Gaźnik KX 100- keihin PE 26 problemy

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Maxym
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: okolice Myślenic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Gaźnik KX 100- keihin PE 26 problemy

Post autor: Maxym » sob, 17 sty 2015, 20:11

Witam!
Kx 100 mojego brata już po remoncie lecz jest bardzo dziwny problem z gaźnikiem a mianowicie ten gaźnik był całkowicie rozregulowany przed remontem szczególnie nie trzymał niskich obrotów (zaraz po kupnie) i nie zwracaliśmy zbytnio na to uwagi bo przecież remont był w planie.
Teraz po remoncie oddałem go do ustawienia bo sam nie mogłem za cholerę ustawić wolnych obrotów, motor wrócił od mechanika i ładnie trzyma wolne obroty lecz zalewa się po kilku minutach jazdy oraz nie wkręca się na wysokie obroty.
Motor zaskakująco dobrze idzie od wolnych na średnie obroty, ma moc można zmieniać biegi w górę aż do szóstki ale co z tego jeśli wkręca się na 60% możliwości, to jest 2T wiec wiadomo że musi iść górą.
Dodam jeszcze że motor pali ponad litr w 10 minut lekkiej jazdy enduro, dla porównania gas gas 280 który ma gaźnik 28 pali max szklankę w tym samym czasie.
Poziom paliwa ma być 19mm (+-1mm) i tak też jest ustawione zgodnie z zasadą że ustawia się to z przechylonym gaźnikiem po skosie bo jest ten amortyzujący cypelek w zaworku i pływak ma go lekko dotykać nie wginając za bardzo więc poziom paliwa raczej odpada.
Mechanik wymienił dyszę wolnych obrotów na 62 i to dało pożądany efekt tzn motor odpowiednio trzyma wolne obroty (nie mam starej dyszy i nie pamiętam jaka była)
Dysza główna 122, na tej dyszy przejeźdiliśmy kilka baków przed remontem i wkręcał się w miarę dobrze, dużo lepiej niż teraz.
Iglica na drugim rowku od góry (jest 5 rowków) więc iglica prawie na samym dole.
Świeca dedykowana BR9EG, na innych jest to samo, iskra ładna taka fioletowa, kompresja bardzo dobra, cylinder po szlifie na wossnerze lata, simmeringi nowe więc odpadają te części.
Motor oddaję spowrotem do tego mechanika za tydzień dopiero bo poszedł na urlop i do tego czasu chciałbym się zoriętować co by mogło być przyczyną takiego spalania i tego zalewania i nie wkręcania?
Więcej grzechów nie pamiętam...

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Gaźnik KX 100- keihin PE 26 problemy

Post autor: kris514 » sob, 17 sty 2015, 21:06

Zalewa czy przyciera? Sam mam motocykl na tulei i wiem że przy docieraniu lubi przyłapać tłok.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Autor tematu
Maxym
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: okolice Myślenic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaźnik KX 100- keihin PE 26 problemy

Post autor: Maxym » sob, 17 sty 2015, 21:26

Zalewa zdecydowanie, świeca mokra, motor pali jak czołg a z wydechu leje się wręcz nieprzepalony olej a po dodaniu gazu zasłona dymna, mieszanka 1:40 full syntetyk.
Więcej grzechów nie pamiętam...

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Gaźnik KX 100- keihin PE 26 problemy

Post autor: Majster128 » sob, 17 sty 2015, 22:28

Trzeba sprawdzić zawór iglicowy i gniazdo zaworu. Jeśli tam przepuszcza to żadna regulacja nie pomoże.

Autor tematu
Maxym
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: okolice Myślenic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaźnik KX 100- keihin PE 26 problemy

Post autor: Maxym » sob, 17 sty 2015, 22:44

Było sprawdzane tzn gniazdo wygląda w porządku a zawór iglicowy jest normalny, niewyrobiony, ładny stożek. Gdy dmucham w rurkę którą normalnie leci paliwo i poruszam sobie pływakiem góra-dół to mam pewność że zawór iglicowy działa poprawnie i nic nie przepuszcza gdy ma nawet niewielki nacisk pływaka więc to odpada. Sam bym chciał żeby to była jakaś pierdółka typu zaworek :|
Więcej grzechów nie pamiętam...

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Gaźnik KX 100- keihin PE 26 problemy

Post autor: Majster128 » sob, 17 sty 2015, 23:12

Sprawdź jeszcze stan oleju w skrzyni i płynu w chłodnicy.

