Ustawienie wałków rozrządu, kolor świecy, napięcie łancuszka
-
Autor tematuYzgierf
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2015, 23:48
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Ustawienie wałków rozrządu, kolor świecy, napięcie łancuszka
Jako że jestem nowy to Witam Panów i może Panie:)
Moto to yz426f.
Sytuacja wygląda następująco, zdjąłem pokrywe z głowicy żeby wymienić świece na irydową i przy okazji zerknąłem na łancuszek. Zauważyłem jednak że jest bardzo napięty, jak struna.. Czy tak ma to wyglądać? Dodam że tydz wcześniej sprawdzałem napinacz i jest wysunięty około 1.5cm, a do końca wysunięcia jest jeszcze 0.5cm. Napinacz sprawny, wysuwa się i blokuje.
Kolejna sprawa to wałki rozrządu, są na nich oznaczenia, dokładnie chodzi o kropki na zębatkach... Na jednym i drugim kropki nie są ustawione w identycznej pozycji. Chodzi o to że róznią się o ząbek, może dwa.
http://zapodaj.net/5b5d4b57c151f.jpg.html
Next sprawa to świeca. Stara ma kolor jak niżej. Czy to dobrze?
http://zapodaj.net/ce4600bd6fe78.jpg.html
Ostatnia sprawa to zimne i cieple ssanie. W oryginale zimne ssanie to te mniejsze z góry, a ciepłe to te większe, czerwone poniżej ciepłego.
U mnie jest jednak na odwrót, większe jest wyżej... a mniejsze niżej. Jak to możliwe? Dodam że pale z z tego mniejszego niżej, bo tylko na tym łapie.
Tak wygląda oryginał:
Moto to yz426f.
Sytuacja wygląda następująco, zdjąłem pokrywe z głowicy żeby wymienić świece na irydową i przy okazji zerknąłem na łancuszek. Zauważyłem jednak że jest bardzo napięty, jak struna.. Czy tak ma to wyglądać? Dodam że tydz wcześniej sprawdzałem napinacz i jest wysunięty około 1.5cm, a do końca wysunięcia jest jeszcze 0.5cm. Napinacz sprawny, wysuwa się i blokuje.
Kolejna sprawa to wałki rozrządu, są na nich oznaczenia, dokładnie chodzi o kropki na zębatkach... Na jednym i drugim kropki nie są ustawione w identycznej pozycji. Chodzi o to że róznią się o ząbek, może dwa.
http://zapodaj.net/5b5d4b57c151f.jpg.html
Next sprawa to świeca. Stara ma kolor jak niżej. Czy to dobrze?
http://zapodaj.net/ce4600bd6fe78.jpg.html
Ostatnia sprawa to zimne i cieple ssanie. W oryginale zimne ssanie to te mniejsze z góry, a ciepłe to te większe, czerwone poniżej ciepłego.
U mnie jest jednak na odwrót, większe jest wyżej... a mniejsze niżej. Jak to możliwe? Dodam że pale z z tego mniejszego niżej, bo tylko na tym łapie.
Tak wygląda oryginał:
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 301
- Rejestracja: sob, 3 kwie 2010, 21:28
- Motocykl: Crf 250x
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Naprawa/Jordanów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawienie wałków rozrządu, kolor świecy, napięcie łancu
na fotkach dźwignie od ssania są poprawnie zamontowane i palisz podciagając czarną dźwignie .. Te zdjecia są twojego gaźnika ? czy z neta ? może ktoś coś na odwrót poskładał wcześniej. co do rozrzadu to łańcuch dla mnie kwalifikuje sie do wymiany , Kiepsko już leży na wałkach i zostało ci już niewiele naciągu .
Obecnie Honda CRF 250x 2006
-
Autor tematuYzgierf
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2015, 23:48
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawienie wałków rozrządu, kolor świecy, napięcie łancu
Zdjecia gaznika z 1 posta są z neta, a poniżej mojego
http://zapodaj.net/f72f09b69374f.jpg.html
Nadal pale z małego czarnego, z tym że ciekawi mnie dlaczego jest na odwrót.
Wracając do koloru świecy i ułożenia wałków - wypowie się ktoś?
A co do wymiany lańcuszka to tak myslalem że bedzie do wymiany - choćby z tego powodu że zostało mało naciągu na napinaczu.
Z góry dzięki za pomoc.
http://zapodaj.net/f72f09b69374f.jpg.html
Nadal pale z małego czarnego, z tym że ciekawi mnie dlaczego jest na odwrót.
Wracając do koloru świecy i ułożenia wałków - wypowie się ktoś?
