KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
Kolego jeśli rzeczywiście kierowałeś się tabelką to musisz wiedzieć że dyszę wolnych 50 stosuje się tylko w przedziale temperatury od -7 do -20 na poziomie morza, jeśli jak piszesz kierowałeś sie tabelką i ustawiłeś gaźnik pod takie parametry powinieneś zastosować dyszę główną 180 ,iglice NOZE ,śruba mieszanki na 1 obrót, tymczasem twoje ustawiena są z sufitu. Te maszyny wychodzą z fabryki na ustawieniach: dysza główna 170, dysza wolnych 45, iglica NOZG, położenie iglicy 3, śruba mieszanki 1,5 obrotu, są to ustawienia dla temp. 16-25 stopni od 300 do 750 m. Twoje ustawienia były by do przełknięcia dla gaźnika PWK38 ale jeśli twoja maszyna jest z 2008r to masz tam PWK36. Należy również wziąść pod uwagę zużycie gaźnika co jak pewnie wiesz (a może niekoniecznie ) powoduje że gaźnik podaje bogatszą mieszankę, konkludując masz rozregulowany gaźnik podający za BOGATĄ MIESZANKĘ, pomijam fakt że fabryczne ustawienia zalecane przez producenta są celowo bogatsze. Moja propozycja ustaw gaźnik tak: dg 172, dw 45, iglica NOZG, pozycja 3, 1,5 obrotu, ale to tylko propozycjaAdeptMX pisze:ghollum:
-dysza główna 175
-dysza niskich 50
-iglica NOZ D
-położenie iglicy 5
-mieszanka odkręcona na 0.75
Wydaje mi się że inżynierowie KTM'a mają te ustawienia w jednym palcu i wiedzą jak i co pod daną temperaturę ale to tylko moje skromne zdanie.
-
Autor tematuAdeptMX
- Mistrz prostej
- Posty: 83
- Rejestracja: sob, 26 kwie 2014, 10:57
- Motocykl: KTM EXC 250-F '08
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
gumis:
Spoko wezmę się za te dysze chociaż podejrzewam że samemu ciężko będzie trafić w odpowiedni dobór dysz, gorzej jak ustawie za ubogą mieszankę i nicasil dostanie w dupę :-/
ghollum:
Te ustawienia nie są z sufitu tylko biorą się z tego że mieszkam w WIELKOPOLSCE a nie a tam teren nie sięga 300-750 m. n. p. m
Dodam jeszcze że koleś od którego go kupiłem na wystawił go jako sx i pierwsze dysze ustawiałem pod sx czyli pwk 38 dopiero po czasie doszedłem że to jest exc Mało tego wydaję mi się że mieszankę paliwową muszę dać 1:60 a nie jak do tej pory dawałem 1:40 tak bynajmniej KTM podaję.
Spoko wezmę się za te dysze chociaż podejrzewam że samemu ciężko będzie trafić w odpowiedni dobór dysz, gorzej jak ustawie za ubogą mieszankę i nicasil dostanie w dupę :-/
ghollum:
Te ustawienia nie są z sufitu tylko biorą się z tego że mieszkam w WIELKOPOLSCE a nie a tam teren nie sięga 300-750 m. n. p. m
Dodam jeszcze że koleś od którego go kupiłem na wystawił go jako sx i pierwsze dysze ustawiałem pod sx czyli pwk 38 dopiero po czasie doszedłem że to jest exc Mało tego wydaję mi się że mieszankę paliwową muszę dać 1:60 a nie jak do tej pory dawałem 1:40 tak bynajmniej KTM podaję.
Motocross ! FOREVER ...
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
Kolego SX ma gaźnik PWK39 to po pierwsze, po drugie średnia wysokość twojego regionu to 170m więc jeśli uwzględnimy temp. 6-15 stopni twoje ustawienia są z sufitu,po trzecie możesz wybrać dowolną kombinacje temeratury i wysokości a i tak ustawienia twojego gaźnika są z sufitu i nijak się mają do tabelki na którą sie powołujesz. Ogólnie mam dość wytykania ci błędów, szkoda mojego czasu rób co ci się żywnie podoba "I'm out".
-
Autor tematuAdeptMX
- Mistrz prostej
- Posty: 83
- Rejestracja: sob, 26 kwie 2014, 10:57
- Motocykl: KTM EXC 250-F '08
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
OKEJ boss nie potrzebuje łaski od Ciebie i dzieki za fatygę. POZDROghollum pisze:Kolego SX ma gaźnik PWK39 to po pierwsze, po drugie średnia wysokość twojego regionu to 170m więc jeśli uwzględnimy temp. 6-15 stopni twoje ustawienia są z sufitu,po trzecie możesz wybrać dowolną kombinacje temeratury i wysokości a i tak ustawienia twojego gaźnika są z sufitu i nijak się mają do tabelki na którą sie powołujesz. Ogólnie mam dość wytykania ci błędów, szkoda mojego czasu rób co ci się żywnie podoba "I'm out".
Motocross ! FOREVER ...
