Brakująca cześć w Sprzęgle!!!!!!!
-
Autor tematuSzuwar
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: ndz, 1 lip 2007, 22:20
- Motocykl: KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Żółtnica
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Brakująca cześć w Sprzęgle!!!!!!!
Gdy rozbierałem sprzęgło w suzuki rm 250 95 rok wujek powiedzial mi że brakuje jego zdaniem pewnego bolca.Chodzi mi o tego między nakrętką od kosza sprzęgłowego a dekielkiem gdzie wchodzą sprężyny.Twierdzi że tam powinien być jeszcze bolec i to jest przyczyną nie wysprzęglania .
KTM EXC 520 2001 rok.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Hehe, no proszę, nawet Suzuki stosowało system podciągania docisku przez wałek z naciętymi zębami, i łożysko oporowe. Tak jest w CZ cross 250, 380.
Ale do rzeczy. Szuwar, napisałeś wcześniej, że włożyłeś grubsze tarcze. To oczywiste, że to m.in. może powodować ciągnięcie sprzęgła. Poza tym jeśli masz wystukany kosz, a masz, to także nie sprzyja rozłączaniu tarczek sprzęgłowych. I rzecz nie jest w tym bolcu, jak napisał MXrool, bo częściowo sprzęgło działa. Gdyby tego elementu, o którym MXrool pisze, nie było, wtedy w ogóle sprzęgło by nie działało. Miałbyś luźną klamkę.
Możesz spróbować przestawić na frezach zębatkę zabierającą(nr 16 na fiszce) ten bolec(nr 13 na fiszce), który odciąga docisk. Mogą być wyrobione te elementy, i też nie będzie do końca wysprzęglać. Może być zużyte to łożysko (nr 15 na fiszce), które jest pod bolcem.
Generalnie jest sporo elementów, które należy obejrzeć i zweryfikować stan ich zużycia.
Ale do rzeczy. Szuwar, napisałeś wcześniej, że włożyłeś grubsze tarcze. To oczywiste, że to m.in. może powodować ciągnięcie sprzęgła. Poza tym jeśli masz wystukany kosz, a masz, to także nie sprzyja rozłączaniu tarczek sprzęgłowych. I rzecz nie jest w tym bolcu, jak napisał MXrool, bo częściowo sprzęgło działa. Gdyby tego elementu, o którym MXrool pisze, nie było, wtedy w ogóle sprzęgło by nie działało. Miałbyś luźną klamkę.
Możesz spróbować przestawić na frezach zębatkę zabierającą(nr 16 na fiszce) ten bolec(nr 13 na fiszce), który odciąga docisk. Mogą być wyrobione te elementy, i też nie będzie do końca wysprzęglać. Może być zużyte to łożysko (nr 15 na fiszce), które jest pod bolcem.
Generalnie jest sporo elementów, które należy obejrzeć i zweryfikować stan ich zużycia.
-
Autor tematuSzuwar
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: ndz, 1 lip 2007, 22:20
- Motocykl: KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Żółtnica
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Więc jest wszystko w porządku i nie muszę się martwic że czegoś mi brakuje jedynie poszukać przyczyny nie wysprzęglania.Dzięki LEŚNIK za te fotki dzieki nim poznałem dokładną budowę sprzęgła i faktycznie sprzęgło jest wypychane na zewnątrz a nie wciskane do środka.Wielkie dzieki Panowie!!!!
KTM EXC 520 2001 rok.