RMZ 450 2009r stukanie

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
marcin4
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: ndz, 16 gru 2007, 09:08
Motocykl: KTM SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: RMZ 450 2009r stukanie

Post autor: marcin4 » czw, 18 gru 2014, 20:05

Kolego postaw motocykl i sprawdź czy amortyzator nie ma luzów też na boki. Złap za tą bańkę z gazem i poruszaj na boki. Tam oprócz łożyska na górze, uchwyt amortyzatora trochę się wyciera i to widać jeśli zdejmiesz tłumik , i odchylisz stelaż do tyłu , możesz to stwierdzić. Jeśli wyeliminujesz przyczyny zewnętrzne to zdejmij pokrywę głowicy sprawdź zawory i tu ważne czy luz się nie zwiększył.

Autor tematu
mateusz.semczak1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 33
Rejestracja: wt, 21 sty 2014, 20:41
Motocykl: crf 450 15r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 450 2009r stukanie

Post autor: mateusz.semczak1 » czw, 18 gru 2014, 20:18

Nie wiem jakie luzy były ustawione bo moto mam tydzień i tam jeszcze nie zaglądałem. Serwisowka mówi "IN. : 0.09 – 0.16 mm (0.004 – 0.006 in)
EX. : 0.17 – 0.24 mm (0.007 – 0.009 in) czyli ssące powinny mieć od 0.09-0.16 a wartość w nawiasie oznacza +-?

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: RMZ 450 2009r stukanie

Post autor: kris514 » czw, 18 gru 2014, 21:16

a wartość w nawiasie oznacza inną jednostkę miary tak samo jak masz cale i centy metry.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Autor tematu
mateusz.semczak1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 33
Rejestracja: wt, 21 sty 2014, 20:41
Motocykl: crf 450 15r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 450 2009r stukanie

Post autor: mateusz.semczak1 » czw, 18 gru 2014, 21:31

Ahaaa rozumiem w crf miałem tak ze było określone np 0.16 +-0.03 a tutaj taki zakres..

MAJKUSS
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 44
Rejestracja: ndz, 24 mar 2013, 17:40
Motocykl: CRF 450 08', URAL, WSK, GSXR
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kleszczele/Białystok/Hajnówka
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 450 2009r stukanie

Post autor: MAJKUSS » czw, 18 gru 2014, 22:50

mateusz.semczak1 pisze:Majkuss w twoim moto wymieniłeś parę części ale twoim zdaniem co wywydawało taki dźwięk jak na dołączonym filmiku przez ciebie ?
U mnie winowajcą stukania były posypane łożyska wałka wyrównowyważającego plus lekkie ocieranie łańcuszka rozrządu o cylinder ale główną przyczyna to łożyska. Stuki na wolnych, jak sprawdzałem łożyska o ręką wydawały dźwięk.

Autor tematu
mateusz.semczak1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 33
Rejestracja: wt, 21 sty 2014, 20:41
Motocykl: crf 450 15r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 450 2009r stukanie

Post autor: mateusz.semczak1 » czw, 18 gru 2014, 22:58

Po długim czasie wziąłem się za tą moja RMz, rozkręciłem trochę i kosz wyszedł do wymiany, tarczki wyrobily duży luz i sam kosz ma luz na łożysku i tulejce. Teraz mam pytanie odnośnie moje filmiku, czy to luz na korbie ? Na filmiku bardzo mocno to słychać w realu nie słychac aż tak bardzo.

https://www.youtube.com/watch?v=9zQ_52GlrfU

Proszę o pilna odp. Dzięki

Patryyyyyk
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: czw, 19 mar 2015, 21:47
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 450 2009r stukanie

Post autor: Patryyyyyk » czw, 19 mar 2015, 21:54

Mi to wyglada na luz na korbie ale niech bardziej doswiadczeni powiedzą ;)

Rysiu1888
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: pt, 20 mar 2015, 21:10
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 450 2009r stukanie

Post autor: Rysiu1888 » pt, 20 mar 2015, 21:39

"mateusz.semczak1" dowiedziałeś się co było przyczyną stuków bo mam podobnie w swojej rmz ;/

Autor tematu
mateusz.semczak1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 33
Rejestracja: wt, 21 sty 2014, 20:41
Motocykl: crf 450 15r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 450 2009r stukanie

Post autor: mateusz.semczak1 » sob, 21 mar 2015, 17:07

"Rysiu1888" niestety jeszcze sam nie wiem co było przyczyną.. Nagrałem filmik w którym jest luz prawdopodobnie na korbie ale nikt jeszcze tego nie potwierdził ;/

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 450 2009r stukanie

Post autor: andrzej555 » sob, 21 mar 2015, 18:14

Kolego wyeliminuj wszystko co możliwe bez zdejmowania głowicy,a w silniku to możesz mieć luz na korbie,sworzniu tłoka,owal tłoka czyli stukanie przy pewnych obrotach zanikające przy innych i milion innych polskich patentów :D
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

Autor tematu
mateusz.semczak1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 33
Rejestracja: wt, 21 sty 2014, 20:41
Motocykl: crf 450 15r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 450 2009r stukanie

Post autor: mateusz.semczak1 » sob, 21 mar 2015, 19:49

"Andrzej555" staram sie wyeliminować wszystko co możliwe ale jak widać wyciągnąłem kosz więc kręcąc wałem chodzi tylko tłok i rozrząd.. Moim zdaniem to luz gdzieś na korbie tylko czy jest możliwość sprawdzenia tego bez ściągania głowicy ?

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 450 2009r stukanie

Post autor: andrzej555 » ndz, 22 mar 2015, 08:31

To kręcenie raczej nic nie da gdybyś miał tam taki luz jak na filmie słychać dawno korba by ci bokiem wyszła przy odkręceniu manety,panewke najlepiej wyczuć jadąc na wyższym biegu wolno i powoli przyśpieszasz wtedy obciążasz wał ,ale ciężko to tak wytłumaczyć.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”