Autor tematu
Maxym
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: okolice Myślenic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaźnik KX 100- keihin PE 26 problemy

Post autor: Maxym » sob, 17 sty 2015, 23:18

Też o tym pomyślałem, w skrzyni olej prawie na pewno się nie przedostaje bo simmering nowy, między karterami nie ma uszczelki bo nie ma jej być fabrycznie tak zaprojektowali, składane na paście DIRKO więc powinno być ok, zresztą nie ma przedmuchów do skrzyni. Co do chłodnicy to sam się zastanawiam jeszcze ale ciężko to sprawdzić bo pasowało by pojeździć więcej żeby powiedzieć że na pewno z chłodnicy ubywa płynu a nie da się jeździć bo zalewa.
Motor spala okropne ilości paliwa i cały czas myślę że głównym winowajcą jest gaźnik.
Więcej grzechów nie pamiętam...

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Gaźnik KX 100- keihin PE 26 problemy

Post autor: Majster128 » sob, 17 sty 2015, 23:52

Będziemy sobie gdybać czy coś sprawdzisz?
Diagnozowanie usterki polega na stopniowym wykluczaniu poszczególnych możliwości.
Jak już SPRAWDZISZ stan oleju i płynu to powiedz czy jakim kącie pochylenia motocykla zaczyna się lać paliwo z przelewów.

Autor tematu
Maxym
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: okolice Myślenic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaźnik KX 100- keihin PE 26 problemy

Post autor: Maxym » ndz, 18 sty 2015, 01:07

Ciężko coś sprawdzić skoro nie da się za bardzo pojeździć nieprawdaż? Po przejechaniu tego co mogłem a w zasadzie byłem w stanie ze skrzyni oraz chłodnicy nie ubyło oleju i płynu, w oczku jest go tyle co było tzn motocykl w pionie i olej jest w połowie oczka a z chłodnicy też nie zauważyłem ubytku płynu chłodniczego, żeberka zalane tak samo jak były. Pragnął bym zauważyć że przejechane było nie więcej niż pół godziny spokojnej jazdy i w tym czasie spalił prawie 10 litrów paliwa. Jutro sprawdzę przy jakim przechyleniu przelewa i dam znać.
Więcej grzechów nie pamiętam...

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Gaźnik KX 100- keihin PE 26 problemy

Post autor: amator » ndz, 18 sty 2015, 01:09

Witam!

Motor zaskakująco dobrze idzie od wolnych na średnie obroty, ma moc można zmieniać biegi w górę aż do szóstki ale co z tego jeśli wkręca się na 60% możliwości, to jest 2T wiec wiadomo że musi iść górą.
Co za bzdury opowiadasz a w trialu 2T to jaka góre masz ?
Dodam jeszcze że motor pali ponad litr w 10 minut lekkiej jazdy enduro, dla porównania gas gas 280 który ma gaźnik 28 pali max szklankę w tym samym czasie.
A co ma srednica gaznika do ilości spalanej benzyny. Równiez sam w swoich postach pisałes ze taki gas z 280 cm wyciaga ledwo 20 koni , jakie sa jego obroty maxymalne?. Wiec tam silnik nie jest wyzyłowany i nie potrzebuje tyle paliwa co w crossie . Tą kawę nie próbuj na jeżdzeniu enduro tylko ma być a'la tor nawet łąka żeby on sie zagrzał. Nie odkręcacie gazu i dlatego leci z tłumika.
Mechanik wymienił dyszę wolnych obrotów na 62 i to dało pożądany efekt tzn motor odpowiednio trzyma wolne obroty (nie mam starej dyszy i nie pamiętam jaka była)
Dysza główna 122, na tej dyszy przejeźdiliśmy kilka baków przed remontem i wkręcał się w miarę dobrze, dużo lepiej niż teraz.
Iglica na drugim rowku od góry (jest 5 rowków) więc iglica prawie na samym dole.
Według serwisówki dysza W.O. powinna być w okolicach 40 a głowna około 138, iglica jak wszędzie i zawsze środek . tam w gaźniku jest wszystko ustawione na skąpo a wolne obroty za bogato. Mysle ze bardziej was boli że on tyle paliwa pali niż nie jedzie.
kompresja bardzo dobra, cylinder po szlifie na wossnerze

Wossner to pierwszy tłok , który najpredzej zaciera sie na tulei. No jak po szlifie to raczej tuleję szlifowałes a nie nicasil, a jak tuleja to trzeba zawsze dopasować zawór żeby prwawidłowo pracował w swoim rowku - zakresie ruchu . I ja myslę że tam coś jest nie tak z tym zaworem tzn. jest on zamkniety albo nie otwiera sie do końca i moto chodzi na wolnych i daje sie odkręcać do srodka obrotów a potem nie jedzie pałnym gazem. Zdejmij cylinder wraz z głowica jeszcze raz i zajrzyj do jego wnętrza i na powierzchnie tłoka , ale zdejmij a nie zagladanie przez wydech. Wyczyść tez dyfuzor z niespalonego oleju.