A co do wymiany lańcuszka to tak myslalem że bedzie do wymiany - choćby z tego powodu że zostało mało naciągu na napinaczu.
Z góry dzięki za pomoc.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 454
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
- Motocykl: CRF250R '06
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sulechów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawienie wałków rozrządu, kolor świecy, napięcie łancu
Żeby sprawdzić poprawne położenie wałków najlepiej ustawić je tak jak masz, z tym że obrócić jeszcze o 180 stopni. Wtedy kropki powinny pokrywać się z płaszczyzną pokrywy zaworów. Dodatkowo masz wybite napisy na kołach zębatych: "E" (Exhaust, wydech) oraz "I" (Intake, dolot), które wskazują położenie wałka, czyli ustawic tak aby "E" było w kierunku wydechu. Kolejna sprawa to górna kropka na kołach zębatych, która pozwala na obliczenie ilości ogniw łańcucszka pomiędzy tymi punktami na obu wałkach. Nie pamiętam ile powinno być, ale możesz spokojnie sobie to wyszukać w necie a jak nie to fachowcy tutaj podpowiedzą.
Świeca moim zdaniem ok.
Świeca moim zdaniem ok.
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawienie wałków rozrządu, kolor świecy, napięcie łancu
Witam, kolega Plazgut, opisał jak ustawić rozrząd poprawnie. Przy takim ustawieniu jak na fotce, łańcuszek będzie napięty jak struna. O stanie zużycia łańcuszka nie świadczy napinacz, łańcuszek na fotce wygląda nieźle. Jak dokładnie sprawdzić jego stan, opisywałem już kiedyś na forum, nawet dodałem fotki. Proszę poszukać lub może któryś z kolegów pomoże i podeśle linka do postu.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 235
- Rejestracja: pt, 13 lip 2007, 08:27
- Motocykl: Honda CR250R 2002
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: TUCZNO
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ustawienie wałków rozrządu, kolor świecy, napięcie łancu
Świeca ma dobry kolor, ale co do zmiany jej na irydową to z doświadczenia powiem że yz400/426/450f nie lubią świec irydowych, szczególnie 426, najlepiej załóż NGK CR8E. Co do ustawienia rozrządu to przydałaby się lepsza fotka (z innej perspektywy) i tak jak przedmówca pisał, musiałbyś przestawić wałki o 180 stopni żeby krzywki obu wałków były wychylone do góry w przeciwne strony (na zewnątrz), tzn zrób taką fotkę:
http://www.tinypic.pl/qrfp28chunvm
Szukałem swojej fotki wałków, ale nie mogę znaleźć Łańcuszek zdecydowanie masz do wymiany, a co do jego napięcia, to jeżeli napinacz jest "puszczony" i silnik jest gotowy do pracy to łańcuszek między wałkami będzie "napięty jak struna".
Przestaw wałki i zrób lepszą fotkę, może zobaczymy coś więcej.
http://www.tinypic.pl/qrfp28chunvm
Szukałem swojej fotki wałków, ale nie mogę znaleźć Łańcuszek zdecydowanie masz do wymiany, a co do jego napięcia, to jeżeli napinacz jest "puszczony" i silnik jest gotowy do pracy to łańcuszek między wałkami będzie "napięty jak struna".
Przestaw wałki i zrób lepszą fotkę, może zobaczymy coś więcej.
szukam sponsora... ciekawe czy znajde
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawienie wałków rozrządu, kolor świecy, napięcie łancu
Kolego Kapik, mijasz się z prawdą, co do napięcia łańcuszka w tym motocyklu. Napisz jeszcze proszę na jakiej podstawie sądzisz, że łańcuch jest do wymiany?
-
Autor tematuYzgierf
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2015, 23:48
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawienie wałków rozrządu, kolor świecy, napięcie łancu
No czekam z niecierpliwością co wyjdzie z tej dyskusji nt. zużycia łancuszka
Co do fotek to jutro zrobię lepsze zdjęcia, troszkę obróce walki żeby własnie oznaczenie "E" było po stronie wydechu i "I" po stronie dolotu. Zobaczymy jak kropki pokryją się z głowicą. Jest to mój pierwszy 4t, i powiem że troszkę sie zaniepokoiłem że wałki są całkiem zle założone, dopiero teraz doszedłem że chodzi o to żeby je tylko obkręcić 8-[
Co do świecy irydowej to kupiłem denso dedykowaną pod wrf/yzf 400 i 426 - Mogę powiedzieć tylko że w porównaniu do starej moto łapie lepiej.