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 194
- Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 12:49
- Motocykl: cr250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
Zimowe regulacje na nic się zdadzą, skup się na sprawności zaworu wydechowego i podzespołów. Ciężko dogrzać silnik przy tej temperaturze. Cyba że nastawiasz się na jazdę zimą.
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 301
- Rejestracja: sob, 3 kwie 2010, 21:28
- Motocykl: Crf 250x
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Naprawa/Jordanów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
a jaki olej lejesz do mieszanki i w jakich proporcjach ?? może ewentualnie woda tez gdzies jest w paliwie i odzywa podczas jazdy w chłodnych warunkach . Albo mogą byś również ustawienia gaźnika i zaworu wydechowego. jak zaczniesz grzebać we wszystkim naraz i kręcić w lewo i w prawo to cięzko ci sie będzie z tym dogadać jeszcze mając taki ziąb na zewnątrz. inaczej takie rzeczy robi sie w lecie a inaczej w sezonie zimowym. zacznij od najprostszych rzeczy czyli sprawdź paliwo , zrób odpowiednią mieszanke z odpowiednim olejem . ustawienia gaźnika tak jak w książce i od tego dopiero zaczynasz regulacje takie dokładniejsze . Ale to i tak jest kicha cały czas bo jest zima i ani go dogrzać dobrze ani sprawdzić. regulacje wymagają cierpliwości i czasu oraz odpowiednich WARUNKÓW na zewnątrz. co z tego ze w garażu będzie podustawiany a w jeździe bedzie kicha.. wiem bo wałkowałem już to wiele razy . trzeba jeździć i jeszcze raz jeździć podczas regulacji i musi być optymalna temperatura
Obecnie Honda CRF 250x 2006
-
Autor tematuAdeptMX
- Mistrz prostej
- Posty: 83
- Rejestracja: sob, 26 kwie 2014, 10:57
- Motocykl: KTM EXC 250-F '08
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
Nie nie W zimę to będę go przeglądał a nie jeździł. Ogólnie za 1.8 mth mam wymianę tłoka. Zrobię to i byle do wiosny :finga:pt77 pisze:Zimowe regulacje na nic się zdadzą, skup się na sprawności zaworu wydechowego i podzespołów. Ciężko dogrzać silnik przy tej temperaturze. Cyba że nastawiasz się na jazdę zimą.
Jak już wyżej pisałem proporcja oleju to 1:40 a to dlatego że koleś od którego kupiłem moto wystawił go jako sx a dopiero z tydzień temu skapnąłem się że to jest exc :rolleyes: W sobotę dam mu proporcję 1:60 taką jak podaje KTM i zobaczymy co się będzie działo.motorider7 pisze:a jaki olej lejesz do mieszanki i w jakich proporcjach ?? może ewentualnie woda tez gdzies jest w paliwie i odzywa podczas jazdy w chłodnych warunkach . Albo mogą byś również ustawienia gaźnika i zaworu wydechowego. jak zaczniesz grzebać we wszystkim naraz i kręcić w lewo i w prawo to cięzko ci sie będzie z tym dogadać jeszcze mając taki ziąb na zewnątrz. inaczej takie rzeczy robi sie w lecie a inaczej w sezonie zimowym. zacznij od najprostszych rzeczy czyli sprawdź paliwo , zrób odpowiednią mieszanke z odpowiednim olejem . ustawienia gaźnika tak jak w książce i od tego dopiero zaczynasz regulacje takie dokładniejsze . Ale to i tak jest kicha cały czas bo jest zima i ani go dogrzać dobrze ani sprawdzić. regulacje wymagają cierpliwości i czasu oraz odpowiednich WARUNKÓW na zewnątrz. co z tego ze w garażu będzie podustawiany a w jeździe bedzie kicha.. wiem bo wałkowałem już to wiele razy . trzeba jeździć i jeszcze raz jeździć podczas regulacji i musi być optymalna temperatura
Olej to motorex cross power 2 t. Jak sądzisz to że mi wycieka olej na łączeniu dyfuzor/cylinder to może być z winy właśnie za dużej proporcji oleju jak i tego że mi moto przerywa?
Motocross ! FOREVER ...
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 194
- Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 12:49
- Motocykl: cr250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
Dobrze że powiedziałeś o wymianie tłoka za 1.8Mth, przejrzyj wszystko, wymień tłok i po zimie będziemy myśleć. W trakcie przeglądów może coś wyjdzie.
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 301
- Rejestracja: sob, 3 kwie 2010, 21:28
- Motocykl: Crf 250x
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Naprawa/Jordanów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
Kolego nie wykluczam błędnej proporcji.. baaaa wręcz uważam że to właśnie jest przyczyną. Zbyt duża ilość oleju w mieszance spowoduje jego złe spalanie i czesto wylewa sie właśnie przy tym połączeniu . nieraz nawet leje sie z tłumika albo pluje olejem niespalonym. Świeca też wtedy dostaje po dupie. nieraz też tak może być że mało sie ciśnie motorem tylko purka rekreacyjnie ale to wykluczam. pozdrawiamAdeptMX pisze:pt77 pisze: Jak już wyżej pisałem proporcja oleju to 1:40 a to dlatego że koleś od którego kupiłem moto wystawił go jako sx a dopiero z tydzień temu skapnąłem się że to jest exc :rolleyes: W sobotę dam mu proporcję 1:60 taką jak podaje KTM i zobaczymy co się będzie działo.
