Strona 1 z 2

Odma Kawasaki KXF 250

: czw, 13 lis 2014, 14:58
autor: zawad90
Witam, mam dosc nieciekawy problem z odma. Problem pojawil sie zaraz po kupieniu motoru chwile jezdzilem poprostu dolewalem olej, po leci z wezyka z odmy dosc tego oleju, no ale na dluzszy wypad potrafi wypluc nawet 2 setki. Zrobilem remont tlok lancuszek zawory, wszystko mierzone itp jest ok. Wiec nie jest to wina tloka a z 2 strony odma jest przy skrzyni wiec tym bardziej. No ale bajka problem jest dalej nie pomaga nawet podniesienie wezyka dosc w gore i tak cisnienie wypcha olej. Spotkalem sie z opnina ze jest tam jakas membrana przy tej odmie i ze to mogla by byc ona, no ale na schemacie tego nie widac i 2 pomysl to zaslepienie odmyi zrobienie nowej na pokrywie zaworow co wg. mnie jest dobrym pomyslem.
Pytanie kieruje raczej do kogos kto mial problem tego typu.
Polowke otwieram dopiero dzisiaj bede tam zagladal no ale kazda pomoc sie przyda.

Re: Odna Kawasaki KXF 250

: czw, 13 lis 2014, 15:12
autor: robsztix
Zbyt duzo cisnienia przedostaje sie do skrzyni korbowej, zazwyczaj jest to wina zuzytego tloka/pierscieni/cylindra. Pomiary cylindra wyszly dobrze i nowy tlok dopasowany prawidlowo z tego co wnioskuje? Co z ustawieniem pierscieni przy montazu? Zostaly zachowane odpowiednie katy na zamkach? A jeszcze sprawa poziomu oleju, czy nie masz go po prostu za duzo?

Re: Odna Kawasaki KXF 250

: czw, 13 lis 2014, 18:55
autor: grayfox
Jak kolega już pisał, w pierwszej kolejności szukaj przyczyny w tłoku, jajowatym cylindrze lub za dużej ilości oleju. Sprawdź też czy wody nie bierze, bo wtedy bedzie za dużo płynu w środku lecz to byś zapewne od razu zauważył.

Możliwe jest także dostawanie się spalin poprzez prowadnice zaworowe, ale to musiałby być bardzo zużyte.

Kiedyś dostałem, też odpowiedź iż simmeirng wale może za to odpowiadać, jeśli jest uszkodzony.

: ndz, 17 maja 2015, 10:41
autor: vilku94
Witam. Mam taki problem z moim kxf250 2005r, mianowicie "rzyga" olejem z odmy i to dość mocno. Dzisiaj w ciągu 2h dość ostrej jazdy z max zrobiło się minimum. Ostatnio jak zmieniałem olej to jest normalnie czarny, jak to zazwyczaj przy zmianie, a z odmy leci takie bardziej mleko. W ostatnim czasie tez się mi szybciej zaczął grzać i mniej więcej w tym samym czasie pojawił się problem z olejem. Pomyślałem ze może mu dolegać coś z pompą wody. Połączyłem te fakty ale nie wiem czy mam racje. Jest tam jakiś uszczeliacz który może przepuszczać i się robi za duże ciśnienie? Bo juz nie wiem co może być powodem takich wycieków oleju

: ndz, 17 maja 2015, 13:59
autor: marcin4
Vilku94 a czy ubywa ci płynu w chłodnicy? W tych motocyklach jeśli leci olej z odmy najczęstszą przyczyną jest zużyty tłok i pierścienie. Część kompresji idzie w dół.

: ndz, 17 maja 2015, 18:04
autor: vilku94
Ogólnie to problem zaczął się zaraz po remoncie. Zmeiniłem tłoka z pierścieniami, korbowód, łożyska na wale, łańcuszek rozrządu, zawory ze sprężynami i uszczelniaczami, głowice oddałem do regeneracji i planowania i oczywiście nowe uszczelki na cały silnik. Kompresje ma niesamowicie dużą, jak go zalałem to z 3 nie mogłem odpalić bo koło nie chciało sie złapać suchej nawierzchni. Ale od czasu remontu też się coś dzieje z układem chłodzenia. Mianowicie jak postoi nawet krótką chwilę na wyższych obrotach (np na ssaniu) to od razu wypływa płyn chłodniczy przez wężyk. Raz zaryzykowałem i jak tak mi sie stało to zgasiłem silnik, odkręciłem korek od chłodnicy (wypchało go dość duże ciśnienie) i włożyłem palec do płynu chłodniczego. Był ciepły ale nie parzył więc o zagotowaniu nie ma mowy. Zastanawia mnie to czy mu może nie dolegać coś na tle pompy wody ewentualnie jakiś uszczelniaczy.
aaa. płynu w chłodnicy ubyło niewiele

: ndz, 17 maja 2015, 18:59
autor: kris514
Duże ciśnienie w układzie chłodzenia to objaw padniętej uszczelki pod głowicą. Zmierz kompresje i porównaj z serwisówką.

Wyszukałem za Ciebie:
Cylinder Compression
Service Range: 431 ∼ 706 kPa (4.4 ∼ 7.2 kg/cm², 62.6 ∼102 psi)@ 5 kicks

: ndz, 17 maja 2015, 19:02
autor: vilku94
uszczelka pod głowicą była nowa w momencie jak to sie zaczęło dziać. Tak jak pisałem, kompresja jest dość duża.

: ndz, 17 maja 2015, 19:08
autor: kris514
Dochodzi pytanie czy głowica została dokręcona z należytą siłą, o prostotę się nie czepiam skoro planowana, kolejna sprawa uszczelka była jakaś firmowa czy po prostu najtańsza? Zbyt duża kompresja może uszkodzić każdą uszczelkę mimo że przebiegu prawie nie ma.

Re: Odma Kawasaki KXF 250

: ndz, 17 maja 2015, 21:11
autor: tomasz12
Witam, jeśli silnik jest zimny, trzeba odkręcić korek z chłodnicy, następnie odpalić silnik. Jeżeli jest uszkodzona uszczelka pod głowicą, pojawią się bańki w chłodnicy. Można też na uruchomionym silniku zatkać chłodnicę dłonią, następnie prze gazować. Po odetkaniu nie powinno być wyczuwalnego ciśnienia, jeżeli uszczelka jest OK.

: ndz, 17 maja 2015, 23:11
autor: vilku94
Jak odkręcam kurek to w chłodnicy robi się piana. Może to mieć wpływ na olej który wypływa z odmy?

Re: Odma Kawasaki KXF 250

: pn, 18 maja 2015, 15:20
autor: tomasz12
Nie, na temat odmy już padła odpowiedź, ( albo przedmuchy na tłoku albo zbyt duży poziom oleju w silniku). Na pokrywie zaworów, od wewnątrz powinna być blaszka, która ogranicza chlapanie oleju bezpośrednio do węża. Proszę to sprawdzić.