KX 250 '98 kopci na biało  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: KX 250 '98 kopci na biało

Post autor: wicherek666 » wt, 23 cze 2015, 11:23


Ja docierając tłok (tuleja żeliwna) używałem mineralnego oleju castrol do paliw. Efekt był zadowalający. Pamiętaj że wbrew popularnie panującej opinii nadmiar oleju w mieszańce wcale nie jest taki dobry.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: KX 250 '98 kopci na biało

Post autor: Majster128 » wt, 23 cze 2015, 11:27

wicherek666 pisze: Pamiętaj że wbrew popularnie panującej opinii nadmiar oleju w mieszańce wcale nie jest taki dobry.
M.in. prowadzi do zmniejszenia liczby oktanowej paliwa i spalania stukowego.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Łukasz.wójcik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 48
Rejestracja: pn, 22 cze 2015, 21:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KX 250 '98 kopci na biało

Post autor: Łukasz.wójcik » wt, 23 cze 2015, 12:08

Ja też mam tuleje, ale leje Castrol Power 1 Racing 2T 165ml na 5litrów

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: KX 250 '98 kopci na biało

Post autor: wicherek666 » wt, 23 cze 2015, 13:16

Najpierw upewnij się czy to problemy z ilością oleju w mieszance czy może problemy ze szczelności silnika. Co o składzie mieszanki mówi serwisówka ? Myślę że 1:35 na dotarciu jest wystarczająco zawyżoną proporcją, ale na takiej mieszance przepaliłbym pierwsze kilka litrów. Ja normalnie leję 1:45 bo motor jest piłowany w lesie i na podjazdach, a na długie wypady w gorące dni leję jeszcze odrobinę więcej.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: KX 250 '98 kopci na biało

Post autor: Majster128 » wt, 23 cze 2015, 14:17

Trochę przeginasz z tym olejem.
Zalej 1:40.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Łukasz.wójcik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 48
Rejestracja: pn, 22 cze 2015, 21:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KX 250 '98 kopci na biało

Post autor: Łukasz.wójcik » wt, 23 cze 2015, 14:59

OK, mam nową uszczelkę pod głowice dziś ja wymienię i zaleje nowym paliwkiem zobaczymy jaki będzie efekt :)

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: KX 250 '98 kopci na biało

Post autor: Majster128 » wt, 23 cze 2015, 15:14

Wymiana uszczelki bez sprawdzenia płaskości przylgi cylindra i głowicy to pieniądze wyrzucone w błoto.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Łukasz.wójcik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 48
Rejestracja: pn, 22 cze 2015, 21:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KX 250 '98 kopci na biało

Post autor: Łukasz.wójcik » śr, 24 cze 2015, 07:36

No więc zmiana mieszanki nie pomogła, wymiana uszczelki też nic. Silnik wyjęty powoli sie rozkłada. Teraz pytanie jeśli brał olej simeringiem wału to:
a) wał od strony sprzęgła będzie mokry
b) będzie olej w komorze korbowej
c) nic nie będzie widać (wysysał i spalał na bieżąco)

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: KX 250 '98 kopci na biało

Post autor: Majster128 » śr, 24 cze 2015, 08:41

No i zrobiłeś straszną głupotę nie diagnozując usterki. Trzeba było poczekać i sprawdzić czy zmniejsza się stan oleju w skrzyni. Teraz nie wiesz NIC.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Łukasz.wójcik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 48
Rejestracja: pn, 22 cze 2015, 21:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KX 250 '98 kopci na biało

Post autor: Łukasz.wójcik » śr, 24 cze 2015, 10:51

Wiem jedno, nawet po wyjęciu silnika na stół z otworu wydechowego kapie czarny olej. Wymieniałem połówkę kartera od strony sprzęgła i moja głupota było że nie zmieniłem uszczelniaczy tylko złożyłem na starych (po innym silniku).

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: KX 250 '98 kopci na biało

Post autor: wicherek666 » śr, 24 cze 2015, 15:55

Sam jestem ciekaw co tutaj będzie. Teraz faktycznie jak rozebrałeś silnik może być ciężko czegoś się dowiedzieć. To niekoniecznie może być wina uszczelniaczy.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Łukasz.wójcik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 48
Rejestracja: pn, 22 cze 2015, 21:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KX 250 '98 kopci na biało

Post autor: Łukasz.wójcik » pt, 26 cze 2015, 07:37

No i wszystko stało się jasne, komora wału korbowego mokra. cylinder cały zaolejony olejem przekładniowym (żółtym Motulem).
Tak jak obstawialiśmy simering kaput.

Teraz pytanie wymieniać komplet łożyska + uszczelniacze czy same uszczelniacze?

Jeśli łożyska to jak je wprasować w karter? na zimno czy podrzewać karter palnikiem i łożyska schłodzić w zamrażarce to czy nie ucierpią wcześniej wprasowane simeringi?
Załączniki
SAM_1147.JPG
fotka
SAM_1147.JPG (297.13 KiB) Przejrzano 4884 razy
SAM_1147.JPG
fotka
SAM_1147.JPG (297.13 KiB) Przejrzano 4884 razy

Zablokowany

Wróć do „Silnik”