Olej to motorex cross power 2 t. Jak sądzisz to że mi wycieka olej na łączeniu dyfuzor/cylinder to może być z winy właśnie za dużej proporcji oleju jak i tego że mi moto przerywa?
Obecnie Honda CRF 250x 2006
-
Autor tematuAdeptMX
- Mistrz prostej
- Posty: 83
- Rejestracja: sob, 26 kwie 2014, 10:57
- Motocykl: KTM EXC 250-F '08
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
Jutro jeszcze wyjadę te 1.8mth żeby na liczniku było pełne 20 mth a później robię kapitalny remont. POZDRO!pt77 pisze:Dobrze że powiedziałeś o wymianie tłoka za 1.8Mth, przejrzyj wszystko, wymień tłok i po zimie będziemy myśleć. W trakcie przeglądów może coś wyjdzie.
Jutro kupuję olej, robię proporcję 1:60 i dam znać czy będzie przerywał + to że dyfuzorem olej wychodzi POZDRO!motorider7 pisze:Kolego nie wykluczam błędnej proporcji.. baaaa wręcz uważam że to właśnie jest przyczyną. Zbyt duża ilość oleju w mieszance spowoduje jego złe spalanie i czesto wylewa sie właśnie przy tym połączeniu . nieraz nawet leje sie z tłumika albo pluje olejem niespalonym. Świeca też wtedy dostaje po dupie. nieraz też tak może być że mało sie ciśnie motorem tylko purka rekreacyjnie ale to wykluczam. pozdrawiamAdeptMX pisze:pt77 pisze: Jak już wyżej pisałem proporcja oleju to 1:40 a to dlatego że koleś od którego kupiłem moto wystawił go jako sx a dopiero z tydzień temu skapnąłem się że to jest exc :rolleyes: W sobotę dam mu proporcję 1:60 taką jak podaje KTM i zobaczymy co się będzie działo.
Olej to motorex cross power 2 t. Jak sądzisz to że mi wycieka olej na łączeniu dyfuzor/cylinder to może być z winy właśnie za dużej proporcji oleju jak i tego że mi moto przerywa?
Motocross ! FOREVER ...
-
- Mistrz prostej
- Posty: 146
- Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
- Motocykl: 125 sx
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
Kombinujesz jak koń pod górę, a i tak nic z tego nie wyjdzie. Masz nie wyregulowany gaźnik do panujących warunków, nie umiesz interpretować tabelki, nie stosujesz się do rad doświadczonych mechaników którzy już zabrali głos.
Nie rób żadnej mieszanki 1:60 tylko kup olej: CASTROL Power 1 Racing 2T i na 5 litrów paliwa wlej dokładnie odmierzone 125ml (0,125 litra) tego oleju.
Sprawdź ten zawór wydechowy, a przede wszystkim jego sterowanie.
Wyreguluj gaźnik do panujących warunków i wiedz, że jego regulacja nie ograniczy się tylko do wkręcenia odpowiednich dysz iglicy i pokręcenia śrubką, przy tak rozklekotanym gaźniku trzeba czegoś więcej niż tych umiejętności.
Uszczelnić dyfuzor z cylindrem, a dokładniej z flanszą to nie jest żadna filozofia trzeba pokombinować z grubością oringów i problem zniknie. Sprawdź w oknie flanszy do której wchodzi dyfuzor czy na okręgu są jeszcze rowki na oringi powinny być na całym obwodzie, jak ich nie ma to też jeszcze nic straconego. Zwykłe czarne oringi spokojnie wytrzymują temperaturę spalin 2T i z powodzeniem można je stosować nie są potrzebne jasnozielone fluorowe które są trudno dostępne.
Nie rób żadnej mieszanki 1:60 tylko kup olej: CASTROL Power 1 Racing 2T i na 5 litrów paliwa wlej dokładnie odmierzone 125ml (0,125 litra) tego oleju.
Sprawdź ten zawór wydechowy, a przede wszystkim jego sterowanie.
Wyreguluj gaźnik do panujących warunków i wiedz, że jego regulacja nie ograniczy się tylko do wkręcenia odpowiednich dysz iglicy i pokręcenia śrubką, przy tak rozklekotanym gaźniku trzeba czegoś więcej niż tych umiejętności.
Uszczelnić dyfuzor z cylindrem, a dokładniej z flanszą to nie jest żadna filozofia trzeba pokombinować z grubością oringów i problem zniknie. Sprawdź w oknie flanszy do której wchodzi dyfuzor czy na okręgu są jeszcze rowki na oringi powinny być na całym obwodzie, jak ich nie ma to też jeszcze nic straconego. Zwykłe czarne oringi spokojnie wytrzymują temperaturę spalin 2T i z powodzeniem można je stosować nie są potrzebne jasnozielone fluorowe które są trudno dostępne.