tarcza).
Będziesz słyszał tarcie. Nie ma opcji byś tarcia nie słyszał.
Koło powinno kręcić się swobodnie bez chwilowych zacięć (skrzywiona tarcza).