Wolne obroty KTM 300 exc

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
paw^el
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: ndz, 4 lis 2012, 11:12
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Wolne obroty KTM 300 exc

Post autor: paw^el » czw, 4 wrz 2014, 15:10

Witam.
Posiadam KTM 300 exc 2t z 2011 roku i mam problem z wolnymi obrotami. A mianowicie, gdy puszcze gaz z wysokich obrotów, to nie schodzą one do samego końca. To znaczy silnik chodzi na takich obrotach jakby na ssaniu był. Po około 20 sekundach takiej pracy sam stabilizuje się do normalnych niskich obrotów. Sprawdzałem wszystko co wpadło mi do głowy: gaźnik wyczyszczony, sprawdzona membrana v-force, założone nowe uszczelki na układzie wydechowym, łącznik pomiędzy gaźnikiem i silnikiem w dobrym stanie, świeca nowa, filtr powietrza czysty, tłok wymieniany ok 25 godzin wcześniej.
Proszę o podpowiedź bo ja już nie mam pomysłu.

Dodam tylko że jak rozbierałem gaźnik to zastanowił mnie luz pomiędzy przepustnicą a korpusem gaźnika. U mnie wynosi około 0,5mm. A powierzchnie kontaktu przepustnicy oraz korpusu są w dobrym stanie (brak rys albo zatarć). Ma być taki luz pomiędzy tymi częściami?

Pozdrawiam
Paweł

Awatar użytkownika
SilverX
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 73
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 14:34
Motocykl: Gas Gas EC 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wolne obroty KTM 300 exc

Post autor: SilverX » czw, 4 wrz 2014, 20:00

Za mała dysza niskich obrotów.

Mój post z innego forum odnośnie regulacji gaźnika. Jeżeli coś pokręciłem to proszę o poprawienie.

"Co robiłeś w gaźniku? Jak pływakiem się bawiłeś to się nie dziwię, że maksymalne obroty się zmniejszyły. Z tą serwisówką to bym się tak nie zapędzał, jeżeli w ów świętej książce motocyklistów można znaleźć ustawienia gaźnika dla naszych warunków klimatycznych to można spróbować ale często i gęsto takie ustawienia nie są w 100% satysfakcjonujące. 2t chodzi lepiej gdy mieszanka jest uboga, ale tobie nie radzę przesadzać, musisz po prostu wyczuć granice twojego motocykla. Oczywiście obserwowanie świecy jest tutaj kluczowe. Dyszę wolnych obrotów możesz dobrać poprzez zastosowanie pewnego sposobu. Śrubkę od składu mieszanki wykręcasz na serwisową wartość, a śrubkę od obrotów ustawiasz tak aby przepustnica była minimalnie otwarta. Następnie dyszę dobierasz tak długo aż motocykl będzie trzymał wolne obroty, jeżeli reakcja na gaz nie będzie zadowalająca możesz zmienić dyszę o jeden rozmiar lub minimalnie pobawić się składem mieszanki. Pamiętaj, że jak za bardzo wkręcisz śrubkę od obrotów to praktycznie ominiesz dyszę wolnych obrotów i jej zadanie przejmie iglica i kręcenie śrubką mieszanki nic nie da. Jednym z objawów zbyt małej dyszy może być stopniowe schodzenie z obrotów. Iglicę najlepiej ustawić na środku. Dyszę wysokich obrotów możesz sprawdzić jadąc z maksymalnie odkręconą manetką gazu i równocześnie wyłączyć zapłon ale dalej trzymając manetkę do oporu aż do zatrzymania, po świecy dowiesz się co w trawie piszczy. Tak jak pisałem wcześniej postaraj się poszukać ustawień do twojej hondy na jakimś konkretnym forum. Zapamiętaj, że dobierając różne iglice i przepustnice możesz uzyskać inną charakterystykę oddawania mocy, np. iglice od Yamahy czy KTMa kij się agresywniejszą charakterystyką, a od suzuki na odwrót. Także różne iglice mogą potrzebować innych dysz. W ustawieniu gaźnika dużą rolę odgrywa tez stopień sprężania, przy niskim trudniej o dokładną regulację gaźnika. Przy wysokim (rzędu 13:1) można się pokusić od bardziej ubogą mieszankę."
2t is be(a)st

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”