Honda CRF450 po remoncie kopci jak KAMAZ

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Baart
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: czw, 24 paź 2013, 13:02
Motocykl: CRF 450R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Honda CRF450 po remoncie kopci jak KAMAZ

Post autor: Baart » czw, 16 paź 2014, 17:00

Witam.
Po zakupie motocykla Honda crf 450 z 2011r i zrobieniu około 30 mth dla pewności zleciłem mechanikowi sprawdzenie "środka".
Został wymieniony tłok, pierścienie, uszczelniacze zaworowe oraz regulacja zaworów. Rozrząd ponad połowę naciągu.
Nicasil był nienaruszony, tłok sel. A.
Po remoncie zrobiłem na nim 5mth w lekkim terenie i zaczął kopcić na biało/lekko niebiesko jak stary kamaz.
Na wolnych obrotach nie kopci, jak się doda lekko gazu to siwy dym czarne chmury i czuć przepalony olej.
Oleju silnikowego ubyło. Więc zaprowadziłem znowu do mechanika maszynę, okazało się że uszczelniacze były luźne(może zleżane, stare) a pod nimi pełno oleju. Wiec kupiłem nowe oryginalne z Hondy, po założeniu nowych i odpaleniu przez 10 min było ok, a później powtórka z rozrywki, siwy dym czarne chmury.
Ktoś pomoże, podpowie gdzie szukać, co jest nie tak?
Czy da się to zrobić czy złomowanie :)
Nie znam się na tym dlatego proszę o pomoc.
Pozdrawiam.

MAJKUSS
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 44
Rejestracja: ndz, 24 mar 2013, 17:40
Motocykl: CRF 450 08', URAL, WSK, GSXR
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kleszczele/Białystok/Hajnówka
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF450 po remoncie kopci jak KAMAZ

Post autor: MAJKUSS » czw, 16 paź 2014, 21:54

Mówisz, że były luźne uszczelniacze, ale jakie, zaworowe?

piotrasss87
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 69
Rejestracja: pn, 14 paź 2013, 19:47
Motocykl: CRF250R 09
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF450 po remoncie kopci jak KAMAZ

Post autor: piotrasss87 » pt, 17 paź 2014, 01:45

Kopci tak samo,a czy tym razem olej przedostaje się przez uszczelniacze,jeśli tak to wiadomo że do wymiany zawory z uszczelniaczami.Jeśli jednak nie tamtędy,to może być źle dobrany tłok,jakie pasowanie było wogole,pewnie pierwszy lepszy tłok bez wymiarowania cylindra.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRF450 po remoncie kopci jak KAMAZ

Post autor: Majster128 » pt, 17 paź 2014, 09:14

Czarów tu nie ma.
Problemy mogą być z:
- Uszczelniaczami zaworowymi,
- Połączeniem tłoka z cylindrem,
- Szczelnością uszczelki pod głowicą.

Autor tematu
Baart
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: czw, 24 paź 2013, 13:02
Motocykl: CRF 450R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF450 po remoncie kopci jak KAMAZ

Post autor: Baart » pt, 17 paź 2014, 09:53

Tak uszczelniacze zaworowe były luźne. Następnie wymieniłem na nowe Hondowskie dobrze spasowane.
Tłok był dobrze wymiarowany. Z silnika nie ma żadnych wycieków na zewnątrz.
Radzicie jeszcze raz zerknąć na uszczelniacze, a następnie ściągać górę i patrzyć na cylinder/tłok?
Gdzieś wyczytałem że mógł "szlag trafić" nicasil.. I tu już koszta się robią ogromne ;/

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF450 po remoncie kopci jak KAMAZ

Post autor: ghollum » pt, 17 paź 2014, 11:23

To co napisał Majster, ja dodał bym do tego prowadnice zaworowe.

rl-
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 67
Rejestracja: śr, 2 cze 2010, 20:52
Motocykl: crf
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF450 po remoncie kopci jak KAMAZ

Post autor: rl- » pt, 17 paź 2014, 19:21

Skoro "mechanik" oddał moto z luźnymi uszczelniaczami musisz wziąć pod uwagę zły montaż innych elementów, np. pierścieni.

pt77
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 194
Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 12:49
Motocykl: cr250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF450 po remoncie kopci jak KAMAZ

Post autor: pt77 » sob, 18 paź 2014, 07:48

prowadnice obstawiam, albo pierścień olejowy. Sprawdz czy w skrzyni nie ubywa i czy odpowietrzenie drożne.
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”