Łuszczący się tłok KX 250 ocena.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
STNT92
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: czw, 1 sie 2013, 11:56
Motocykl: Kawasaki KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Budziechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Łuszczący się tłok KX 250 ocena.

Post autor: STNT92 » czw, 29 sty 2015, 16:58

Teraz pytanie : składać wszystko normalnie tylko usunąć nadmiar tego zaworu w cylindrze co zostawił ślad na tłoku i np zwiększyć dawkę paliwa czy robić coś jeszcze ?

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Łuszczący się tłok KX 250 ocena.

Post autor: amator » czw, 29 sty 2015, 23:28

Zawór musi być bezwarunkowo dopasowany do kształtu cylindra. trzeba go troszkę podpilować . Jest b. twardy ostry pilnik albo delikatnie flex. Szczelina zawór-tłok na wepchniętym maksymalnie do srodka zaworze nie wieksza jak 0,5-0,7mm. włóż sam pierscien do cylindra i popchnij denkiem tłoka aż do zaworu - wtedy najlepiej widać spasowanie zaworu. Nie odwalaj chały, miałes porobić i pokazać fotki tłoka i cylindra. Cylinder po tych zabiegach w słynnym M-T myłeś w benzynie? przedmuchałes spręzonym powietrzem? Podaj napisy z denka tłoka. :drinkers:

Autor tematu
STNT92
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: czw, 1 sie 2013, 11:56
Motocykl: Kawasaki KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Budziechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Łuszczący się tłok KX 250 ocena.

Post autor: STNT92 » pt, 30 sty 2015, 06:26

Tak cylinder był przemywany i przedmuchiwany przed montażem przynajmniej u mnie nie wiem w jakich warunkach się to odbywało u mechanika.

Góra cylindra :

http://speedy.sh/DE8su/DSC-0487.JPG
http://speedy.sh/vMqJQ/DSC-0488.JPG
http://speedy.sh/nHF2y/DSC-0489.JPG

Dół cylindra :

http://speedy.sh/8PbEs/DSC-0490.JPG
http://speedy.sh/q6GMJ/DSC-0491.JPG
http://speedy.sh/FmRH2/DSC-0492.JPG
http://speedy.sh/pfSUe/DSC-0493.JPG

Przytarty zawór wydechowy :
http://speedy.sh/VXk3W/DSC-0496.JPG

Tłok :

http://speedy.sh/j5hfd/DSC-0505.JPG
http://speedy.sh/bxW7E/DSC-0507.JPG
http://speedy.sh/GzwhM/DSC-0509.JPG
http://speedy.sh/Ru4WH/DSC-0516.JPG


Numer na tłoku : 8026DA 04801-47 Tłok - 66,35 pasowanie 00.6 mm

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Łuszczący się tłok KX 250 ocena.

Post autor: amator » sob, 31 sty 2015, 01:07

Nie ma dużego niepokoju, będzie żyć . :D
Po pierwsze podpiłować zawór w miejscach przetarć i sprawdzić z pierścieniem jak pisalem wcześniej.
Cylinder zanieś gdzieś do warsztatu żeby go pomierzyli- góra,środek ,dól , wynik podaj tutaj.
Tłok, sprawdź czy pierścienie pracuja swobodnie w rowku w okolicach gdzie są widoczne slady otarcia.
Czy te brązowe slady w kanałach ssacych pochodzą z wcześniejszej eksploatacji czy teraźniejszej?
Tłok mozna złozyć z powrotem ale nie jeździć na nim dłużej jak do 20 godzin, potem wymiana na nowy.
wydaje mi sie że lejesz za mało oleju do benzyny . Jakiego oleju używasz i w jakim stosunku?
Nie karm cylindra piaskiem, Tak jak w tej chwili widać do odkrytej komory wału korbowego spadają małe ziarenka piasku przyklejone do ramy i kabli pod zbiornikiem paliwa i potem masz rysy na płaszczu tłoka.
Przy skladaniu załóz nowa uszczelkę pod głowicę .
To pasowanie to chyba źle policzyłeś . Cylinder nominalny ma 66,40mm Twój tłok 66,35 różnica/ pasowanie wychodzi 0,05mm(pięć setek) a nie 00,6
I zapodanie zdjęc do wątku - masakra :axe:
Jeszcze jedna ważna sprawa. Ta świeca nie nadaje sie do 250'ki ma być swieca 8 (ósemka NGK, 24Denso) . Ta twoja 9 jest dobra ale do jakiejś setki.

Autor tematu
STNT92
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: czw, 1 sie 2013, 11:56
Motocykl: Kawasaki KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Budziechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Łuszczący się tłok KX 250 ocena.

Post autor: STNT92 » pn, 2 lut 2015, 16:53

A więc tak :

Dopasowałem dzisiaj zawór przy zdejmowaniu pierścieni drugi pierścień delikatnie łapie w miejscu otarcia a z pierwszym musiałem się troszkę dłużej pobawić bo siedział dość ciasno, jakimś małym pilniczkiem to zniwelować czy jest jakiś inny sposób? Co do pomiarów cylindra w mojej okolicy bardzo ciężko z takimi sprawami, objeździłem większość warsztatów w końcu znalazłem jednego magika któremu w każdym położeniu wychodziło 66,58 mm gdzie mój tłok ma 66,35 (poprawiam się) to sporo za dużo. Słyszałem jeszcze o jednym gościu który zajmuje się takimi sprawami to spróbuje jutro podjechać jeszcze do niego.

Jeżeli chodzi o brązowe ślady to przed wysyłką do M-T miał srebrny kolor wewnątrz (kanały itp) i z zewnątrz jak cylindry oferowane po regeneracji a powrócił do mnie cały brązowy jeżeli o to pytasz nie wiem czy dostałem kogo inne cylinder czy po prostu po obróbce jest taki efekt.

Mieszankę robię 1:30 33 ml na litr zawsze kupuje 5 l i dolewam 170 ml oleju ( IPONE SAMURAI )

Na tłoku były ziarenka piasku bo dotknąłem go w rękawiczce zazwyczaj staram się unikać brudu jak mogę. Zamówię uszczelki to jeszcze raz będę czyścił wszystko na nowo.

Wiem że galeria dupna więcej nie będę jej używał sorry sam chciałem coś sprawdzić z linków to się wkurzałem.

Aaaa i świeca Jest ( 8 ) NGK BR8EVX omyłkowo na szybko przepisałem świece z serwisówki do kx 125.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”