Brakująca cześć w Sprzęgle!!!!!!!

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Szuwar
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: ndz, 1 lip 2007, 22:20
Motocykl: KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żółtnica
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Brakująca cześć w Sprzęgle!!!!!!!

Post autor: Szuwar » pn, 9 lip 2007, 23:10

Gdy rozbierałem sprzęgło w suzuki rm 250 95 rok wujek powiedzial mi że brakuje jego zdaniem pewnego bolca.Chodzi mi o tego między nakrętką od kosza sprzęgłowego a dekielkiem gdzie wchodzą sprężyny.Twierdzi że tam powinien być jeszcze bolec i to jest przyczyną nie wysprzęglania .
KTM EXC 520 2001 rok.

Autor tematu
Szuwar
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: ndz, 1 lip 2007, 22:20
Motocykl: KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żółtnica
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Szuwar » pn, 9 lip 2007, 23:22

i przez to może mi źle wysprzęglać????Mi wysprzęglik trzyma się tylko na takim pierścieniu.Czy kupię tylko taki sam bolec.
KTM EXC 520 2001 rok.

Autor tematu
Szuwar
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: ndz, 1 lip 2007, 22:20
Motocykl: KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żółtnica
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Szuwar » pn, 9 lip 2007, 23:37

Ja w rm mam wysprzęglik i sprzęgło po tej samej stronie wiec brakujący bolec powinien mieć ok 3 cm.Taki długi bolec to miałem w dr 250.Coś namieszałeś MXrool.
KTM EXC 520 2001 rok.

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » wt, 10 lip 2007, 11:06

Hehe, no proszę, nawet Suzuki stosowało system podciągania docisku przez wałek z naciętymi zębami, i łożysko oporowe. Tak jest w CZ cross 250, 380.
Ale do rzeczy. Szuwar, napisałeś wcześniej, że włożyłeś grubsze tarcze. To oczywiste, że to m.in. może powodować ciągnięcie sprzęgła. Poza tym jeśli masz wystukany kosz, a masz, to także nie sprzyja rozłączaniu tarczek sprzęgłowych. I rzecz nie jest w tym bolcu, jak napisał MXrool, bo częściowo sprzęgło działa. Gdyby tego elementu, o którym MXrool pisze, nie było, wtedy w ogóle sprzęgło by nie działało. Miałbyś luźną klamkę.
Możesz spróbować przestawić na frezach zębatkę zabierającą(nr 16 na fiszce) ten bolec(nr 13 na fiszce), który odciąga docisk. Mogą być wyrobione te elementy, i też nie będzie do końca wysprzęglać. Może być zużyte to łożysko (nr 15 na fiszce), które jest pod bolcem.
Generalnie jest sporo elementów, które należy obejrzeć i zweryfikować stan ich zużycia.

Autor tematu
Szuwar
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: ndz, 1 lip 2007, 22:20
Motocykl: KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żółtnica
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Szuwar » wt, 10 lip 2007, 15:58

Więc jest wszystko w porządku i nie muszę się martwic że czegoś mi brakuje jedynie poszukać przyczyny nie wysprzęglania.Dzięki LEŚNIK za te fotki dzieki nim poznałem dokładną budowę sprzęgła i faktycznie sprzęgło jest wypychane na zewnątrz a nie wciskane do środka.Wielkie dzieki Panowie!!!!
KTM EXC 520 2001 rok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”