Maxym, nie chce cie urazic/skrzywdzić :goodman: . Napisałeś juz dużo postów w swojej karierze na F_mx często rzeczowych, fachowych. Dajesz innym całkiem dobre i fachowe porady , wydawać by sie mogło ze mechanike masz w jednym paluszku a tu widze że to wszystko to blichtr, fikcja, wiedza teoretyczna , może kopiuj - wklej? , i jak dochodzi co do czego to wykladasz sie na prostych rzeczach a naprawę zlecasz mechanikowi na zewnątrz. Jak czytałem historie o dzwigni amotryzatora to to dało mi do myslenia że twoja wiedza to nie twoja wiedza tylko: gas gas jest wujka a kawa brata :---)

Autor tematu
Maxym
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: okolice Myślenic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaźnik KX 100- keihin PE 26 problemy

Post autor: Maxym » ndz, 18 sty 2015, 01:36

Ej co ty chłopie chcesz ode mnie? Po to jest forum żeby pytać, dałem mechanikowi bo nijak nie mogłem się dogadać z tym gaźnikiem.
No dobra może 2t nie musi iść górą, zgadzam się ale ja wiem jak ma chodzić silnik w takiej secie, nawet po głupich filmikach na YT można porównać z tym co ma być a z tym co brat ma.
Czy ty myślisz że ja nic nie ogarniam, motor ewidentnie żre paliwo jak lokomotywa, wiem bo mam porównanie do kx 125, husqvarny 125, gas gasa txt 280, yamahy 450, huski 250 więc nie próbuj mi wmawiać że jestem żyd bo chciałbym motor co wącha paliwo.
Kawa była już próbowana na dłuuugich odcinkach z zakrętami na całej piździe i efekt był ten sam, zalewanie, nie wkręcał się itd więc to nie chodzi o styl jazdy.
Serwisówka podaje co do iglicy 2nd from top a zresztą to nie są sztywne ustawienia bo każdy silnik jest inny.
Bardzo ufam wossnerowi bo nigdy nie zawiódł więc go mu wsadziłem, nie było zbyt dużego wyboru zresztą, ich tłoki są porządnie wykonane więc nie sądzę żeby się coś rypło.
Nie jestem mechanikiem, uczę się na wiertnika i co z tego, mechanikę ogarniam szczególnie 2t, nie wiem czemu myślisz że daje rady metodą kopiuj-wklej bo nigdy tego nie robiłem, tak owszem u mnie w rodzinie są 3 triale w sumie to już 2 i przewinęło się trochę innych motorów, co z tego? Chyba można zapodawać przykłady niekoniecznie swoje...
O tej dźwigni pisał mój brat bo mu to poleciłem że skoro nie wymyśliliśmy nic razem to może mu coś podpowiedzą na forum bo jest kilku konkretnych gości, ale skończyło się na tym że przez przypadek doszliśmy że pewna część została założona na odwrót o 180stopni. Aha no i ten silnik jest starszego typu, nie ma zaworu wydechowego więc to też odpada. Co chcesz jeszcze wiedzieć bo czuję się jakbym się musiał bronić przed twoimi fałszywymi oskarżeniami :shock: :shock:
Więcej grzechów nie pamiętam...

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Gaźnik KX 100- keihin PE 26 problemy

Post autor: kris514 » ndz, 18 sty 2015, 16:24

Panowie a może tak bez nerwów? Z jednej strony Maxym jeśli się tak znasz to czemu sam nie rozwiązujesz tego problemu, z drugiej tak forum jest po to by charytatywnie pomagać ludziom którzy mają problem ze sprzętem. Nie podałeś roku produkcji tego motocykla, a taka informacja też się czasem przydaje. Jeśli się nie mylę to w 1998r posiadał taki gaźnik, dysza główna sądząc po rozpisce części powinna być w zakresie od 120 do 135 (fabrycznie 125), dysza wolnych w przedziale 52-60 a fabrycznie 55. Iglica powinna być N5HF. Jeszcze raz apeluję o powstrzymanie nerwów w końcu lepsze :drinkers: niż :axe: :D
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”