Została jeszcze sprawa gaznika. JAK Jak to się stało że ja do palenia podciągam dolne ssanie, a w oryginale dole jest to ciepłe ssanie. Oczywiście nic bym nie pisał gdyby tylko guziczki były pozamienianie dla czyjegoś widzimisie. Postaram się to prosto opisać poniżej
U mnie w gazniku:
- zimne ssanie, mały guznik na dole
- cieple ssanie, duży guzik u góry
W oryginale:
- zimne ssanie, mały guzik u góry
- ciepłe ssanie, duzy guzik na dole
Dodam że używam tak jak opisałem wyżej. Dla przykładu gdy odpale moto i testuje oba ssania to działają jak należy. Tzn zimne ssanie wzbogaca mieszanke i obroty idą w góre. Ciepłe zubaża mieszanke i silnik sie dławi...
Co do fotek to jutro zrobię lepsze zdjęcia, troszkę obróce walki żeby własnie oznaczenie "E" było po stronie wydechu i "I" po stronie dolotu. Zobaczymy jak kropki pokryją się z głowicą. Jest to mój pierwszy 4t, i powiem że troszkę sie zaniepokoiłem że wałki są całkiem zle założone, dopiero teraz doszedłem że chodzi o to żeby je tylko obkręcić 8-[
Co do świecy irydowej to kupiłem denso dedykowaną pod wrf/yzf 400 i 426 - Mogę powiedzieć tylko że w porównaniu do starej moto łapie lepiej.
Została jeszcze sprawa gaznika. JAK Jak to się stało że ja do palenia podciągam dolne ssanie, a w oryginale dole jest to ciepłe ssanie. Oczywiście nic bym nie pisał gdyby tylko guziczki były pozamienianie dla czyjegoś widzimisie. Postaram się to prosto opisać poniżej
U mnie w gazniku:
- zimne ssanie, mały guznik na dole
- cieple ssanie, duży guzik u góry
W oryginale:
- zimne ssanie, mały guzik u góry
- ciepłe ssanie, duzy guzik na dole
Dodam że używam tak jak opisałem wyżej. Dla przykładu gdy odpale moto i testuje oba ssania to działają jak należy. Tzn zimne ssanie wzbogaca mieszanke i obroty idą w góre. Ciepłe zubaża mieszanke i silnik sie dławi...
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawienie wałków rozrządu, kolor świecy, napięcie łancu
Świeca ma być CR8E, łańcuszek sprawdzisz gdy zdemontujesz wałki rozrządu.
-
Autor tematuYzgierf
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2015, 23:48
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawienie wałków rozrządu, kolor świecy, napięcie łancu
CR8E taką własnie miałem wczesniej, teraz mam denso IU24A
Z tego co mi wiadomo to NGK jak i Denso to cenione marki, także myślę że narazie swieca zostanie taka jaka jest - zwłaszcze że zainwestowałem w nią 50zł
Co do łancuszka.. To dajmy na to że zdjąłem juz wałki i zabieram się do sprawdzania, co robie?
Jeżeli zakładam wałki spowrotem, w identycznej pozycji jak wczesniej to muszę sprawdzać luzy zaworowe? Czy powinno wszystko grać? Pytam bo póki co zaczyna sie weekend, coś można platać.. A szczelinomierz jeszcze w sklepie na półce..
Z tego co mi wiadomo to NGK jak i Denso to cenione marki, także myślę że narazie swieca zostanie taka jaka jest - zwłaszcze że zainwestowałem w nią 50zł
Co do łancuszka.. To dajmy na to że zdjąłem juz wałki i zabieram się do sprawdzania, co robie?
Jeżeli zakładam wałki spowrotem, w identycznej pozycji jak wczesniej to muszę sprawdzać luzy zaworowe? Czy powinno wszystko grać? Pytam bo póki co zaczyna sie weekend, coś można platać.. A szczelinomierz jeszcze w sklepie na półce..
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ustawienie wałków rozrządu, kolor świecy, napięcie łancu
Pamiętaj o tym że zakładając wałki musisz je dokręcić kluczem dynamometrycznym (inaczej uszkodzisz głowicę).
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawienie wałków rozrządu, kolor świecy, napięcie łancu
Luzy się nie zmienią. Łańcuch chwytasz palcami, opuszczasz do cylindra, następnie podnosisz maksymalnie do góry. Sprawny łańcuch będzie wisiał "prosto", jeśli jest zużyty będzie wisiał nie równo. Będzie "pozacinany na nitach".
Jak wspomniałem już wcześniej, dałem już kiedyś na forum opis ze zdjęciami, jak to wygląda. Powodzenia :drinkers:
Jak wspomniałem już wcześniej, dałem już kiedyś na forum opis ze zdjęciami, jak to wygląda. Powodzenia :drinkers: