CRF 250R nie pali

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
michal95
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: pn, 18 maja 2015, 23:13
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

CRF 250R nie pali

Post autor: michal95 » pn, 18 maja 2015, 23:21

Witam, mam hondę crf 250 r z 2008 roku. Motocykl kupiłem dwa tygodnie temu. Od sprzedającego dostałem fakturę na regulacje zaworów przed sezonem. Cross u sprzedającego zapalil na 3 kopa, po zgaszeniu zagadał od razu dlatego myślałem ze wszystko jest w porządku. Niestety po powrocie do domu cieżko mi go było odpalić na kopa, trzeba było kopać kilkanaście razy ale za to na pych od razu zapalał. Dodam że po nagrzaniu się palił na kopa. Problem pojawiał się gdy silnik ostygł. Po dwóch dniach już nie mogłem go wcale zapalić na kopa jak był zimny- tylko pych. Pojechałem na pole i zaczął mi przerywać, aż w końcu zgasł i po dziś dzień nie chce zapalić ani na pych ani na kopa. Kupiłem świecę bo dawała małą iskrę i myślałem że to jest winą ale dalej to samo. Iskra jest duża, rozrząd był robiony przed sezonem, gaźnik przeczyściłem. Macie może jakieś sugestie ?
Pozdrawiam Michał

Xaarkes2
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 101
Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 22:06
Motocykl: KX 250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Xaarkes2 » wt, 19 maja 2015, 06:57

Ja bym dla pewności zrzucił pokrywę zaworową, bo w tych silnikach zawory sprawdza się co 10 mth. Od początku sezonu do teraz luzy mogły się bardzo zmienić.

Autor tematu
michal95
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: pn, 18 maja 2015, 23:13
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: michal95 » wt, 19 maja 2015, 10:22

Czy po ściągnięciu pokrywy będę miał dostęp do luzów i do ewentualnej ich zmiany? Czy będę musiał jeszcze coś rozbierać w silniku? Pierwszy raz będę ingerował w silnik mojego crossa i chciałbym się dowiedzieć przed działaniem co i jak. Dziękuję za szybką odpowiedź.

Awatar użytkownika
seba8121
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 603
Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
Motocykl: RMZ 250 10'
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: seba8121 » wt, 19 maja 2015, 16:46

Po sciągnięciu pokrywy, będziesz mógł zmierzyć luzy zaworowe ,a potrzebny do tego będzie Ci szczelinomierz. Zaopatrz się w serwisówkę do twojego moto i tam będziesz miał podane jakie one powinny być, a także wiele innych przydatnych informacji . Jeśli luzy będą do regulacji, będziesz musiał zdemontować wałek, zrzucić łańcuszek rozrządu i wymienić płytki na właściwe.

Autor tematu
michal95
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: pn, 18 maja 2015, 23:13
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: michal95 » wt, 19 maja 2015, 18:50

Czyli nie ma możliwości regulacji luzu w inny sposób niż wymiana płytek na nowe?

Awatar użytkownika
motorider7
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 301
Rejestracja: sob, 3 kwie 2010, 21:28
Motocykl: Crf 250x
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Naprawa/Jordanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: motorider7 » wt, 19 maja 2015, 19:33

Można ryzykować zeszlifowując je papierem ściernym wodnym ( nieraz tak robiłem jak nie miałem zestawu płytek czy sklep był zamknięty ) albo zamienić z inną płytką z pod innego zaworu jak sie uda . Zasadniczo luz zaworowy sie kasuje wiec grubość płytek sie zmniejsza wiec albo wymiana na cieńsze albo szlifowanie. Dodam że szlifować trzeba dokładnie i nie byłe jak . Ja kłade arkusz papieru wodnego na blacie żeliwnym idealnie gładkim i palcem dociskam płytke do papieru i ruszam raz w jedną i raz w drugą strone obracając co jakiś czas płytke żeby równo mi sie zeszlifowywała. Pomiary mikromierzem do uzyskania właściwego efektu i wychodzi zawsze idealnie :)
Obecnie Honda CRF 250x 2006

Autor tematu
michal95
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: pn, 18 maja 2015, 23:13
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: michal95 » wt, 19 maja 2015, 19:47

A jak luz będzie za duży to co wtedy? Czy z zasady się luz zmniejsza w miarę zużycia?

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: tomasz12 » wt, 19 maja 2015, 21:31

Najczęściej się zmniejsza.

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: robsztix » śr, 20 maja 2015, 18:05

Jak nigdy wcześniej tego nie robiłeś, to poproś przynajmniej o pomoc kogoś kto wie jak zmierzyć i wyregulować luz. Niby nic trudnego, ale jakaś pomyłka z ustawieniem rozrządu lub błędnym pomiarem może Cię kosztować w najlepszym wypadku dodatkowych nerwów.

Autor tematu
michal95
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: pn, 18 maja 2015, 23:13
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: michal95 » śr, 20 maja 2015, 22:54

Znalazłem taki filmik https://www.youtube.com/watch?v=iwbjdy_cBRM - dla zielonych w temacie jak ja na pewno się przyda. Chcecie coś dodać o czym facet zapomniał może ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”