KX 250 '98 kopci na biało [ROZWIĄZANY]
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: KX 250 '98 kopci na biało
Ja docierając tłok (tuleja żeliwna) używałem mineralnego oleju castrol do paliw. Efekt był zadowalający. Pamiętaj że wbrew popularnie panującej opinii nadmiar oleju w mieszańce wcale nie jest taki dobry.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KX 250 '98 kopci na biało
M.in. prowadzi do zmniejszenia liczby oktanowej paliwa i spalania stukowego.wicherek666 pisze: Pamiętaj że wbrew popularnie panującej opinii nadmiar oleju w mieszańce wcale nie jest taki dobry.
-
Autor tematuŁukasz.wójcik
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 48
- Rejestracja: pn, 22 cze 2015, 21:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KX 250 '98 kopci na biało
Ja też mam tuleje, ale leje Castrol Power 1 Racing 2T 165ml na 5litrów
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: KX 250 '98 kopci na biało
Najpierw upewnij się czy to problemy z ilością oleju w mieszance czy może problemy ze szczelności silnika. Co o składzie mieszanki mówi serwisówka ? Myślę że 1:35 na dotarciu jest wystarczająco zawyżoną proporcją, ale na takiej mieszance przepaliłbym pierwsze kilka litrów. Ja normalnie leję 1:45 bo motor jest piłowany w lesie i na podjazdach, a na długie wypady w gorące dni leję jeszcze odrobinę więcej.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
Autor tematuŁukasz.wójcik
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 48
- Rejestracja: pn, 22 cze 2015, 21:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KX 250 '98 kopci na biało
OK, mam nową uszczelkę pod głowice dziś ja wymienię i zaleje nowym paliwkiem zobaczymy jaki będzie efekt
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KX 250 '98 kopci na biało
Wymiana uszczelki bez sprawdzenia płaskości przylgi cylindra i głowicy to pieniądze wyrzucone w błoto.
-
Autor tematuŁukasz.wójcik
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 48
- Rejestracja: pn, 22 cze 2015, 21:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KX 250 '98 kopci na biało
No więc zmiana mieszanki nie pomogła, wymiana uszczelki też nic. Silnik wyjęty powoli sie rozkłada. Teraz pytanie jeśli brał olej simeringiem wału to:
a) wał od strony sprzęgła będzie mokry
b) będzie olej w komorze korbowej
c) nic nie będzie widać (wysysał i spalał na bieżąco)
a) wał od strony sprzęgła będzie mokry
b) będzie olej w komorze korbowej
c) nic nie będzie widać (wysysał i spalał na bieżąco)
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KX 250 '98 kopci na biało
No i zrobiłeś straszną głupotę nie diagnozując usterki. Trzeba było poczekać i sprawdzić czy zmniejsza się stan oleju w skrzyni. Teraz nie wiesz NIC.
-
Autor tematuŁukasz.wójcik
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 48
- Rejestracja: pn, 22 cze 2015, 21:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KX 250 '98 kopci na biało
Wiem jedno, nawet po wyjęciu silnika na stół z otworu wydechowego kapie czarny olej. Wymieniałem połówkę kartera od strony sprzęgła i moja głupota było że nie zmieniłem uszczelniaczy tylko złożyłem na starych (po innym silniku).
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: KX 250 '98 kopci na biało
Sam jestem ciekaw co tutaj będzie. Teraz faktycznie jak rozebrałeś silnik może być ciężko czegoś się dowiedzieć. To niekoniecznie może być wina uszczelniaczy.
-
Autor tematuŁukasz.wójcik
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 48
- Rejestracja: pn, 22 cze 2015, 21:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KX 250 '98 kopci na biało
No i wszystko stało się jasne, komora wału korbowego mokra. cylinder cały zaolejony olejem przekładniowym (żółtym Motulem).
Tak jak obstawialiśmy simering kaput.
Teraz pytanie wymieniać komplet łożyska + uszczelniacze czy same uszczelniacze?
Jeśli łożyska to jak je wprasować w karter? na zimno czy podrzewać karter palnikiem i łożyska schłodzić w zamrażarce to czy nie ucierpią wcześniej wprasowane simeringi?
Tak jak obstawialiśmy simering kaput.
Teraz pytanie wymieniać komplet łożyska + uszczelniacze czy same uszczelniacze?
Jeśli łożyska to jak je wprasować w karter? na zimno czy podrzewać karter palnikiem i łożyska schłodzić w zamrażarce to czy nie ucierpią wcześniej wprasowane simeringi?
- Załączniki
-
- fotka
- SAM_1147.JPG (297.13 KiB) Przejrzano 4897 razy
- fotka
- SAM_1147.JPG (297.13 KiB) Przejrzano 4897 razy