Problem z pierścieniem

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
Kajec
VIP
VIP
Posty: 1085
Rejestracja: ndz, 30 kwie 2006, 09:47
Motocykl: SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Stockholm[X]/Zielona Góra[]
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Problem z pierścieniem

Post autor: Kajec » sob, 14 lip 2007, 20:42

Składam własnie Dt 125 i jest zajebisty problem ...Górny pierścien nie wchodzi na swoje miejsce gdyż jest jakby za gruby i nawet pruba wbica lekko go jest ciężka , dolny jest ok tak jak powienien , nie da sie przez to włożyc tłoka do cylindra , CO TERAZ ? nie darady tłoka zwrócic . Szlifowac pierscien?....czy prubowac powiększyc bierznie w tłoku ?

Awatar użytkownika
kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » sob, 14 lip 2007, 22:30

Taki właśnie urok pierścieni w dt :?

Umnie koledzy szlifują pierścień papierem ściernym 800, jakoś działa :)
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

Awatar użytkownika
kaliszef
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 24
Rejestracja: śr, 2 maja 2007, 15:25
Motocykl: 450 f 08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: kaliszef » wt, 17 lip 2007, 08:08

Witam. Pewnie masz pierścienie trapezowe. Czasami trapezowy jest tylko dolny a czasami obydwa. Kombinuj zamieniaj przekładaj w różne strony, musi pasować.
MotorDoktor

Awatar użytkownika
Padi CR125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 1 sty 2007, 19:41
Motocykl: Honda CR 125R 2k3;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: >>>KMC <<<
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Padi CR125 » śr, 18 lip 2007, 02:57

nie możesz wciskać pierścienia na siłę, nie będzie spełniał swojej roli gdy będzie na chama wciśnięty, spróbuj go drugą stroną tak jak kolega radzi, rowków w tłoku raczej nie poszerzysz bo wyjdzie nierówno i będzie lipa, spróbuj papierem ściernym w ostateczności, pamiętaj że jak metal się rozgrzewa to się rozszerza weź pod uwagę że stal ma inną rozszerzalność cieplną od stopów aluminium z których jest tłok, jeżeli już uda się tobie spasować żeby ładnie wchodził we wtok w tłoku, włóż pierścień w cylinder sprawdź szczelinomierzem jaki jest luz pomiędzy dwoma końcami pierścienia, powinien wynosić w granicach od 0,25mm do maksymalnie 0,50mm; (jeżeli miał bym już szlifować położył bym papier ścierny na równiutką powierzchnie, kamień od szlifierki do tego za bardzo się nie nadaję, wyjdzie nie równo)
CR125R czy CRF250R

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”